Specs Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Trenger forslag til komponenter til stille PC. Budsjett 10 000,- (alt inkludert bortsett fra skjerm, DELL 2005FWP innkjøpt). Bygde maskin sist i 2000, så jeg har ikke anelse om hva som gjelder for tiden ... Hovedkort uten vifte (Forslag: ASUS A8N-SLI Premium https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27240, men trenger jeg et så dyrt ett?) Stille PSU (Mist vs. Hiper?) "Kald" CPU (?) Stille CPU kjøler (?) Skjermkort med passiv kjøler (ingen dedikert gamer, vanlig bruk) (?) Stille HD (?) Godt støydempet kabinett () Dertil kommer seff minn, slikt som DVD, tastatur&mus etc. Noen som kan hjelpe meg litt? Endret 2. november 2005 av Specs Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du skal ha en AMD pc, skjønner jeg ut i fra valg av hovedkort. Har noen tips: CPU kjøler: Zalman 7700CU (den hører du ikke), men den koster ca 425! Link Stille harddisk: Jeg har 5 Samsung Spinpoint P120S Link i min pc. WD Raptor disken bråker en del mer. Når det gjelder SATA disker, er min mening at disse er stillere enn Seagate disker. Har Seagate Barracuda 7 disker i en annen pc. Når det gjelder P-ATA disker er Seagate noe stillere igjen. Men regner ikke med at du skal ha P-ATA disker. Dette er mine forslag. siden jeg har liten peil på AMD systemer, så vet jeg ikke hva som vil ble det beste når det gjelder minne, CPU, skjermkort osv..... Lykke til uansett. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ta en titt på www.silentpcreview.com, de har veldig mye informasjon om stille pc'er. Hovedkort: Skal du ha budsjett så ville jeg gått for dette eller dette, med mindre du trenger firewire. cpu: Her kan du strengt tatt kjøpe hva du vil, ut fra hvor mye penger du har igjen. cpu kjøler: jeg ville kjøpt Zalman 7000AlCu istedet da den koster halvparten så mye som storebror og gir omtrent akkurat like god stillhet og kjøling (iflg tester jeg har lest). kabinett: Her er det flere alternativer i ulik pris klasse. Antec P180, Antec P150, Lian Li 6070SCAND eller hvis du vil ha det billig kan du kjøpe Antec SLK3000B-EC. skjermkort: Hvis det ikke skal spilles stort så er vel dette mer enn nok. geforce6600 passive PSU: jeg ville kjøpt en seasonic psu da disse har fått veldig god kritikk stort sett overalt. S12 430W Ville kjøpt en Samsung spin point harddisk, eller en 2,5" notebook disk hvis du vil ha virkelig stille og kald disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå