Gå til innhold

Oppgradering AMD XP3200+ -> 64 3200+. Noe vits?

torkelma

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at AMD XP prosessorene spiller på siste verset, og tenkte meg en rimelig oppgradering før m2 kommer.

Jeg har vurdert Asrock 939dual SATA II hovedkort,

en AMD 64 3200+.

XFX 6600GT AGP

1024 mb dual PC3200 ram.

Er det noe stor vits å bytte til dette fra Asus A7N8X-E deluxe og XP3200+ med samme ram og skjermkort?

Se profil for resten av system. Spiller kun en spill-serie, og det er Splinter Cell

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
burde heller velge ett PCI-e skjermkort hvertfall. En 3200 vil gi deg en god del bedre ytelse en din nåværende cpu.

http://www23.tomshardware.com/index.html?m...el2=75&chart=26

5097472[/snapback]

Takk for alle svarene jeg fikk. :)

Ser ikke noe vits i å bytte skjermkort enda. Det holder i massevis til det jeg bruker det til.

Var litt av grunnen til at jeg så på Asrock 939Dual SATA (siden den har både AGP og PCI-E port, samt oppgraderingsmulighet til socket M2).

EDIT: Jeg har bestilt nytt system nå. Jeg bestilte AMD 64 3200+ stepping E6 (lar seg overklokke til 3500+, hvis ikke bedre), ASROCK 939DUAL SATA II hovedkort, NORTHQ CPU kjøler, og ellers litt dill dill dall som FIREWIRE kort og vibrasjonsdempere for strømforsyningen.

Dette systemet bør holde 1 års tid, så da kan jeg tenke på å bytte skjermkort til noe råere kanskje Geforce 8-serien er ute da.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...