Forumforumforum Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det står i vognkortet også at endringer som bedre ytelser/toppfart er ikke tillat! Det er da med et vognkort for MOPED.. Omregistrerer man får man nytt vognkort Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Lykke til med omregistreringa, det tror jeg du skal få et stort problem med! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Veit om folk som har bygd om crossermopeder (husker ikke merke) til 80cc, og registrert som lett jeg.. 125cc også tror jeg..men det var en eldre moped.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Veit om folk som har bygd om crossermopeder (husker ikke merke) til 80cc, og registrert som lett jeg.. 125cc også tror jeg..men det var en eldre moped.. 5467262[/snapback] Det er jævlig strenge regler for ombygging, så man skal ikke bare sette igang med noe slikt uten å sjekke med sitt lokale biltilsyn hva som påkrevd. Uten å sile 5 sider med poster, vil jeg bare si: Trimming er og vil forbli forbudt, i hvertfall så lenge Norge er et regelmessig regressivt land. Bare sjekk Mopedportalen, der er det hundrevis av diskusjoner rundt dette. Lenke til kommentar
griped Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 trimming er beregnet til å sette på mopeder som BARE skal kjøres på bane men hvis du blir tatt så har jeg hørt av andre at du først bare få en advarsel men det komme an på person Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvis alle "mopedelskerene" er interessert i å få tilbake 50km/t som fartsgrense i Norge, så må det jobbes for å få Norge ut av EØS-samarbeidet. Sånn er det bare. EU / EØS ødelegger mer en det gavner oss. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 men jeg har ett spørsmål til denne disksjonen. hva om man prøver å få registert en moped ublombert som Lett sykkel? altså bremser og alt tilsier jo at den skal klare den hastigheten mht. at den går sånn i Spania,italia,portugal +++ . Men noe form for endring av topphastighet/hastighet/ytelse er forbudt og du vil få ett foreklet forelegg for dette. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Du får registrert alle mopeder som har mellom 2.5 og 15 hk som lettsykkel Edit: Bremser må selvfølgelig være i orden Endret 2. februar 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det hørtes da veldig lett ut "pluggen". Såklart er det mulig, men det blir en helvettes prosess. De kommer til å kreve forsterkninger av ALT, med mindre du kan påvise at en evt. lik 125ccm modell har samme spesifikasjoner Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva hvis man selv f.eks. bruktimporterer en moped fra et land hvor de er godkjent for +80km/t? Kan man da registrere denne som lett? Jeg har en importert lett-sykkel og denne var i følge vognkortet godkjent med 26HK OG som lett motorsykkel. Godt mulig det var trykkfeil men det spiller liten rolle. Nå er den godkjent som tung MC. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det må jo være bra nok det som er da, men vet jeg kunne registrere den jeg hadde som lettsykkel bare ved å dra til biltilsynet å få sjekket den.. Hadde 9hk i min, bremser var til 125cc, ramma var enten til en 125cc, eller 250cc Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det må jo være bra nok det som er da, men vet jeg kunne registrere den jeg hadde som lettsykkel bare ved å dra til biltilsynet å få sjekket den..Hadde 9hk i min, bremser var til 125cc, ramma var enten til en 125cc, eller 250cc 5539897[/snapback] Aldri om du får registrert en trimmet moped som 125ccm... Ta dette fra en bondetulling som har hatt mye å gjøre med badå Onkel å biltilysnet å gjøre! Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva hvis man selv f.eks. bruktimporterer en moped fra et land hvor de er godkjent for +80km/t? Kan man da registrere denne som lett? Jeg har en importert lett-sykkel og denne var i følge vognkortet godkjent med 26HK OG som lett motorsykkel. Godt mulig det var trykkfeil men det spiller liten rolle. Nå er den godkjent som tung MC. 5539892[/snapback] det må ha vært litt av en "lett" lett-sykkel... så lenge den har under 0,16kW pr kg er det en mellomklasse sykkel... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Aldri om du får registrert en trimmet moped som 125ccm... dumt å si sånnt da folk har gjort det kanskje ? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg var ute å prata med de på bitilsynet når jeg tenkte å ta lett mc- lappen.. De sa det var fult mulig så lenge jeg ikke overskred 15hk Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Trimming er ikke ulovlig bare på moped, det er ikke lov på bil heller. Er helt enig i at det er for ille å kjøre i 45 når man vet at sykkelen tåler 80. Men nå blir det nok mer lett MC etterhvert siden mopedlappen begynner å bli dyr. Skjønner meg ikke på de som kjøper moped for 20 000 og trim for 20 000 iregnet skjærte stempel og bøter. De kan istedet Ta lett lappen og kjøpe en Lett sykkel til 25 000 Så kan de kjøre snøscooter og Edit: Husk at selv om en moped er registrert som lett mc kan du ikke trimme den mer en det som var på når den ble regga Endret 2. februar 2006 av Ducklink Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Trimming er ikke ulovlig bare på moped, det er ikke lov på bil heller. er det ikke 15% av bilens orginale krefter som er lov? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Uten å godkjenne ja Er vel en del misforståelser der, men se link jeg legger til straks, så heng deg på der.. Edit:Legger til link: Trimming av bil Endret 3. februar 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Uten å godkjenne ja 5545598[/snapback] Jepp, det er sant... men tenkte på det, siden Dette kom opp: Trimming er ikke ulovlig bare på moped, det er ikke lov på bil heller. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Derfor jeg la med linken til den andre.. Kan ta den praten der uten å gå for off topic her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå