hamonrye Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei! Dere ser vel oppsettet mitt i signaturen. Jeg har ingen ekstra kjøling, ikke engang kabinettvifter, så jeg lurer på hvor langt jeg kan strekke dette systemet, og hva som er lurt å gjøre først. Alt.1 - Klokke skjermkort med Radlinker Alt.2 - Klokke CPU Tenkte ikke på noe ekstremt, men målet blir vel å tangere grensen for hva originalkjølingen kan klare. Nå går systemet stabilt på 38 Celsius, også etter en omgang Far Cry Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det er vel bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hvorfor ikke klokke begge? Klokke f.eks. CPU førtst, se hvor grensen går. Klokk deretter litt ned på CPU, for så å teste hvor lang GPU går. Det er jo bare å klokke gradvis, og følge med på temperatur underveis. Hold CPU under 60 grader load, og GPU under 80. Til slutt finner du "sweetspot". Dvs. kombinasjonen som gir flest FPS eller høyest 3Dmark score (innenfor akseptabel temperatur). Lenke til kommentar
ztonez Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei! Dere ser vel oppsettet mitt i signaturen. Jeg har ingen ekstra kjøling, ikke engang kabinettvifter, så jeg lurer på hvor langt jeg kan strekke dette systemet, og hva som er lurt å gjøre først. Alt.1 - Klokke skjermkort med Radlinker Alt.2 - Klokke CPU Tenkte ikke på noe ekstremt, men målet blir vel å tangere grensen for hva originalkjølingen kan klare. Nå går systemet stabilt på 38 Celsius, også etter en omgang Far Cry 5094266[/snapback] Hvis du benytter radlinker får du opp et vindu som viser artifacts realtime hvis du klokker core eller mem for mye, bare å dra i spakene det, og stoppe når figuren ikke lenger er "ok". Her kan du se hva de har klart å få ut av ditt kort, regner med det er med stock cooling, men er ikke sikkert. prøv og feil. bare å stille tilbake hvis du klokker for mye. http://www.firingsquad.com/hw/5297/PowerCo..._GT_PCIe_256MB/ Lenke til kommentar
hamonrye Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 du skal jo selvfőlgelig klokke begge, cpu skal ná over 2,4 ghz uten og rőre volten. sá det skulle ikke bli sá mye varmere. skjermkort skal greit gá 10% pá báde gpu og minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå