janfredrik Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei, noen som har tips om hvordan vår powerpoint presentasjon om Olje og Gass bør se ut? Dette er det eneste jeg har lagd, og det er for lite, vet ikke hvor bredt det må være jeg? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det bildet der kunne sikkert være greit det som en slags signatur nederst, eller på kanten på vær foil i powerpoint presentasjonen. Til den første foilen kunne det nok vært lurt med noe som ser ganske likt ut men er minst 2x større i begge dimensjoner. Jeg håper dette hjelper Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du bør lage bildet som skal brukes som logo eller lignende så stort som mulig. Dermed har du alltid en original i stor størrelse som kan printes uten kvalitetstap, og eventuelle mindre versjoner lages lett med å forminske originalen. Det finnes ikke noe som er mer kjipt enn å måtte lage den samme logoen en gang til, bare fordi originalen har for dårlig kvalitet, eller har for små proposjoner. Dette er spesielt irriterende hvis den gjeldende logoen har rukket å bli inplentert i diverse verk, og alt må endres når den nye logoen er ferdig. Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Enda bedre, benytt deg av vektorgrafikk om du har mulighet. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Enda bedre, benytt deg av vektorgrafikk om du har mulighet. 5097262[/snapback] Stemmer, dette vil være det som gir størst fordel hvis bildet skal skaleres opp i store dimensjoner. Det er mulig jeg tar feil her, men jeg tror kanskje det vil være litt overkill for trådstarter å begynne å lære vektorgrafikk, pga en powepointpresantasjon. (Jeg antar at han ikke kan det fra før av siden han laget denne posten i utgangspunktet.) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Med mindre du har rasterisert teksten, har du allerede en vektor-logo... Tekst er vektor i aller høyeste grad! Hele logoen er jo igrunn bare tekst med en gradient, og akkurat det kan du lett fikse med layer styles uten å måtte rasterisere tekst-layeret.. Bakgrunnsgradienten er jo heller ikke noe problem å fikse på nytt i større format Så til logoen du har her. Den kan du fint bruke f.eks. øverst til høyre eller venstre på lysbildene dine. Tror det å ha den øverst til høyre blir penest, da du kan la den lyseblå fargen repetere seg mot venstre hele veien bortover. Tror det kan bli ganske bra.. Får et litt mer professjonelt preg over seg da Lykke til! Edit: Ser nå at du ikke har noen gradient på bakgrunnen, bare jeg som satt på dårlig skjerm på skolen Endret 3. november 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå