willbend Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Har laget kode for artikler, men når jeg skulle ordne kommentar gikk det skeis. Artikkelstrukturen er slik: id, title, article, date, author. Jeg printer da ut artikkelen ved help av $_GET['id']. Så skulle jeg ordne kommentarer, det gjorde jeg slik: id, name, email, comment, date, ip. Så henter jeg ut alle komentarene til hver artikkel ved hjelp av den samme $_GET['id']. Dere som har programmert sånn her skjønner at dette går ikke, fordi nå blir bare en kommentar hentet ut. Jeg trenger altså hjelp til å ordne komentar systemet. EDIT: For de som vil lese koden: showarticle.php <?php $id=$_GET['id']; $sql="SELECT * FROM avis_articles WHERE id='$id' LIMIT 1"; $query=mysql_query($sql); if($result=mysql_num_rows($query)==0) { echo "Finner ingen artikkel."; } else { $result=mysql_fetch_array($query); echo "<h2>" . $result['title'] . "</h2> <br>"; echo $result['article']; echo "<br><br> Skrevet " . $result['date'] . " av " . $result['author']; } include("showcomment.php"); ?> showcomment.php: <?php $id=$_GET['id']; $sql="SELECT * FROM avis_comments WHERE id='$id'"; $query=mysql_query($sql); echo "<hr>"; if($result=mysql_num_rows($query)==0) { echo "Ingen kommentarer."; } else { $result=mysql_fetch_array($query); echo "<div class='comment'>"; echo "" . $result['name'] . "sier:<br>" . "<div class='commentdate'>" . $result['date'] . "</div><br>"; echo $result['comment']; echo "<br> </div> "; } ?> Endret 2. november 2005 av willbend Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Du må ha i kommentar tabellen: | id | nyhet_id | name | email | comment | date | ip Så når du skriver en kommentar, så må du fixe vilken nyhets id som blir lest, foreksempel gjennom $_GET['id]. så viss du leser http://domene.no/index.php?side=nyheter&id=2 så bruker du samme $_GET['id'] som du henter nyheten ut med.. altså: SQL I SHOWCOMMENT.PHP: $id = $_GET['id']; mysql_query("SELECT * FROM `kommentar` WHERE nyhet_id='$id'"); håper det hjelper deg kan sikkert forklare mere seinare.. edit: og når du skriver en kommentar, så må du ha nyhets iden inni $_GET['id] SQL: mysql_query("INSERT INTO `kommentarer` (id, nyhets_id, masse felt her) VALUES ('', '$id' felt)"); forstår du? Endret 2. november 2005 av fredeil Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Har endra litt på scriptet ditt åsså showarticle.php <?php if($_GET['id'] == TRUE) { $id = $_GET['id']; if(!is_numeric($id)) { die("Nyhets ide'n <u>må</u> innholde tall"); } $query = mysql_query("SELECT * FROM avis_articles WHERE id='$id' ORDER BY `id` DESC"); if($result = mysql_num_rows($query) == 0 ) { echo "Finner ingen artikkel."; } else { while( $row = mysql_fetch_array($query) ) { $tittel = $row[title]; $artikkel = $row[article]; $dato = $row['date']; $av = $row[author]; echo "<h2>" . $tittel . "</h2> <br>"; echo $artikkel; echo "<br><br> Skrevet " . $dato . " av " . $av; } } include("showcomment.php"); ?> Endret 2. november 2005 av fredeil Lenke til kommentar
willbend Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Tusen takk fikk det til nå, trikset var altså den nyhets_id'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå