Gå til innhold

Problemer med Netshop!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Da det var julekalender her for nesten 2 år siden, gikk jeg til innkjøp av et Radeon 9800 pro kort. Dette kortet har fungert supert, intill tv-utgangen ikke fungerte videre.

 

Derfor sendte jeg kortet i retur til netshop, og de fant feil på det etter en ukes tid.

Men problemet var da at de ikke hadde noen kort av min type inne, og jeg spurte derfor om jeg kunne legge til noen kroner for å få et 6800GT kort. Dette ble gjort og jeg betalte 1600 kroner.

 

Da jeg mottok kortet, var dette selvfølgelig DOA. Sendte kortet derfor tilbake og få få et nytt. Da viste det seg at de heller ikke hadde noen av dette kortet igjen.

 

Mandag forige uke ringte jeg netshop, og ble fortalt at de mått kreditere beløpet mitt. Dette ble jeg litt furten på da det ikke er så lett å skaffe et 6800GT med agp lengre, men jeg gikk med på dette.

 

Leter derfor hele kvelden rundt og finner et 6800 Ultra på komplett til 2700 kroner som jeg slår til på!!

 

Dagen etter ringer Netshop meg og forteller at de likevell ikke kan kreditere beløpet, men at jeg må vente på at de får et kort som ca 2 uker.

Dette var uholdbart fra min side, og jeg sa rett ut at jeg ville ha pengene mine igjen. Tilslutt ble vi enige om at jeg skulle få pengene..

 

Nå en uke etter kan jeg bare se at jeg har fått igjen 1600kroner. Ringte derfor å lurte på hva som hadde skjedd? Det viste seg at de bare kunne kreditere mine 1600kroner, og ikke det beløpet jeg hadde fått for 9800pro kortet (ca1000kroner).

De mente JEG VAR URIMELIG som ikke kunne forstå dette.

 

Nå har det seg sånn at jeg må retunere produktet til komplett og sitte uten skjermkort i 2 uker, prega netshop!

 

Er det noen regler jeg kan forholde meg til, slik at jeg får igjen alle pengene mine?

 

Mvh

J0lle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer.. Det er som å kaste de 1000kronen i dass, hvis jeg ikke retunerer kortet mitt til komplett, og vente rpå netshop...!!

 

dette er ekstra bittert ikke bare å tenke på at det er et 6800GT kort jeg eventuelt ville gå fra netshop, mens kortet jeg har nå er et 6800 Ultra til samme pris..!

Lenke til kommentar
Her høres det ut som om netshop har sitt på det rene. Du må forvente litt tid før de skaffer et nytt kort. Du sa jo selv at det var vanskelig å finne. Du kan kan ikke forvente å få penger for det gamle kortet som er 2 år gammelt.

Må nok bare smøre deg med tålmodighet.

5104982[/snapback]

 

Tja kommer ann på.

Har kundebehandleren sagt at han skulle få pengene tilbake (Som han selv påstår) så skal han jo det.

Det jeg lurer på er om det er en komunikasjons feil... rett å slett.

Lenke til kommentar

Vil ikke si så mye, men mener at Netshop har urent mel, har kundebehandler sagt at du skal få kreditert, så skal du få dette. Men kan ikke noen se på dette utdraget av forbrukerkjøpslove §23?

§ 23. Heving

 

Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen.

 

Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

DEt har de også gjort etter det ble sendt en mail fra ei vennine av meg som kan veldig mye jus. Satte inn noen forbrukerkjøpslover og da ordna alt seg.

 

Alt ente slik at jeg får igjenn mellomlegget mitt, samt at jeg får mitt 9800 pro kort, som jeg har solgt til en kompis for 1000kroner..

 

Dette er vel grei pris for et helt nytt kort dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...