Gå til innhold

Skjermkort i prisklasse 1500-2000? Agp

enkasasa

Anbefalte innlegg

heisann.. jeg trenger ett nytt skjermkort.

har type msi fx 5700 128 mb nå. men jeg har for en stund siden lagt merke til at dette ikke duger i det hele tatt. jeg har litt lite med penger for tiden og lurer på hva dere kan anbefale av agp kort til mellom 1500 og 2000 kr. takker for all hjelp som jeg får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville sjekket bruktmarkedet. Det er nok en del som kvitter seg med brukte AGP kort som er bedre enn det du har om dagen. De fleste kjøper vel idag nye PCI Express kort.

5094542[/snapback]

men hva slags kort ville du ha gått for da? er ikke helt inn i det derre skjermkort greiene.. vet bare at mitt stinker nå!

Lenke til kommentar
sjekk og se om du finner et brukt 6800gt kort. det er vel et av de kraftigste agp skjermkortene du for tak i

5094712[/snapback]

hva er ett 6800gt verdt da? brukt altså.. det er altså det beste man kan få tak i til agp i den pris klassen?

burde jeg vurdere å kjøpe et nytt hovedkort med pci-e?

Lenke til kommentar

6800GT er nok blant de kraftigste AGP skjermkortene du for tak i ja, sammen med ATI's X800Xl kort. Det er bare til å holde øye med på bruktmarkedet å se når det kommer. har selv sett at det har vært til salg på bruktmarkedet her på hw for ikke lenge siden. en pris rundt 1500-1600 kr tror jeg vil være en grei pris

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Hvis du har planer om å kjøpe 7800GT/GTX så. Det blir ikke raskere av å ha Pci-e, så i ditt tilfelle er det bra nok å ha AGP (antar det er agp 8x!?) :thumbup:

Som sagt flere ganger anbefales det å kjøpe 6800GT brukt, men hvis du ikke finner et, så kan 6600GT være et godt kort det og. (selv om 6800GT er like bra som 6600GT i SLI eller bedre). Så koster jo et 6600GT 1295kr! http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...=5174&__redir=1

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du har planer om å kjøpe 7800GT/GTX så. Det blir ikke raskere av å ha Pci-e, så i ditt tilfelle er det bra nok å ha AGP (antar det er agp 8x!?)  :thumbup:

Som sagt flere ganger anbefales det å kjøpe 6800GT brukt, men hvis du ikke finner et, så kan 6600GT være et godt kort det og. (selv om 6800GT er like bra som 6600GT i SLI eller bedre). Så koster jo et 6600GT 1295kr! http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...=5174&__redir=1

:thumbup:

5104538[/snapback]

'

ok.. men da tror jeg at jeg går for ett 6600gt, er det noen produsenter jeg burde være ops på? som ofte leverer dårligere kort en andre eller?

eller burde jeg gå for XFX GeForce 6800 128 MB Extreme Gamer Edition?

Endret av kaenha
Lenke til kommentar

finnes ikke X800GTO i AGP utgave så vidt jeg vet, men hvis du alikevel har tenkt å kjøpe deg pci-e så er X800GTO veien å gå ! billigere og bedre skjermkort i den prisklassen finner du ikke! (1500kr på komplett) det går også an å softmodde kortet ifølge en del folk her på forumet, og en kar fikk visstnok åpnet de resterende pipelinesene og fikk 6.5k i 3dmark05!! dette er bedre ytelse enn et X850XT PE kort som per idag er et av de råeste kortene på markedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...