ken8 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei, har en venn som trenger en mulitfunksjon skriver til jobben. Den trenger: *skriver (mulig med laser?) *faks *kopi Han har ikke tenkt å legge for mye penger i det, så billig er bra. Leste under anbefalinger her på hw.no, men var bare gamle anbefalinger og fant ut at HP Photosmart 2410, men denne finner jeg ikke til salgs noe sted. Noen som vet om noen nyere bedre mulitfunksjon skrivere? Alle svar taes i mot med takk. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Har nå lett litt mer og funnet HP LaserJet 3015 Er usikker på om denne er noe å satse på men den ligger hvertfall i prissjiktet og virker som den har det som trengs, faks, skriver, kopi og scanner. Noen som vet hvordan denne vil fungere i et nettverk. Tenker da på å koble skriveren gjennom 1 maskin og dele den. Vil man på andre maskiner få opp når feks. dobbelsidige utskrifter skal snues osv., eller må man på "hoved" maskinen for å trykke "neste" å slikt? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Anbefaler heller en Canon- eller Epson-multifunksjonsskriver. Disse har flere fargeblekkpatroner, og blir en del billigere å bruke i lengden. Ikke alle fra Canon/Epson har flere fargeblekkpatroner, men de hakket over de aller rimeligste modellene har. HP er helt OK merke, men de har en helt sinnsvak programpakke på 150++ MB som må installeres for å bruke skriveren. I tillegg har de kun skrivere med 2 blekkpatroner (1 sort, og 1 fargepatron). På utskriftkvalitet anbefaler jeg Canon for tida. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Den HP'en jeg har nevnt over er vel Laser. Og laser skal jo være billigere i drift over tid. Siden det er til et kontor regner jeg med at utskriftene er litt hyppigere enn hjemme. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ja, laser er billigere dersom man skriver ut mye. Har ikke særlig oversikt over laser-skrivere, så noe mer har jeg desverre ikke å komme med... Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Vi har noen HP multifunksjonsskrivere hos oss(kun lasere, ingen blekksølere), og generelt så funker de greit. De minste står faktisk i minikontor innreda bak i biler, så driftssikkerheta er god... Driverne kan noen ganger være et lite problem, ja, men om du browser CDen så finner du vanligvis en driver som du kan legge inn vha. 'Legg til Skrivere' ikonet. (Man må ikkje alltid kjøre den grusomme installeren deres) De større skriverne (F.eks CLJ 28xx serien) fungerer veldig greit på nettet(kommer også med nettverkskort om du vil) men eg er usikker på hvordan scanning fungerer over nettet. (Har ikkje prøvd.) Normalt bruker det å stå på displayet at man skal snu bunken og trykke på en [OK] tast eller noe når man skriver ut dobbeltsidig på HP's lasere. Det skal ikkje være nødvendig å knote på PCen. (Vi har valgt å kjøpe inn skrivere med dobbeltsidig funksjon og plassere ut der hvor det trengs, og så blokkere de andre skriverne for 'manuell dobbeltsidig'. Sparer oss for mye trøbbel når flere bruker samme skriver... ) Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Gadgetman: Takker veldig for et bra og utfyllende svar! Skal bringe infoen videre, så får vi se hva de bestemmer seg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå