Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast ip spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har skaffet meg fast ip fra Lyse. Jeg har valgt å gjøre slik at routeren deler ut den faste ipen, det fungerer greit.

Men som "LanIp" så gir den ut 192.168... ip, med andre ord, da kan jeg ikke sette opp diverse servere osv, er det noen innstillinger jeg kan endre på, slik at jeg får "LanIp" som den faste ipen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Jeg har skaffet meg fast ip fra Lyse. Jeg har valgt å gjøre slik at routeren deler ut den faste ipen, det fungerer greit.

Men som "LanIp" så gir den ut 192.168... ip, med andre ord, da kan jeg ikke sette opp diverse servere osv, er det noen innstillinger jeg kan endre på, slik at jeg får "LanIp" som den faste ipen min?

5095249[/snapback]

Du må bruke port forwarding på port 80 til IP addressen til serveren din. Hvis dette er den eneste PC`en du skal koble til kan du slå av DHCP i routeren, kobler du til flere pc`er vil ikke de få ip, pga at lyse gir bare ut 1 ip-adresse pr. kunde.

Jeg ville anbefalt å sette opp en statisk ip adresse på serveren din evt. 192.168.1.5 og satt opp at routeren peker til denne ip adressen på port 80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...