Gå til innhold

Noen som kjenner til denne skjermen? Hyundai F910 19

Tåkelys

Anbefalte innlegg

har sett på denne skjermen hos psdata. Virker jo som en ok skjerm, til den prisen.

Er det noen som har noen kloke ord å si om den? Hadde jo vært greit med noen tips før jeg eventuelt bestiller den.

user.gif

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-25 19:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisen er det et virkelig godt kjøp, MEN den er ikke noen BRA 19-tommer.

Nå ser jeg at prisen ligger på 2800 kroner. Jeg kjøpte den for 2000. Jeg tror ikke jeg ville kjøpt den for 2800 altså. Det som er negativt med skjermen er:

-svak for såkalt strømsjokk

-"bare" 85 hz på 1280*960 (1600*1200 blir litt for uklar for min smak)

-veldig såkalt uhelbredelig "moire"-mønstre

-lager en veldig lav pipelyd selv om den er avskrudd.

Dette høres selvfølgelig ille ut, men prisen veier mer enn nok opp for dette, og jeg ville gjort samme kjøp igjen. Kanskje jeg også ville kjøpt Samtrons 96P. Men jeg ser den har forferdelig dårlige oppdateringsfrekvenser.

Neida, dette er et bra kjøp, men få den til 2000 kroner altså.

Lenke til kommentar

Quote:

Nå ser jeg at prisen ligger på 2800 kroner. Jeg kjøpte den for 2000. Jeg tror ikke jeg ville kjøpt den for 2800 altså.Neida, dette er et bra kjøp, men få den til 2000 kroner altså.

Er du sikker på at det er en F910 du har? Ser at de selger en Hyundai P910 19" til 1989kr. Forskjellen er vel at F910 har flatscreen.

Lenke til kommentar

er det ikke noen moire-instillinger på skjermen? er det på min hansol 900p, klarer å få vekk alle tendenser til moire der...

hvis skjermen piper så er det noe FEIL med skjermen og du kan få den reparert.. har vel sikkert 3 års på stedet garanti? en kompis av meg måtte bytte sin hansol 900p, linjegods kom med en ny skjerm på døren, også måtte han bare sende den gamle med linjegods igjen :smile: da blir man ikke uten skjerm heller :smile:

Lenke til kommentar

hmm den skjermen har jeg også. Den piper hvis man slår den av men dette er meget svakt.

Jeg har også merket at på venstre og høyre side av skjermen er det ørlite grann mer uklart enn i midten.

Dette merkes mest i 1600 x 1200. Skjermen er deilig å se på men er ikke 100% flatskjerm, altså ikke LCD flat. Uansett dette var et godt kjøp og jeg er fornøyd =) Har dere andre som har flatskjermen også meket bittelittegrann uklarhet på sidene?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-26 11:04, lordpiet skrev:

Lurer selv på hvilken 19" jeg skal kjøpe.

Er flat skjerm så mye bedre enn svakt buet?

Har aldri brukt flatskjerm...

Blir vel uansett en Hyundai eller Hansol...

Jeg kjøpte meg en NEC FE950+ og er stor fornøyd med den.. Kostet 3800 fra databutikken :smile:

Lenke til kommentar

alle flate skjermer utenom dyre sony`er og eizo`er vil være litt difus ute i sidene grunnen til dette er at billedkanon sitter nermere sentrum enn sidene.

Dette er grunnen till at det tok så h******* mange år før de klarte å komme med flate skjermer.

Lenke til kommentar

Har nå fått denne skjermen. Helt ok bilde. Kanskje litt svakt stripete(vertikale linjer)bilde. Men ellers en helt ok skjerm.

Men Jeg får kjørt 100Hertz helt opp til 1600x1024. I infoen til denne skjermen står det at man kan kjøre 1024x768 i 100Hertz, og resten i 85Hertz. Men har prøvd nå. Den eneste oppløsningen jeg ikke klarer å kjøre i 100Hertz, er 1600x1200. Hva kan dete komme av? Kjører den nå på 1280x960 i 100Hertz. I alle fall så får jeg valgt det i skjerm innstillinger.

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-30 14:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...