Gå til innhold

Ingen som søler på tastaturet?

metalizer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har prestert å søle iskaffe i tastaturet på min Dell Latitude 8600, med det utfall at noen taster sluttet å virke. At jeg må betale nærmere 3000,- for reperasjonen har vel fått meg til å innse at drikke bør holdet laaaaaangt unna laptoper.  :p

5098358[/snapback]

3000,- for reprasjon? hvis det bare var noen taster som ikke funker burde det jo holde og bytte tastatur.. og det koster jo normaltsett bare 2-300,-...

Lenke til kommentar

Mitt tastatur har alvorlige alkoholskader.. Eller. hadde det vært ren alkohol så hadde det ikke vært et problem (men det hadde det muligens vært med meg). Men drammer med mye sukker i og øl blir fort gris..

PC'n brukes flittig av folk på nachspspiel da all musikk ligger her..

Lenke til kommentar

Likte mange av tipsene her ass, konkluderer med at jeg tror jeg nesten får ty til sosial trening ved å snu hodet rundt for hver gang jeg tar en matbit eller innhalerer litt saftig drikke :)

Den plastikk duken en kunne hive over tastaturet var forresten uber kul men føler det blir litt for voldsomt..

Lenke til kommentar
Kanskje en ide å ikke sitte og drikke og spise mens man sitter på dataen. Går an å løsrive seg så slipper man slike uhell som gjør at ting konker ut.

5098952[/snapback]

Er vel strengt tatt ikke så lurt å sitte på dataen heller i lengda. Særlige bærbare siden de ikke er laget for å sitte på. :!:

Nei seriøst hvis du ikke klarer å la være å søle foreslår jeg at du lager en form for vollgrav rundt bærbar'n slik at flytende næring holder seg unna selve maskinen. Plastfolie over tastaturet er jo også rimelig kult. :cool:

Lenke til kommentar

Dette burde være perfekt for deg. Et vanntett og bøyelig tastatur. Hvis du skulle komme til å søle kan du bare ta det med til vasken og skylle det.

L99585.jpg

PS.: Jeg ville sluttet med den innhaleringen din av drikke. De saftige drikkene du snakket om passer mye bedre i magesekken din enn i lungene. :)

Lenke til kommentar

Oppskrift på hvordan man søler brus på tastaturet:

1 - Fyll f.eks. et halvlitersglass med brus, eksempelvis Pepsi Max.

2 - Plasser dette glasset mellom tastaturet og musmatten.

3 - Glem helt av det glasset med brus, og konsentrer deg om PCen istedet.

4 - Flytt høyre hånd (hvis du er høyrehendt slik som meg) fra musen og bort til tastaturet. Hvis alt går etter planen, skumper du nå til glasset slik at det velter mot tastaturet.

Resultatet blir fort et tastatur "fullt" av brus. Jeg har dessverre fulgt denne oppskriften én gang, men tastaturet tok heldigvis ingen skade av det (jeg skylte forøvrig tastaturet grundig med vann i dusjen på badet og lot det ligge og tørke noen dager).

Etter det har jeg begynt med å ha glasset stående til høyre for musmatten, eller evt til venstre for tastaturet. :p

Lenke til kommentar
Oppskrift på hvordan man søler brus på tastaturet:

1 - Fyll f.eks. et halvlitersglass med brus, eksempelvis Pepsi Max.

2 - Plasser dette glasset mellom tastaturet og musmatten.

3 - Glem helt av det glasset med brus, og konsentrer deg om PCen istedet.

4 - Flytt høyre hånd (hvis du er høyrehendt slik som meg) fra musen og bort til tastaturet. Hvis alt går etter planen, skumper du nå til glasset slik at det velter mot tastaturet.

Resultatet blir fort et tastatur "fullt" av brus. Jeg har dessverre fulgt denne oppskriften én gang, men tastaturet tok heldigvis ingen skade av det (jeg skylte forøvrig tastaturet grundig med vann i dusjen på badet og lot det ligge og tørke noen dager).

Etter det har jeg begynt med å ha glasset stående til høyre for musmatten, eller evt til venstre for tastaturet. :p

5099593[/snapback]

enkel løsning: sett glasset på venstre side av tastaturet. skulle du likevel komme til og skubbe borti glasset er det høyst sannsynelig at du skyver glasset vekk fra tastaturet.

Lenke til kommentar

Jeg sølte brus på laptopen til broren til en kompis en gang. Etter en dag sluttet noen taster å fungere, eller de ble treige, men heldigvis hadde han garanti hos Dell. Han sendte den inn, og fikk den tilbake god som ny en liten stund etterpå. Moral: søle brus på laptop kan gå galt. Ikke nødvendigvis sagt at det vil det, men ettersom du søler 2 ganger per dag... :(

edit: foreslår at du slutter å drikke ved pcen :thumbup:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du begynner å lære :p hehe neida, skal ikke dra DEN liksom. Men jeg har hatt pc i 10 år nå, og jeg gjør ALT det samme ved pc'en som ved kjøkkenbordet f.eks.... menneh uansett... hvis du ikke lærer ;) så kan jo plasseringen din av ting kanskje være grunnen. Plasser ting til sidene f.eks. ja, selvom jeg ikke ANER hvorfor jeg ikke søler.. plasserer ting all over the place.. kanskje det er det som skal til... :p Derimot fraråder jeg deg å strukturere livet ditt i den grad som enkelte foreslår som å aldri spise/drikke ved pc'en. Kanskje det er harry av meg.. men får litt sånn fnatt av slik over-strukturering :p GL HF ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...