DonKristo Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Har nok ikke det nei... men den går som f... Testa den til 110 km/t på laaaang strekning. Men da hadde jeg "kutta" litt i det gamle luftfilteret.. Nå har jeg powerfilter. Da går den ca 90-100 km/t. Har ikke testa nå... Men skal fikse speedometeret til sommeren og teste... så får vi se da... Eieren før meg hadde "bare" litt over 100 km/t... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er ikke mulig, da må du så og si full trim på moppen! 5387209[/snapback] Tror ikke du er oppdatert på hva "full trim" er jeg, 110 er ikke så sykt lenger! Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 neei ikke nå flere mopeder har fått bedre ytelser på på motor, 110 er MAKS man for på en honda mt-5 nærmer du deg 130 så kanskje du begynner og snakke.. uansett ville aldri trimmet en moped, sliter den bare ut og tilslutt må man ha ny motor pga all den slitase fra all trimminga:S Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg får inderlig ikke håpe at dere stoler på speedometeret som er på mopedene deres. Den dagen jeg ser en GPS-måling av en uplombert (og da bare uplombert) moped, som går i 110, skal jeg vurdere å begynne å kjøre sykkel selv. Og til dere som mener at det burde vært lov å kjøre i 80 (eller noe) med moped. Det er helt greit for meg, men da skal man samtidig ta fra alle mopedister "lappen", og kreve at de tar ny opplæring, hvor de faktisk lærer noe. Aller helst vil jeg fjerne hele moped-opplegget, og heller kalle alt under 125ccm for lett motorsykkel, og da også kreve A1-lappen for at folk skal få kjøre slike kjøretøy. Da vil kanskje veiene bli litt sikrere for oss ikke-mopedister. Husk at det å kjøre moped ikke er en rettighet, men et privilegium. AT dere ikke har råd til lappen på en eventuell lettsykkel, er deres problem. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Sluffy, hvem sa 110 uplombert? Da skal du ha fritt fall eller noe! Uansett, veldig enig med deg, opplæringa er... mildt sagt.. PISSdårlig! Men nå er lappen på A1 usmakelig dyr, da må man jo ta det som er billigere om man vil ha noe å kjøre med! Desverre. Og speedometeret på mopeder har ganske store feilmarginer i hastigheter over 110! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvordan skal du få elektronikken inn i speedometert når speedometert går uavhengi av elektronikken, på egen wire ned til hjulet? Det eneste elektronikk som går til speedometeret som jeg vet om er en pære for å få lys, så den blir nok vanskelig. Og dessuten, når ble det innsprøytning på mopeder ( gir, noen scootere bruker noe sånt tror jeg ) ? Eneste elektronikk motoren er avhengi er CDI, så den får gnist. Og kanskje 12v til el-starten. Forgasseren/innsug stilles jo av skrue, men du må gjerne forklare hvordan du skulle fått til et slikt system! 5333576[/snapback] Jeg har ikke sagt at det er billig eller at det har blitt gjort før, men det går om man legger nok i det.F.eks er det fullt mulig å få en bryter til å slå inn når speedometernålen kommer opp til et visst punkt, men man er da avhengig av at speedometeret er nøyaktig. Såvisst er det innsprøytning på mopeder, hvor skal sylinderen ellers få bensinen fra? Bensinen kommer ut av dysen i forgasseren. Om den er elektrisk styrt eller ikke spiller ikke noen rolle. Man kan f.eks lage til en liten ventil på bensintilførselen eller lufttilførselen som justeres når bryteren i speedometeret slår inn. Det er lov til å bruke kreativiteten vet du. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Sorry, men det der hørtes ganske umulig ut. Veldig få mopeder som bruker elektrisk styrt dyse.. Du kan godt få bevise det med et prosjekt EDIT: Forresten, det har kommet blant annet en Rijeu RS2 PRO som bruker digitalt speedo, og den bruker noe ala mekanismen du snakker om. Men på eldre mopeder med speedometer wire vil dette bli en prosess du neppe vil begynne på Endret 13. januar 2006 av Sc0oT Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Husk også at bremser m.m. ikke er tilpasset høyere hastighet. 