Gå til innhold

Systemet finn feil CPU, kvifor?

Grammen

Anbefalte innlegg

Har nettopp formatert dataen og systemet finn denne CPUen:

AMD Athlon XP 1900+ 1.47GHz.

Den som står i, og som eg har hatt i over eit år var

AMD Athlon XP 2500+ 1.8GHz.

Kvifor er det blitt slik, og har det noko å sei for ytelsen?

Det står også at det berre er 448 MB RAM, når det skulle ha vert 512.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står også at det berre er 448 MB RAM, når det skulle ha vert 512.

5094407[/snapback]

det er vel pga at du har et innebygd skjermkort som ikke er deaktivert (merk : innebygd grafikk skal bare deaktiveres om du har et annet AGP/PCI/PCIe skjermkort installert)

derfor bruker dette kortet de resterende 64MB ram :)

Mvh Sweet™

Lenke til kommentar
du må inn i bios, du kjører sikkert 133fsb, den skal være 166... du kan prøve å kjøre på 200... du viil ha ha en fullverdig xp3200... pleier alltid å funke på xp2500 cpuene

5094425[/snapback]

1. korleis forandrar eg desse innstillingane, dei er jo "read only"?

2. CPS temp er no 60C, kva er vanleg? og vil ikkje tempen stige voldsomt med fsb-forandring?

Lenke til kommentar
du må inn i bios, du kjører sikkert 133fsb, den skal være 166... du kan prøve å kjøre på 200... du viil ha ha en fullverdig xp3200... pleier alltid å funke på xp2500 cpuene

5094425[/snapback]

1. korleis forandrar eg desse innstillingane, dei er jo "read only"?

2. CPS temp er no 60C, kva er vanleg? og vil ikkje tempen stige voldsomt med fsb-forandring?

Lenke til kommentar

føler meg temmeleg dum no, men har vert i BIOS på Advanced Chipset Features på DRAM Clock/Drive Control. Der kan ein forandre DRAM Clock til 200MHz osv, men det gjeldt vel RAM-brikkene? CPUen forandra seg ikkje. Fortsatt XP 1900+. Noken som kan forklare litt nærare. Har Phoenix Award BIOS.

Lenke til kommentar
føler meg temmeleg dum no, men har vert i BIOS på Advanced Chipset Features på DRAM Clock/Drive Control. Der kan ein forandre DRAM Clock til 200MHz osv, men det gjeldt vel RAM-brikkene? CPUen forandra seg ikkje. Fortsatt XP 1900+. Noken som kan forklare litt nærare. Har Phoenix Award BIOS.

5096602[/snapback]

CPU/FSB ratio 1:1 = 166/333 DDR på minne....

Lenke til kommentar
still DRAM Clock til 200MHz

pass på at cpu tempen ikke stiger veldig mye mere, over 70 burde du vudere å gjøre noe..

5099512[/snapback]

det er helt sant, det tenkte jeg ikke på...

Hadde vært lettere hvis han oppga åssen hovedkort han har!, altså still til DRam clock til 166, når vi får bekreftet at det er et hovedkort med AGP pci lock får du lov til å stille til 200.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det er helt sant, det tenkte jeg ikke på...

Hadde vært lettere hvis han oppga åssen hovedkort han har!, altså still til DRam clock til 166, når vi får bekreftet at det er et hovedkort med AGP pci lock får du lov til å stille til 200.

5099842[/snapback]

Har Msi Mainboard Socket-A KM400A mATX VGA Audio LAN 1394 SATA Retail.

Temp har fortsatt å stige, oppimot 70 C. Har kjøpt ny pasta, men treng råd for påføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...