Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming! Er det egentlig lov?

DonKristo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
visst den går ikke mer enn i 45 så kan dei ikkje sei noko, visst feks har trim potte som er eu godkjent så har du lov å kjøre med den så lenge plomba er i, men da kommer jo den til å gå treigere enn med orginal potte

5098288[/snapback]

Da må du vise den hos biltilsynet og få den omregistrert.

Lenke til kommentar

det er som sagt av andre her ikke lov til å trimme men mopedene går jo i mer enn 45km/t når de selges en av mopedene på den kjøeskolen jeg kjørte opp på gikk i nærmere 70km/t

det burde være lov å trimme :w00t:

Endret av Hrd_Time
Lenke til kommentar

synest det er litt rart, men ok..

Min moped går i 110km/t+ har effektanlegg og powerfilter på.. Det eneste den overskrider egentlig er jo farta, men en bil går jo over alle fartsgrenser den kjører i, så jeg skjønner ikka at det skulle være ett problem så lenge du passer på å holde deg til 45 km/t. Og så lager den jo jævlig høy lyd... :D

Lenke til kommentar

Er ikkje noko poeng i å trimme ein moped dersom den går i 45 km/t etterpå vel? Synest loven er grei eg, det er nok som kjører seg i hjel når det er forbudt. Ein bil må du være 18 for å kjøre, 16 på moped, i den alderen kan mykje gå galt i 100 km/t på ein moped.

Lenke til kommentar
synest det er litt rart, men ok..

Min moped går i 110km/t+ har effektanlegg og powerfilter på.. Det eneste den overskrider egentlig er jo farta, men en bil går jo over alle fartsgrenser den kjører i, så jeg skjønner ikka at det skulle være ett problem så lenge du passer på å holde deg til 45 km/t. Og så lager den jo jævlig høy lyd... :D

5137458[/snapback]

Problemet er at ungdom ikke klarer å holde seg til 45km/h og kjører som idioter.

Ei heller har de skikkelig opplæring, noe som gjør at de knapt aner hvordan en skal ferdes i trafikken. Dessuten vil jeg si at en moped er altfor lett og har altfor elendige kjøreegenskaper til de hastighetene.

Farlig.

(Vet at ikke alle er sånn, men det er ikke langt unna).

Lenke til kommentar
GPR har en kosntruksjon til 23hester banesykkel! Så hvis noen mener den har elendige kjøregenskaper i mer enn 45, så er du ute og kjører..

5140149[/snapback]

Hadde du noengang kjørt en skikkelig racingmotorsykkel ville du ha visst at den er for altfor lett til å kunne kjøres aktivt med i noe særlig over 80km/h. :)

Og hva er en '23hester banesykkel'?

Det er en moped for svingende.

Lenke til kommentar

Suzuki RMX 50 er bygget på en RM 125 e.l. Alt er som en 125 ccm.

Utenom motoren. Den bremser ned j***ig fort fra ca 90-100 til 0 altså...

Uansett så er det ikke artig å kjøre rundt i skogen i 45 km/t og måtte trille opp de bratteste bakkene.. Nei da er det bedre å kjøre opp i 60 og hoppe på homper. DET er adrenalinkick... Kjøre på veldig ujevnt underlag og hoppe som f... Beste hoppet mitt er bare 7-8 meter langt og 1-1,5 m høyt. men det er artig! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...