5137926[/snapback] Bremsene er tilpasset mopedens standar hastighet, da mener jeg ikke hastigheten de gjør her i landet. For i norge blir alle strupa ned syykt. Tipper de egentlig går i en 70-80km/t. Syntes vi kunne hatt mopedene slik i norge! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Er det noen som vet om det er lovt til å trimme mopeder egentlig?Mener å ha hør at man kan ha opptil 4,8 HK og 50ccm. Og du ikke overskrider 45 km/t. For da kan man jo sette alt mulig på så lenge man ikke blir stoppa! 5094440[/snapback] Ja, men da heter det ikke moped lenger, og det er en gedigen jobb, mht til alt som må tilpasses og dokumenteres. Så da er det å anbefale å kjøpe noe annet som originalt har den effekten/størrelsen du er på jakt etter, da du vil spare mye jobb og ikke sikkert det er så mye dyrere heller.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg får inderlig ikke håpe at dere stoler på speedometeret som er på mopedene deres. Den dagen jeg ser en GPS-måling av en uplombert (og da bare uplombert) moped, som går i 110, skal jeg vurdere å begynne å kjøre sykkel selv. Og til dere som mener at det burde vært lov å kjøre i 80 (eller noe) med moped. Det er helt greit for meg, men da skal man samtidig ta fra alle mopedister "lappen", og kreve at de tar ny opplæring, hvor de faktisk lærer noe. Aller helst vil jeg fjerne hele moped-opplegget, og heller kalle alt under 125ccm for lett motorsykkel, og da også kreve A1-lappen for at folk skal få kjøre slike kjøretøy. Da vil kanskje veiene bli litt sikrere for oss ikke-mopedister. Husk at det å kjøre moped ikke er en rettighet, men et privilegium. AT dere ikke har råd til lappen på en eventuell lettsykkel, er deres problem. 5391594[/snapback] Vårt problem ? Snakk om å være slem, rettere ondskapsfull. Mener det er idiotisk og bruke 15000 på lappen, og 35k på lett sykkel, når du kjører i 2år. Og opplæringa nå er bra nok. enkelte som ikke kan kjøre burde ikke trimme sykler opp mot 120km/t, men folk som kjører pent i gatene og ikke herjer og kjører forsiktig og ansvarlig burde for all del gjøre hva dem ville med deres sykkel. Svarer til emne. "NEI, Det er ikke lov og trimme!" Er vi ferdige med dette emnet da ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det er ikke lov å trimme et registrert kjøretøy.. Sånn.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg får inderlig ikke håpe at dere stoler på speedometeret som er på mopedene deres. Den dagen jeg ser en GPS-måling av en uplombert (og da bare uplombert) moped, som går i 110, skal jeg vurdere å begynne å kjøre sykkel selv. Og til dere som mener at det burde vært lov å kjøre i 80 (eller noe) med moped. Det er helt greit for meg, men da skal man samtidig ta fra alle mopedister "lappen", og kreve at de tar ny opplæring, hvor de faktisk lærer noe. Aller helst vil jeg fjerne hele moped-opplegget, og heller kalle alt under 125ccm for lett motorsykkel, og da også kreve A1-lappen for at folk skal få kjøre slike kjøretøy. Da vil kanskje veiene bli litt sikrere for oss ikke-mopedister. Husk at det å kjøre moped ikke er en rettighet, men et privilegium. AT dere ikke har råd til lappen på en eventuell lettsykkel, er deres problem. 5391594[/snapback] Vårt problem ? Snakk om å være slem, rettere ondskapsfull. Mener det er idiotisk og bruke 15000 på lappen, og 35k på lett sykkel, når du kjører i 2år. Og opplæringa nå er bra nok. enkelte som ikke kan kjøre burde ikke trimme sykler opp mot 120km/t, men folk som kjører pent i gatene og ikke herjer og kjører forsiktig og ansvarlig burde for all del gjøre hva dem ville med deres sykkel. Svarer til emne. "NEI, Det er ikke lov og trimme!" Er vi ferdige med dette emnet da ? 5433033[/snapback] Du får jo tung lapp ganske billig når du har lettlappen, om du ikke klarer deg med lettsykkel når du er 18, eller absolutt må ha et kjøretøy når du er 16, så blir det jo dyrt... AtW Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det er ikke lov å trimme et registrert kjøretøy.. Sånn.. 5433042[/snapback] Så lenge trimmen blir godkjent og registrert er det lov. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det er ikke lov å trimme et registrert kjøretøy.. Sånn.. 5433042[/snapback] Så lenge trimmen blir godkjent og registrert er det lov. 5435998[/snapback] Ja, men du kan ikke trimme til 20hk på en moped, men jeg er ikke sikker på om du kan trimme den opp til lett ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Det er ikke lov å trimme et registrert kjøretøy.. Sånn.. 5433042[/snapback] Så lenge trimmen blir godkjent og registrert er det lov. 5435998[/snapback] Ta en kjapp telefon til biltilsynet å spør om det der, aldrig i verden om du får godkjent trim, det tror jeg null niks på. Og det elektroniske systemet ditt for å sperre på 45km/t kan du få lage et prosjekt på, det virker som en umulig jobb. Skal du trimme den til 15HK så må du forsterke ALT før de i hele tatt gidder å se på den , mer penger enn det koster å kjøpe seg en lett! Endret 14. januar 2006 av Sc0oT Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 burde vært ulovlig å bare kjøre 45... Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 er jo egentlig livfarlig, vi i norge skulle hatt som nederlenderene har! der har du normal kjørefil for bil også sykkel/moped vedsida der igjen, også gangvei.. hadde vært mye bedre for da hadde faktisk ikke vært noe livfarlig for oss med moped som går 45 km/t å bli påkjørt av bil eller lastebil! Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det er ikke sikkert. Min gamle ZR50 hadde samme brems som GN125. 5140018[/snapback] ja, det stemmer det! har også en ZR50, å det er dønn like bremser både fremme å bak på de! det er et genialt trimmeobjekt! =) med 52mm syl fra www.mc-deler.no på 13 HK å eff.anlegg, 21 mm Dellorto, med 110 dyse å filter så har du en moped som går i 120 med rett dreving! =) 15 - 48 =) Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det er ikke lov å trimme et registrert kjøretøy.. Sånn.. 5433042[/snapback] Så lenge trimmen blir godkjent og registrert er det lov. 5435998[/snapback] Ta en kjapp telefon til biltilsynet å spør om det der, aldrig i verden om du får godkjent trim, det tror jeg null niks på. Og det elektroniske systemet ditt for å sperre på 45km/t kan du få lage et prosjekt på, det virker som en umulig jobb. Skal du trimme den til 15HK så må du forsterke ALT før de i hele tatt gidder å se på den , mer penger enn det koster å kjøpe seg en lett! 5436032[/snapback] Riktig det! det er dønn umulig å rege de med trim, da må de være typegodkjent for det.. å de eneste "mopedene" som er type godkjent for reg. av mere HK en det er org, er lett mc og oppover.. Det står i vognkortet også at endringer som bedre ytelser/toppfart er ikke tillat! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er ikke lov å trimme et registrert kjøretøy.. Sånn.. 5433042[/snapback] Så lenge trimmen blir godkjent og registrert er det lov. 5435998[/snapback] Ta en kjapp telefon til biltilsynet å spør om det der, aldrig i verden om du får godkjent trim, det tror jeg null niks på. Og det elektroniske systemet ditt for å sperre på 45km/t kan du få lage et prosjekt på, det virker som en umulig jobb. Skal du trimme den til 15HK så må du forsterke ALT før de i hele tatt gidder å se på den , mer penger enn det koster å kjøpe seg en lett! 5436032[/snapback] I teorien går det. Det er det jeg har snakket om hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå