Gå til innhold

IKKE avsluttet Prosjekt *Liten Q-tek mod*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sefølgeligt, tenkte ikke på det jeg, men det er jo supert at du fremdeles kan bruke det da, nå har du jo to du kan leke med  :thumbup:

5367114[/snapback]

Så mye penger at jeg kan leke med det har jeg ikke :p

- Selger det til noen en eller annen gang, gidder ikke stresse med det...:)

5367247[/snapback]

 

det der var ikke bokstaveligt ment.

ta vare på det, du vet aldri når du får bruk for det.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Vi bare legge til noe uten at du skal ta dette ille opp.

 

jeg ser at du liker dette tegnet svært godt " :tease: " men i enkelte tilfeller så kan dette være svært provoserende på folk, selv om folk komenterer dine innlegg så trenger du overhode ikke å sjeke"håne" folk vær gang, dette er det jeg vil kalle for en liten missbruk av smilys, du kan ikke regne med at folk vet alt du driver med, det er derfor de komenterer worloggen din, du ber selv om komentarer, ideer osv, og du kan ikke regne med at alt er positivt. Selv om alt ikke er like positivt så er det ren skjære folke skikk å svare høfligt mot folk, å svare med spydigheter er ikke å være høflig.

 

Her er det helt klart missforståelse inni bildet. Jeg bruker ofte den smiley`en fordi jeg synes den er litt sånn...hva skal jeg si..."tøysete"? Det var ikke meningen at det skulle virke "uhøffelig". Jeg kan slutte å bruke den, det er greit. Det var heller ikke ment som å "håne" noen for all del. Hvis jeg blir sur og vil håne folk så sier jeg det ganske rett ut og synes ikke det holder med en smiley. Nok om det...jeg slutter med den smileyen. :)

 

Jeg refererer til svaret du ga til Best0, helt unødvendigt å svare slik du gjør her, så fremt du ikke er naboen hans eller kjenner han veldigt godt så er ikke dette et aksetabelt svar å gi til en du ikke kjenner. Jeg vil anbefale deg å lese rettningslinjene her på forumet (altså regler).

 

Jeg kjenner ikke Best0 på noen måte. Kanskje svarte jeg uten å tenke to ganger. Jeg skulle kanskje gjort det på en annen måte? Jeg sa bare at han får raportere den hvis han ikke likte jobben min. Det står jeg fortsatt fast ved. For jeg ser ikke at når jeg ikke klarer å levere mer arbeid enn det jeg har vist nå så strider det mot rettningslinjene.

 

Synes derimot han svarte på en provoserende måte der han ber om mer arbeid som jeg har sagt at jeg ikke klarer å levere litt for mange ganger...

+ At han føyer til at jeg uber bumper...?

 

Jeg likte ikke dette og svarte kanskje litt for fort, innrømmer det.

 

Du gjør en bra jobb med prosjektet ditt og du ser også at folk er innom og leser den, du ber selv om komentarer til det, ta hensyn til dette og svar på en skikkelig måte uten å slenge noen unødvendige komenter tilbake på dette, folk er faktisk her for å hjelpe deg, støtte deg igjennom prosjeket ditt. Men uansett, du kan ikke regne med at alle liker det du holder på med men sånn er det for alle, men alle forlanger en vennelig tone som svar.

 

Som sagt så var det ikke meningen å skrive det på en måte du ikke likte. Jeg forlanger også å få et vennlig svar tilbake, jeg har rettigheter til det, ikke sant?

Jeg fikk ikke noe vennlig svar tilbake og da har jeg rett til å si ifra?

 

Skjønner ikke helt hvorfor du nevner at jeg ikke kan regne med at alle liker det da dette ikke har noe med saken å gjøre. Han nevnte at jeg bumpet og ikke leverte det han ville...bla...bla...den har vi tatt, så den legger vi død....:)

 

Selv min datter på 9 svarer høffligere enn dette. Som jeg har nevnt før så synest jeg det er et fint prosjekt og du bruker det du kan få tak i, helt topp etter min mening og alle bør vite at ting tar tid, selv for et lite prosjekt, men hvorfor ikke si det til dem, legg inn et høfligt innlegg om hvorfor det går så tregt osv. du skal se at folk forstår.

 

Føler at du gjentar deg selv. Jeg føler det unødvendig fra min side så jeg refererer til det jeg har skrevet over...

 

Og kalle en liten settning "har fått hovedkortet til å virke igjenn"er ikke en update men en informasjon til dem som leser din worklog. en update handler først og fremst om bilder og tekst.

 

Greit, jeg formulerte meg feil...jeg skrev update istedenfor informasjon...

- Skal ikke skje igjen.

 

For øvrig så vil jeg ikke kalle å svare på sin egen worklog for bumping, så lenge det dreier seg om prosjektet med en mening. alt dette kan leses i rettninglinjene.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sefølgeligt, tenkte ikke på det jeg, men det er jo supert at du fremdeles kan bruke det da, nå har du jo to du kan leke med  :thumbup:

5367114[/snapback]

Så mye penger at jeg kan leke med det har jeg ikke :p

- Selger det til noen en eller annen gang, gidder ikke stresse med det...:)

5367247[/snapback]

 

det der var ikke bokstaveligt ment.

ta vare på det, du vet aldri når du får bruk for det.

5367372[/snapback]

Jeg sa det også på en litt tøysete måte...skjønte hva du mente...;)

Lenke til kommentar
Jeg, for min del sier det enkelt!

 

 

 

 

 

 

 

 

Gleder meg til neste update! ;)

 

Syns du gjør en god jobb, og ja, du bruker den smilyen litt mye, men jeg tenker ikke på det, så vi driter i det.

 

Stå på!

 

Øyvind

5368034[/snapback]

Som sagt så skal jeg slutte å bruke den ;)

- Tenkte heller ikke over det...

 

Men når andre gjør det så er det helt naturlig og respekteres :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Altså, jeg skal ikke gå så veldig innpå dette noe mere nå men bare det at du quoter på denne måten får meg til å tro at du ikke skjønte noe av det jeg sa, du tok det rett og slett ikke til deg så jeg lar dette være slik det er. Bruk gjerne smilys men se ann hvor og når du bruker de forskjellige, alt er ikke tøys og tull, det finnes faktisk de som er svært så seriøse her ute også. Det er ikke snakk om hva jeg liker og ikke liker, jeg sa det generelt sett. Slapp av og keep modding  :thumbup:

5368088[/snapback]

Så siden jeg quoter for å få en slags form for "orden" får deg til å tro at jeg ikke skjønte noe?

 

Hvis du har komentarer til hva jeg skrev så send meg en PM i stedenfor å skrive at jeg ikke skjønte det.

 

Jeg tror jeg skjønte det, godt mulig jeg missforstod...

 

Da setter jeg strek...Veit ikke om det blir update før skolen starter igjen på onsdag men skal prøve :)

Lenke til kommentar

Jeg strever litt med lyd-/skjermkort på pcen min så det blir første prioritet tror jeg.

 

Ellers kommer det til å bli festing av vifter, skjære litt, festing av plexi, ordne med LEDsene hvis jeg klarer det, lage ordentlig kontrollpanel...

 

Sånn tatt på sparket ^

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da skal jeg prøve å lage en oppsummering av prosjektet så de som ser på denne posten og blar raskt igjennom får med seg alt i dette sammendraget! :)

 

02/11-2005 - Prosjektet starter:

Jeg får en 120mm vifte av broren min for 100,- og prøver å sette den opp forskjellige steder. Som for eksempel i 5.25" brønnen som vist nedenfor...

Jeg spør litt om hva folk tror om å gjennomføre dette, navn på prosjektet osv.

 

Utgangspunktet mitt:

Kabinettsettfrafrontogside.jpg

 

Bilde av vifte i 5.25" brønn

Bildesettforfrautenfrontmedviftei5-.jpg

 

Samme dag finner jeg en 40mm vifte som jeg tenkte jeg kunne bruke

Liten40mmvifte.jpg

 

Samme dag litt senere på kvelden har jeg kjøpt to 80mm vifter fra Øyvind (Dj Ovin) :) Tror jeg betalte 100 for hver eller noe:

Trevifterfrayvindenblogtoutenfarge.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

04/11-2005 - Små planer om å gjøre ting og tang:

Planer om blant annet vifte nede i front så det lyser ut av småhull og røde neonlys i 3.25 brønn

Bildeavpcmedfrontogsideplanerforple.jpg

 

Se hele dette innlegget://https://www.diskusjon.no/index.php?s...dette innlegget

 

07/11-2005 - Lakkering av tastatur, CD-rom og diskettstasjon

Fikk et gammelt COMPAQ tastatur som jeg ikke likte. Jeg tenkte jeg skulle lakkere det og løp ned på byggmaker og kjøpte det første jeg så for 109,-

Jeg lakkerte tastaturet, CD-rom og diskettstasjon.

 

CD-rom og diskettstasjon:

DiskettstasjonogCD-romlakkertsort.jpg

 

Før lakkering:

Tastaturfrlakkering.jpg

 

Etter lakkering:

Tastaturetterlakkering.jpg

 

Se hele dette innlegge

 

08/11-2005 - Jeg får nye planer for kabinettet

Dette var planene mine:

- 120mm grønn vifte nede i front som lyser gjennom hullene

- Sort kabinett

- Blå vifte i side som jeg klipper av LEDsene på så jeg får en "nøytral" vifte der.

- Plexi med grønt lys bak

 

PcsideogfrontgrnnpleciogNeonlysvift.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

11/11-2005 - 120mm vifte blir montert

Jeg og en kamerat monterte en grønn LEDs vifte (som jeg hadde i utgangspunktet) og ble veldig fornøyd

 

Bildeimrketpcmednyvifte120mm.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

12/11-2005 - Lakkering av front+sidedører

Jeg strippa kassa, tok med sidedørene+front med ut og begynte å lakkere.

