Gå til innhold

Nyttig lesestoff om neste generasjon konsoller

TCi

Anbefalte innlegg

Veldig interessant artikkel om neste generasjon. En del spekulasjon når det gjelder Nintendo Revolution, men ellers ganske godt lesestoff. Kanskje den også åpner øynene hos noen, hvem vet?

Waiting on a Revolution: a look ahead at the next-generation console wars

With receipts from video game sales poised to pass those of Hollywood movies sometime this decade, there's quite a bit more at stake in the coming round of the console wars than there was when Microsoft first entered the fray with the Xbox. Video games, once the domain of geeks and kids, are now mainstream global entertainment, but even that doesn't tell the whole story.

Something else has happened since the advent of the previous generation of consoles with the Playstation 2: the mainstreaming of digital media downloads and the widespread adoption of broadband. Even though Apple isn't (yet) a full-fledged player in the coming battle for the networked living room, the success of its iTunes Music Store shows that the next-generation console champ may gain the privilege of providing the gateway through which multiple forms of home entertainment pass.

We at Ars Technica have been covering "convergence" devices since the site's inception, and I in particular have focused on home networked devices and game consoles. As a kind of follow-up to my previous round of technical articles on the hardware that powers the PlayStation 3 and the Xbox 360, I decided to step back a bit from the technical details and take a broader look at how the next generation of consoles fit into the home entertainment picture.

Les resten her:

http://arstechnica.com/articles/paedia/har.../revolution.ars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Is a very good look at the technical aspects of the 3 upcoming Next gen consoles. And really delves into the specifics such as processor choice etc. But the real juice is later in the article when he discusses Ease of use for developers and other aspects. Here MS clearly has a strong position, with Nintendo closely behind. We all know Sony is experiencing problems with developers and Dev kits so far.

But my theory on Nintendo is that, although it may be a relatively easy platform to develop on, it certainly won't be mainstream. So most of the games developed on it will be niche titles due to the control scheme. EA isn't going to go and rework the gameplay of a game like Madden to suit the new controllers. 3rd party developers want streamlined development and they don't want to create entirely different content on different systems.

Anyway, I think MS will have a clear lead certainly not because of the hardware which as they talk about here, is not as strong as PS3's. But in terms of Ease of Development and Software which MS excells in.I think PS3 is a little more powerfull than the 360 by all indications, but that extra power won't count for much when developers can't access it due to weak development tools and lack of support

veldig bra skrevet :thumbup:

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Mye teknisk spekulasjon om Nintendo Revolution ja. Han bruker lang tid på å komme frem til det som egentlig Nintendo sier er det konsollet deres vil gjøre. På gamer.no ligger det nå en nyhet, der de sier akkurat det som fyren kommer frem til. Maskinkraft er ikke det Nintendo prøver å oppnå, de vil ha faktiske resultater utav spillene, det har vert helt klart siden E3. Så det var en del sider der som ikke var så interessante å lese. Derimot siste delen når han begynte å sammenligne konsollene imot hverandre, så er det mye bra lesing. Hva han skriver om Sony er også det jeg har bekymret meg for.....liten "connectivity", begrenset til andre Sony produkt. Utviklerkrigen har tilsynelatende MS vunnet som han sier i artikkelen, og det kan virke sånn ...foreløbig. Det var veldig bra skrevet ja.

Det blir en spennende konsoll-krig denne gangen ja, siden denne gangen skiller nintendo seg veldig ut fra konkurransen og alle har hver sine store fordeler ...men den som tilsynelatende ikke har SÅ store fordeler er Sony....som har tall, og har til nå bare vist 1 faktisk ingame demonstrasjon, og det var unreal 3 engine demonstrasjonen. Men det var heller ikke noe mer imponerende enn hva vi har sett så langt av Gears Of War.

Men jeg gleder meg til alle er ute på markedet så vi få se hva de er god for. Om jeg kommer til å kjøpe en PS3 avhenger ene og alene av hva den får av spill.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Jeg mener iallefall at Revolution vil ha en liten fordel i neste generasjon når det gjelder nyheter. Iallefall om grafikken blir som de sier, at den ikke blir så forskjellig. Dette gjelder nok vanlig TV, da Nintendo mest sannsynlig ikke satser på HD-TV.

Nintendo har alltid laget maskinene sine effektive og ikke kraftbomber. Dersom da Revolution har en fordel med tanke på AI og fysikk kalkulasjoner så kan dette gi et veldig løft for hva de kan bruke CPUen til sammenlignet til hva 360/PS3, siden de visstnok er mest konsentrert rundt grafikk.

Dersom ikke 360 eller PS3 gir noe nytt annet enn grafikk i neste generasjon vil nok Nintendo ta en større bit av markedet enn hva de gjorde med GameCube. Men dette er veldig avhengig av hvordan de lykkes såklart.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Eg for min del håper virkelig Nintendo får flere tredjeparts utviklere på sin side enn de gjorde med GC, slik at konsollen vil kunne appelere til ein enda større grupper. Men med sin bakover kompitabilitet har den jo allerede satset på en bred gruppe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har egentlig ikke gjort opp noen veldig stor mening om hverken Revolution eller PlayStation 3, vil gjerne se tingene i aksjon først. Jeg er dog en anelse skeptisk til Revolution-kontrolleren, men jeg er ganske så sikker på at Nintendo har tenkt nøye gjennom det.

Hardware-speca er jo uansett ikke så viktig, alle konsollene vil være i stand til å spytte ut fin grafikk, men så blir det jo å se hvordan kraften blir brukt.

Lenke til kommentar
Eg for min del håper virkelig Nintendo får flere tredjeparts utviklere på sin side enn de gjorde med GC, slik at konsollen vil kunne appelere til ein enda større grupper. Men med sin bakover kompitabilitet har den jo allerede satset på en bred gruppe :)

5095731[/snapback]

Er enig i at Nintendo trenger flere tredjeparts uttviklere for å støttes... på den måten får de spill for flere målgrupper. F.eks hadde ikke GC like mange spill til FPS fans, som f.eks X-Box.

Bakoverkopitabilitet er jo en kjekk ting... og kanskje noen kjøper bare for å oppleve alle spillene de spilte fra yngre dager, men det er likevel en funksjon jeg selv ser på som lite viktig, da Revo faktisk skal gi oss noe helt nytt, og ikke spill fra sine eldre og kanskje bedre tider mener noen. Men som sagt... artig.

Ellers er jo som nevnt tidligere Nintendo ekstremt flinke til å optimalisere og utnytte hardwaren sin. Silicon Knights skrøt GC opp i skyene, og sa at X-Box ikke ville klart alle effektene i EternalDarknes.

For min del håper jeg de skal inkludere en vanlig kontroll også... siden FPS spill ikke vil kunne spilles på den måten jeg ønsker med fjernkontrollen. Tenker ikke på nøyaktighet eller noe... men man får vel kanskje ikke snudd seg rundt... med mindre de finner på noe... som de kanskje allerede har gjort. Og nei, måten man spiller Metroid på er ikke det jeg tenker på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...