Fakeor Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei! Jeg lurer på om hvis det går ann å reinstallere XP uten å formatere C: , hvis det går ann? Vel... Og trenger man ikke en ny produkt nøkkel da? Hvor får jeg tak i en ny produkt nøkkel? Må jeg kjøpe en ny windows Xp cd? eller kan jeg bruke den samma om og om igjen? Jeg prøvde istad å installere den over den forrige, men det kom en melding at den ikke fant noe gammelt windows komponenter, og ingen CD i cdrommen... men jeg hadde WinXp cd'n i Cdrommen som sagt... Har det ene NTDLR problemet, derfor jeg vil utføre dette... Fordi jeg ikke får startet opp med Windows cdn eller noe! Jeg har prøvd å kopiert NTDRL filene, men det funker ikke, pcn bare restarter seg etter memory test automatisk! Hjelp meg, vær så snill! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Og hvorfor vil du ikke formatere C:? Det er like greit å begynne på en frisk installasjon av XP en å plastre den opp gang etter gang. Og nei du trenger ikke kjøpe XP på nytt hver gang du skal installere det. Hadde blitt en del uteliggere her da Endret 2. november 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Vel... Hvordan får jeg ny Produkt nøkkel da? Må jeg sende mail/eventuelt ringe til microsoft? =/ Vel... Dette problemet kom opp sånn plutselig, uten at jeg hadde gjort noe! Det siste jeg gjorde, var å brenne ut en cd(Win98SE)... så begynte pcn å gå tregt, jeg restarta den, men det tok tid, så jeg holdt knappen inne for manuell "voldlig" restart! C: inneholder en masse ting jeg/vi(familien) trenger å beholde... jeg har en del av mine dokumenter/programmer/arbeid/LAYOUT/koding og bl.a til siden... Broren min har også masse, og søstrene mine... Derfor går det bedre hvis jeg først of fremst får flyttet over alt sammen til en annen harddisk... men jeg har prøvd litt med copy funksjonen på MS-DOS kommandoene! Er tross alt bare 13 år, så tørr ikke gå fram altfor raskt(som jeg uheldighvis har gjort før), så ting kan gå dun dass... Jeg kan jo alltids få prøve å bruke copy funksjonen en gang til da! Den funket første gang, da jeg flyttet over NTDLR filen(3 ganger til forskjellige steder :O)! Etter det, så kan jeg ikke flytte noe trur jeg... kommer at systemfilen kan ikke bli funnet, og annet tull! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=906 denner er vell fin Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Prøv på en repair av XP. -Boot CD'n -ikke velg den første repair(recovery console osv) -vent til den finner din gamle XP-install, så velger du at den skal reparere den. -fix ferdig. (og for guds skyld ALDRI lagre viktige ting på C:) Endret 2. november 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Londoy! Skal sjekke linken! Men egentli så har jeg fikset pcn, brukte et par timer en kveld for å gjøre ting om og om igjen! Kjedelig, men heldighvis verdt det, vil jeg anta! Tordenflesk! Hva gjør man med de "viktige" tingene, hvis det ikke er mer plass igjen på D: og E:? Kjøper ikke en ny harddisk pga det, enda! "Mine dokumenter" Inneholder en del av ting som er viktige, og det blir lagret der for å holde orden på disken! er bare en 120gb harddisk som har 10gb igjen(9 på C:, resten på de andre) Men takker for alle svar! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvis du har 10GB ledig fordelt på tre partisjoner på en 120GB disk er det ikke rart ting går tregt. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Tordenflesk!"Mine dokumenter" Inneholder en del av ting som er viktige, og det blir lagret der for å holde orden på disken! DU vet du kan FLYTTE Mine Dokumenter? Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Mythos! Jeg har delt opp den 120gb harddisken opp i 3 partisjoner! C, D og E! Alle er delt likt! Det vil si 40gb på hver og en av de... har heller ikke sagt at pcn går tregt, siden den går egentlig raskt, til forhold av andre pc'r jeg kjenner til! Eneste som sinker litt er alle de start-up programmene som popper opp på start-up!(ikke si no om det, for det har ikkeno med det å gjøre!) Tordenflesk! Selvfølgelig vet jeg at jeg kan flytte Mine Dokumenter, så det er ikkeno problem... Helt til det kommer til problemet som jeg har skrevet før av noen poster over... Si meg, hvordan skal jeg klare å flytte Mine Dokumenter på over 2gb(sa de inneholdt masse viktig) til en harddisk(partisjon) på rundt 500mb? D og E har bare den lille plassen, mens derfor må jeg lagre det "nye" som kommer på C:, og det jeg har, er ikke bare Junk, men jeg klarer sikkert å få vekk 1-2 gb tilsammen fra D og E, som man sikkert ikke bruker... Men jeg har fått til det jeg egentlig trengte hjelp til! Men jeg har uansett tenkt til å formatere hele "driten", altså C:! Men da trenger jeg altså en ny Produkt Nøkkel som jeg har spørt etter! Broren min sier at den kan man få gratis, hvis man skal formatere og reinstallere ved bruk av den samme pcn, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få tak i en ny Nøkkel! Så trenger svar på det! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Du har allerede fått svar lenger oppe. Du trenger ingen ny produktnøkkel. Du kan reinstallere så mange ganger du orker med samme nøkkel på samme PC. I verste fall må du ta en telefon og "snakke" med en datastemme fra Microsoft slik jeg måtte gjøre for en ukes tid siden da jeg hadde byttet hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå