J0ll1 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei Da det var julekalender her for nesten 2 år siden, gikk jeg til innkjøp av et Radeon 9800 pro kort. Dette kortet har fungert supert, intill tv-utgangen ikke fungerte videre. Derfor sendte jeg kortet i retur til netshop, og de fant feil på det etter en ukes tid. Men problemet var da at de ikke hadde noen kort av min type inne, og jeg spurte derfor om jeg kunne legge til noen kroner for å få et 6800GT kort. Dette ble gjort og jeg betalte 1600 kroner. Da jeg mottok kortet, var dette selvfølgelig DOA. Sendte kortet derfor tilbake og få få et nytt. Da viste det seg at de heller ikke hadde noen av dette kortet igjen. Mandag forige uke ringte jeg netshop, og ble fortalt at de mått kreditere beløpet mitt. Dette ble jeg litt furten på da det ikke er så lett å skaffe et 6800GT med agp lengre, men jeg gikk med på dette. Leter derfor hele kvelden rundt og finner et 6800 Ultra på komplett til 2700 kroner som jeg slår til på!! Dagen etter ringer Netshop meg og forteller at de likevell ikke kan kreditere beløpet, men at jeg må vente på at de får et kort som ca 2 uker. Dette var uholdbart fra min side, og jeg sa rett ut at jeg ville ha pengene mine igjen. Tilslutt ble vi enige om at jeg skulle få pengene.. Nå en uke etter kan jeg bare se at jeg har fått igjen 1600kroner. Ringte derfor å lurte på hva som hadde skjedd? Det viste seg at de bare kunne kreditere mine 1600kroner, og ikke det beløpet jeg hadde fått for 9800pro kortet (ca1000kroner). De mente JEG VAR URIMELIG som ikke kunne forstå dette. Nå har det seg sånn at jeg må retunere produktet til komplett og sitte uten skjermkort i 2 uker, prega netshop! Er det noen regler jeg kan forholde meg til, slik at jeg får igjen alle pengene mine? Mvh J0lle Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du har jo strengt tatt ikke krav på å heve kjøpet ditt hos Netshop, og det at det tar et par uker å skaffe et kort som er utsolgt er vel heller ikke uvanlig. Lenke til kommentar
J0ll1 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Men nå ble jeg jo foortalt at jeg skulle få igjen pengene, en dag sener snur de på saken og sier at jeg ikke kan det? jeg har toss allt handlet et annet sted, i håp om at på at ALLE pengene skulle komme inn... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Summa summarum har du da betalt 1000 kroner ....for ingenting. Det vil sikkert netshop rette opp. Lenke til kommentar
J0ll1 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Det stemmer.. Det er som å kaste de 1000kronen i dass, hvis jeg ikke retunerer kortet mitt til komplett, og vente rpå netshop...!! dette er ekstra bittert ikke bare å tenke på at det er et 6800GT kort jeg eventuelt ville gå fra netshop, mens kortet jeg har nå er et 6800 Ultra til samme pris..! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Høres ut som en kommunikasjonsfeil... enten internt eller ut mot deg som kunde hos Netshop... Ta å ring de, tror nok det løser seg. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Her høres det ut som om netshop har sitt på det rene. Du må forvente litt tid før de skaffer et nytt kort. Du sa jo selv at det var vanskelig å finne. Du kan kan ikke forvente å få penger for det gamle kortet som er 2 år gammelt. Må nok bare smøre deg med tålmodighet. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Her høres det ut som om netshop har sitt på det rene. Du må forvente litt tid før de skaffer et nytt kort. Du sa jo selv at det var vanskelig å finne. Du kan kan ikke forvente å få penger for det gamle kortet som er 2 år gammelt. Må nok bare smøre deg med tålmodighet. 5104982[/snapback] Tja kommer ann på. Har kundebehandleren sagt at han skulle få pengene tilbake (Som han selv påstår) så skal han jo det. Det jeg lurer på er om det er en komunikasjons feil... rett å slett. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Vil ikke si så mye, men mener at Netshop har urent mel, har kundebehandler sagt at du skal få kreditert, så skal du få dette. Men kan ikke noen se på dette utdraget av forbrukerkjøpslove §23? § 23. Heving Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen. Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid. Endret 4. november 2005 av k_drey Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Syns det var litt rart av netshop å gå tilbake på kreditering, men de ordner som regel opp, så en løsning er nok like rundt hjørnet... Lenke til kommentar
J0ll1 Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 DEt har de også gjort etter det ble sendt en mail fra ei vennine av meg som kan veldig mye jus. Satte inn noen forbrukerkjøpslover og da ordna alt seg. Alt ente slik at jeg får igjenn mellomlegget mitt, samt at jeg får mitt 9800 pro kort, som jeg har solgt til en kompis for 1000kroner.. Dette er vel grei pris for et helt nytt kort dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå