sedsberg Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 det må ha vært litt av en "lett" lett-sykkel... så lenge den har under 0,16kW pr kg er det en mellomklasse sykkel... 5542522[/snapback] Er faktisk tung-tung-sykkel nå. Fikk ikke lov å registrere den som mellomklasse pga. den var for gammel. (den er for tiden faktisk ca. 35HK på 107kg). Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg skal snart kjøpe meg moped. Et par ting jeg lurer på: - Hvis man har trimma mopeden sin, kan man høre dette når man kjører? Hvis ja, kan man også høre dette når sykkel går i normal moped fart? (45km/t) - Er det vanlig at politiet skjekker sykkelen når du er på skolen om den er trimma? Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg skal snart kjøpe meg moped. Et par ting jeg lurer på: - Hvis man har trimma mopeden sin, kan man høre dette når man kjører? Hvis ja, kan man også høre dette når sykkel går i normal moped fart? (45km/t) - Er det vanlig at politiet skjekker sykkelen når du er på skolen om den er trimma? 5654632[/snapback] Ja dette hører man i 99% av tilfellene.. Trimma moped låter som regel helt nydelig Men er jo litt purke-magnet da Det er vanlig at purken stikker på skoler og sjekker mopeder. Edit: Man hører det når man kjører i 45km\t også, men ikke så bra som når man ligger og fiser bortover i 90km\t. Mitt råd er hvis du skal trimme, kjøp politiknapp(turtallsperre) og kjør vettu Er sikkert surt og måtte betale 4200kr i bot, gleder meg ikke til dagen gitt Hva slags moped skal du kjøpe deg da? Endret 23. februar 2006 av Tøråsen Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg skal snart kjøpe meg moped. Et par ting jeg lurer på: - Hvis man har trimma mopeden sin, kan man høre dette når man kjører? Hvis ja, kan man også høre dette når sykkel går i normal moped fart? (45km/t) - Er det vanlig at politiet skjekker sykkelen når du er på skolen om den er trimma? 5654632[/snapback] Ja dette hører man i 99% av tilfellene.. Trimma moped låter som regel helt nydelig Men er jo litt purke-magnet da Det er vanlig at purken stikker på skoler og sjekker mopeder. Edit: Man hører det når man kjører i 45km\t også, men ikke så bra som når man ligger og fiser bortover i 90km\t. Mitt råd er hvis du skal trimme, kjøp politiknapp(turtallsperre) og kjør vettu Er sikkert surt og måtte betale 4200kr i bot, gleder meg ikke til dagen gitt Hva slags moped skal du kjøpe deg da? 5655380[/snapback] Hva mener du med Poltiknapp? Hva gjør den? Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Aprillia Racing sykkel. 50cc. Sliter det på motoren med trimming? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Purken omringa Vargstad vgs på Lillehammer i fjor høst, glad jeg ikke kjørte den dagen... Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Hva mener du med Poltiknapp? Hva gjør den?Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Aprillia Racing sykkel. 50cc. Sliter det på motoren med trimming? 5656036[/snapback] Politiknapp er noe man setter på mopeden for å sperre den på et viss antall RPM så du ikke kan kjøre over 45km\t, fint hvis det er mye purk og hvis du blir stoppa og de tar mopeden din på tralla. Trimming sliter på motoren ja, men hvis du ikke kjører som en tulling hele tiden og passer på og holde den vedlike så skal det holde en god stund Endret 25. februar 2006 av Tøråsen Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Den turtallssperren det snakkes om her, tar det ca. 4,6 sekunder å oppdage, så den er ikke verdt mange kronene. Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Den turtallssperren det snakkes om her, tar det ca. 4,6 sekunder å oppdage, så den er ikke verdt mange kronene. 5662763[/snapback] Hvis man gjemmer knappen godt så oppdager purken den ikke så lett da. De er jo ikke så intelligente så det gjør noe da Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Den turtallssperren det snakkes om her, tar det ca. 4,6 sekunder å oppdage, så den er ikke verdt mange kronene. 5662763[/snapback] Hvis man gjemmer knappen godt så oppdager purken den ikke så lett da. De er jo ikke så intelligente så det gjør noe da 5663172[/snapback] Lurt av deg å undervurdere fienden, det er slik alle store slag i verdenshistorien har blitt vunnet. Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Der jeg bor er ikke purken så hissige på trimming av moped, så jeg trenger egentlig ikke politiknapp. Det varierer jo veldig fra sted til sted Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det er jo lov så lenge du ikke kjører på veien. Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Er det noen som vet om det er lovt til å trimme mopeder egentlig?Mener å ha hør at man kan ha opptil 4,8 HK og 50ccm. Og du ikke overskrider 45 km/t. For da kan man jo sette alt mulig på så lenge man ikke blir stoppa! 5094440[/snapback] ikke lov å tukkle med motoren. selv om du bare setter på et power filter som ikke gir effekt, bare fet lyd. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Men hvem trimmer ikke mopeden da? Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 har en nabo som kjører orginal moped med sperre slik de bremser i nedover baker, både faren og mora er politi da... dæven å treg den er. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Vet ikke om det er tatt opp før, men sånn ca hvor mye får du i bot for å bli tatt med trim? F.eks fjerna plomba pluss noe smått.. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hva med politiknapp da? =) Er det lett å bli busta ? =) Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Kommer helt an på plassering, og politimannen som stopper deg. Det hjelper også på om du har ei trådløs sperre som kan gjemmes ekstra godt. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Er det mulig ? En knapp som gjør peden orginal som du bare kan trykke på om du ser politiet? Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 mopeden min går i 60-65 org som den kom ut av fabrikken. det er en yamaha dtr 92 modell. kan jeg bli tatt for trim da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå