9374j Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Jeg lurer på hvordan jeg skal få alle tabellverdiene listet opp på et enkelt vindu, slik som dette: ________________________________ |Prøveresultater_________________|X| | | | Poeng for nr 1 er 65 | | Poeng for nr 2 er 45 | | Poeng for nr 3 er 78 | | Poeng for nr 4 er 94 | | osv... | | _________ | | | OK | | | |________ | | |_______________________________| I stedet for at en og en tabellverdi kommer opp på et og et vindu ("Poeng for nr 1 er 65" OK -> "Poeng for nr 2 er 45" OK -> osv) Se TestKlient.java under det siste valget "Vis studenter med høyeste poengsum". Der ser dere at en og en tabellverdi kommer på hvert sitt vindu. På de andre valgene (se "Skriv ut poengsummer" for eks) har jeg fåreløbig benyttet meg av system.out.println. Håper dere skjønte problemstillinga mi På forhånd takker jeg for alle svar! Test.java TestKlient.java DataLeser Endret 2. november 2005 av Mr_PJ Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) ---------- Compile ----------TestKlient.java:16: cannot find symbol symbol : variable DataLeser location: class TestKlient int studNr = DataLeser.lesPositivtHeltall("Velg studentnr: (0-"+eksamen05.finnAntPoeng()+")"); ^ 1 error Output completed (0 sec consumed) - Normal Termination Du refererer til alt mulig vi ikke har Endret 2. november 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
9374j Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 ---------- Compile ----------TestKlient.java:16: cannot find symbol symbol : variable DataLeser location: class TestKlient int studNr = DataLeser.lesPositivtHeltall("Velg studentnr: (0-"+eksamen05.finnAntPoeng()+")"); ^ 1 error Output completed (0 sec consumed) - Normal Termination Du refererer til alt mulig vi ikke har 5094582[/snapback] Det er mottatt! Glemte å legge til den siste java fila (sånn der inndata kontroll sak) Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) prøv dette //valg 7 else if (valg == options[6]) { int[] maksPoengSum = eksamen05.finnMaksStud(); String TmpString = "Følgende studenter fikk Maks Poengsum"; for (int i = 0; i < maksPoengSum.length; i++) { TmpString += ("\nStudent nr: " + (maksPoengSum[i]+1)); } showMessageDialog(null, TmpString); } Endret 2. november 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
9374j Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 prøv dette //valg 7 else if (valg == options[6]) { int[] maksPoengSum = eksamen05.finnMaksStud(); String TmpString = "Følgende studenter fikk Maks Poengsum"; for (int i = 0; i < maksPoengSum.length; i++) { TmpString += ("\nStudent nr: " + (maksPoengSum[i]+1)); } showMessageDialog(null, TmpString); } 5094792[/snapback] Takker for hjelpen! Hilsen 9374 Johnsen Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Null Stress 9323 Caspers Lenke til kommentar
9374j Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Hvordan blir det under toString() metoden i Test.java ? public String toString() { //Bruker i klientprog: showmessagedialog(null, Test.toString()); String TmpString= "Poengresultater for "+this.finnTestNavn()+ "\n\nPrøveresultater: "; for (int i = 0; i < this.finnPoengSum(i); i++) { TmpString += ("\n Student nr.: "+ poengSum); } return ? Hva skriver jeg her; }//slutt på toString Blir det noe lignende som det forrige eksemplet? Har eksperimentert litt med returverdiene, men får enten "missing return statement" eller "non-static method"... Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hvordan blir det under toString() metoden i Test.java ? public String toString() { //Bruker i klientprog: showmessagedialog(null, Test.toString()); String TmpString= "Poengresultater for "+this.finnTestNavn()+ "\n\nPrøveresultater: "; for (int i = 0; i < this.finnPoengSum(i); i++) { TmpString += ("\n Student nr.: "+ poengSum[i]); } return ? Hva skriver jeg her; }//slutt på toString Blir det noe lignende som det forrige eksemplet? Har eksperimentert litt med returverdiene, men får enten "missing return statement" eller "non-static method"... 5095008[/snapback] Du kan jo prøve med return TmpString; siden det er stringen du legger informasjonen i. Ps., ser du hvor fint det blir når man bruker ["code"] <din kode her>[/"code"] (uten ")... Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Du kan jo alltids lage deg et pent lite vindu med JFrame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå