Gå til innhold

Nytt skjermkort eller Xbox 360?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er i et lite dilemma, skjermkortet mitt er ikke godt nok til å dra i vei de nyeste titlene, og jeg vurderer å kjøpe meg nytt skjermkort, men så begynte jeg å tenke litt. Nytt skjerkort blir i overkant av 3K, og da har jeg jo en toppspecsa 360 i havn, hva ville dere valgt, og hvorfor?

5095055[/snapback]

 

Personlig ille jeg valgt skjermkort

 

Grunn : Elsker data, og xbox og ps er ikke noe for meg rett og slett. + mye støre muligheter til og få mer utnytte av produktet,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hadde definitivt gått for xbox360.

den kommer til å vare i flere år, uten at du trenger å oppgradere.

etter jeg kjøpte xbox så har jeg sluttet å oppgradere den stasjonære pcen, synes ikke det er verdt det lengre.

Lenke til kommentar

Er du entusiast, velg nytt skjermkort. Har du PC kan du oppgradere når maskinen sliter med de nyeste spillene. PC-hardware og skjermkortene til PC tar snart igjen teknologien i de nye konsollene, så du velger PC hvis du hele tiden vil være i forkant av utviklingen. Se på PS2, imponerende når den var ny, men nå er den som en grå mus å regne. Eneste den kan brukes til er noen runder FIFA :) Det samme skjer med xbox 360 og PS3.

Lenke til kommentar
Hmm, jau, men jeg tenker som så, kjøper jeg et 7800 GT i dag så er jo det yesterdays news for posten får levert det.  Men jeg er enig med en av dere i at jeg og er svak for PC, er egentlig mest for spill som COD2 jeg vil oppgradere da... Kanskje litt sykt å oppgradere for 3K for et spill, men hei, verden er jo gal.

5096528[/snapback]

 

COD 2 kommer jo til Xbox 360 også :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Hva er forresten forskjellen på "core" og "premium" pakka?

5097177[/snapback]

Forskjellen er at det følger med en hel masse snacks i premiumpakka:

 

Core:

- Selve konsollen

- En kontroller med kabel

- Komponent HD AV kabel

- Xbox Live Silver

 

Premium:

- Selve konsollen

- En trådløs kontroller

- Komponent HD AV kabel

- Xbox Live Silver

 

Så kommer godsakene:

- Headset med mic

- 20GB harddisk (til savegames, demoer, nytt innhold osv osv.)

- Xbox 360 Media Remote, fjernkontroll

 

Kjøper du core, så må du nesten kjøpe en minnemodul (ellers får du ikke lagra savegames osv) til ca. 300, eller en harddisk til ca. 800, og da har man spist opp nesten halvparten eller hele prisforksjellen (ut i fra hva man velger) mellom core og premium allerede.

 

Jeg har faktisk tenkt å kjøpe 360 selv, og la PCen bli gammel og grå.

Og jeg har aldri eid en konsoll før! (Nintendo 8-bit gjelder ikke! :D)

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke spiller 90% strategi spill, så er 360 veien å gå. Og det er jo ikke nok å bare oppgradere skjermkort heller, man jo kjøpe mer ram, bedre cpu osv etterhvert også. Jeg ga opp PC spilling for noen år siden og savner det ikke i det hele tatt. Så herlig å slippe all dritten med drivere/patcher/installering og som regel til slutt full system kræsj.

 

Husker tilbake med disse Voodoo 2 kortene, da var jeg helt PC gal, kjøpte 2 av disse og kjørte de i SLI mode for at det skulle yte mest mulig. Dette betalte jeg vel over 6000 kroner for. Tragisk når jeg tenker tilbake på det. Og slik fortsatte det frem til Gforce 4. Da gadd jeg ikke mer og ikke søren om jeg skal tilbake PC spilling igjen.

Lenke til kommentar

Smak og behag. Personlig ville jeg gått for xbox360. Jeg spilte mye på PC før, men etter at jeg fikk meg xbox for et par år siden har jeg stort sett bare spilt på denne via xbox live. Xbox spilling er forresten billigere enn å forsøkte å holde bra specs på en PC over tid. I alle fall for meg. Jeg foretrekker å ligge henslengt i sofaen med en controller i stedet for å sitte bøyd over et tastatur.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt XBox 360.

Grunnen; Alle spill som kommer til den kjører du like bra og med like god grafikk som alle andres XBox360-er.

Nytt skjermkort kommer du til å trenge om et til to år igjen.

5095671[/snapback]

 

 

Om 2 år så trenger han et nytt skjermkort?? Spørs det.. Hva han kjøper og hva han spiller.. Men du trenger jo sikkert en ny Xbox om 2 år også.. Kommer hele tiden noe nytt du er keen på markede vett..! Ville gått på nytt skjermkort jeg..

Lenke til kommentar
Tar jo lenger enn 2 år etter Xbox 360 før det kommer noen ny xbox da.

5101631[/snapback]

 

 

ÅSsen veit du det da? Kan hende det kommer en ny en om ett år igjen.. Hvem veit.. Jobber du kanskje i Mircosoft eller hvem enn som lager dem??

5104977[/snapback]

 

uh, kanskje fordi konsoller har så godt som alltid hatt minst 4 år før neste neste versjon kom ut? Og ofte enda lenger hvis de har vært vellykkede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...