- Det var en tabbe da avisene som lå under blåste over ting og tang. Gikk bra.

 

SideSideFrontunderlakkering.jpg

 

Lakkeringavfront.jpg

 

Se hele dette innlegge

 

14/11-2005 - Bæssfar skjærte hull i sidesøren min med stikksag og tre-blad

Skjæring av hull til vifte i siden. - Ble fornøyd

 

Utenfor:

FestingavblLEDsvifte.jpg

 

Innenfor:

FestingavblLEDsviftesettinnenifra.jpg

 

Bilde uten blitz:

FestingavblLEDsviftesettinnenifraut.jpg

 

Se hele dette innlegge

 

20/11-2005 - Rydding og plassering av vifter

Jeg "rydda" litt i kabinettet mitt ved å feste ledninger med strips. Ingen god måte med et funket.

 

Bilde av "ryddingen" min:

Ryddingikabinett-ikkebra.jpg

 

Bilde sett ovenifra med "rydding" og vifter

BildesettivenifragrnnogblLEDsvifter.jpg

 

Dette var planen en liten stund, å ha vifte i PCI-porter. Nå skal det være plexi der :p

BildeavvifteiPCI-Porter.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

23/11-2005 - Pakken fra min første sponsor-pakke kommer

Min første sponsor www.3dfxcool.no sponser meg med fire kalde katoder og ikke mange dager senere kommer de i posten.

 

3dfxcoollogo.jpg

 

Fire katoder, 10 cm, grønne

Fire10cmkatoderfra3dfxcool.jpg

 

Og inn i kassa med dem

Firekatoderipcen.jpg

 

Setter en foran vifta i front

Grnnvifteogkatodeifront.jpg

 

Tester litt

Katodertostk.jpg

 

Tester katoder i front

Testingavkatoder.jpg

 

Og det lyser bra opp ja

Denlyserbraoppja.jpg

 

Før jeg satt inn katode i front (bare lys fra vifte)

Utenkatodeifront.jpg

 

Og etter! :w00t:

Medkatodeifront.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

 

28/11-2005 - Andre sponsorpakke

Denne gangen var det www.vendur.no som valgte å sponse meg. En gratis valgfri vifte. Jeg valgte 80mm grønn. Og jeg fikk blå :p

 

Vifte og ordre:

Medkatodeifront.jpg

 

...også den blå vifta :p Var jo ikke noe proble, fikk den for halv pris + at de sendte en ny en gratis ;)

Casemod042.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

29/11-2005 - Planen om vifterør:

Planen var å lage et vifterør som går fra vifte i 3.25" brønn og til 5.25" brønnen der HD`en min sitter nå

 

Prvdeftakivifterr.jpg

 

Se hele dette innlegge

 

Var ikke plass til mer enn 30 bilder på en side så da blir det del 2 under her...:)

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Del 2:

 

30/11-2005 - Jeg mottar ny PSU

Jeg mottok NortQ-PSU med 140mm vifte og monterte den med en gang.

- Testet den og ryddet i kabinettet mitt.

 

La kabelgater

Leggerkabelgater.jpg

 

Ny PSU

NyPSUogrydding.jpg

 

Og kabelrot bak CD-rom

Ledningsrotpnravstand.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

02/12-2005 - Fikk LaserLED av brodern

Jeg byttet den blå vendur-vifta mi mot en grønn laserLED han hadde kjøpt fra microplex et par uker tidligere. Et godt kjøp

 

LaserLED`en

LazerLed.jpg

 

Den lille spotlighten:

Casemod030.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

03/12-2005 - Montering av grønn vifte fra www.vendur.no

Jeg monterte (med teip selvfølgelig :p) den nye vifta mi fra vendur.no :)

 

Fikknyogriktigviftefravendur.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

12/12-2005 - Deler fra microplex.no kommer

Jeg hadde bestilt to soundcontroller, to pilotbrytere og litt stasj, og det fikk jeg:

 

IMG_4214.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

14/12-2005 - Der Untergang

Til min store fortvilelse så det ut som om prosjektet skulle gå i vasken grunnet ødelagt hovedkort. Dette fikk jeg på beina igjen ca en uke senere

 

Se hele dette innlegget

 

22/12-2005 - Fikk deler av Pain193

Fikk en del lexan av Pain193, samt brytere og gitter

 

Pcmedgitter.jpg

 

Samme dag laget jeg et utkast av et "kontroll"-panel jeg har tenkt å lage.

IMG_4301.jpg

 

Se hele dette innlegget

 

Så her står jeg nå, med en pc sammensatt av diverse deler. Lydkortet er ødelagt, det skal som sagt fikses.

Endret av DE1
Lenke til kommentar
WOW, for en gjennomgang. Nå først ser man alt som har skjedd med kabinettet!

 

Keep on moddin'! :dremel:

5422042[/snapback]

Jepp, ble kanskje litt mange bilder? (Ble tross alt over 30 :p)

Skulle kortet det ned litt...

 

Er langt fra alt jeg har gjort, men en god denl :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...