Gå til innhold

IKKE avsluttet Prosjekt *Liten Q-tek mod*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den "sjakten" du tenkte på fra fronten til 5.25 brønnen, hvordan skal du lage den? skal du bøye plexi elr? :dribble:

5490776[/snapback]

Veit ikke helt jeg, drar på El-retur steder og ser om jeg finner en sjakt i HP pcer :)

- Si ifra hvis noen selger...

Det får vi se på... For alt jeg veit kan Zevs_ ha kastet det i bakken :shrug:

5487526[/snapback]

Jeg hadde mitt trygt plassert oppå skrivepulten min jeg. Hadde det ikke med på LAN engang. Jeg fikk 3 nye tastaturer og mus, alle ble ødelagte. Fikk til slutt hevet kjøpet.

5490897[/snapback]

Poenget mitt var ikke at faktisk kastet det i bakken. Jeg skrev det fordi om at et tastatur blir ødelagt så betyr ikke det at ALLE de tastaturene med det merket blir ødelagt...

Er ikke noe å diskutere en gang...

Lenke til kommentar

Lager en liten vifte oversikt. Trenger litt hjelp til plassering av vifter. Er ikke helt sikker på om jeg har satt dem riktig i forhold til luftstrøm...

Pcvifter.jpg

Sorte firkanter er vifter uten lys. Den vifta som sitter rett under HD er en papst vifte.

Grønne firkanter er vifter med grønne lys

Pilene viser hvilken retning lufta går...

Lenke til kommentar

jeg ville iallefal hatt viften i PSU til å blåse utover, samme med den under....

Du vil få overtrykk i kabinettet og dårlig sirkulasjon på luften hvis ikke

Og viften i døren til å blåse kald luft inn til cpu

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg skal mekke med PSU, er ikke helt sikker på om den blåser inn eller ut. Tror den blåser inn mot PSU.

Tror kanskje jeg snur den under PSU

Også setter jeg vifta i døra til å blåse inn mot CPU

Lenke til kommentar

Alle har det, forklare:

De fleste PSU'er har to vifter, begge er til å blåse varmlufta ut. Den som sitter inni kabinettet tar all varmlufta gjennom PSU'en og vifta på utsiden blåser alt ut. hadde vært lite vits at den ene blåste ut og den andre inn :p

Som Behydro sa, alle PSU'er har vifter som blåser varmlufta UT av kabinettet, har ikke hørt om en eneste en som blåser det inn igjen. Da vil den blåse varmluft inn i kabinettet fordi PSU'en blir jo varm den og ;)

Lenke til kommentar
Hei.

Åssen skal du klare å plassere en 140 mm vifte på en psu ?  :)

5493744[/snapback]

Det er det som er standard i en del North Q PSUer, bare sjekk på frozencpu.com de hadde 140mm vifter før, nå har de bare 150mm

Men dette burde vel gjøre deg klar over at det fins 140mm vifter ;) Eller så kan du sjekke hjemesida til North Q

Lenke til kommentar
Hei.

Åssen skal du klare å plassere en 140 mm vifte på en psu ?  :)

5493744[/snapback]

Det er det som er standard i en del North Q PSUer, bare sjekk på frozencpu.com de hadde 140mm vifter før, nå har de bare 150mm

Men dette burde vel gjøre deg klar over at det fins 140mm vifter ;) Eller så kan du sjekke hjemesida til North Q

5493783[/snapback]

Jøsses, dette var jeg ikke klar over nei, jaja sånn er det å ta veeeeeldigt feil.

takk for at du rettet på meg kompis :cool:

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Hei.

Hvis ikke det er noen vifte som blåser luften bak på psu og den under suger luften inn i psu, for meg så virker dette litt dumt fordi, hva gjør man med støvet som kommer inn inn i psu hvis det ikke blir fraktet ut. alle vet at elektronikk trekker støv til seg og det fester seg som lim til komponentene. selv om det en 140 mm så skal det vel litt til at den klarer å blåse støvet tvers igjennom psu og ut.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar
Må si det er merkelig at 140mm og 150mm ikke er å få som vanlige vifter. Ihvertfall ikke i f.eks. MIST kvaliteten! Om de er større kan du jo kjøre dem på lavere turtall og alikevel flytte mye luft. Tror det er rett og slett det som er hemmeligheten bak NorthQ! =S

5494232[/snapback]

Joda du får kjøpt 150mm vifter på forozencpu.com ;) Så ligger 140mm i kategorien deres men de har ingen 140mm vifter inne eller på siden deres.

Men en PSU er jo akkurat stor nok til en 140mm vifte på toppen, ja synd de ikke har en 140mm vifte i MIST :dontgetit: Da hadde den jo vært enda mer stille :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...