Gå til innhold

Jeg slettet Opera på min N70

znapper

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er farlig fersk på symbian os'et og telefoner av typen Nokia N70. I går kjøpte jeg meg et 512mb minnekort til telefonen så jeg får plass til litt mer stuff på den.

- Men når jeg satte meg på toget for å sjekke nettavisen i morges, var opera browseren borte?!? :w00t: Hva i all verden?

På minnekortet som fulgte med telefonen, finnes ingen opera install fil, har problemer med å se innholdet på kortet gjennom communication suite filbehandleren, men plassindikatoren der sier at ca 40 av totalt 64 mb er tilgjengelig, så noe må da ligge der? (20 mb)

- Jeg ser bare kataloger og en håndfull filer på 12kb-100kb her og der.

Hvor er Opera blitt av? Finnes installasjonsprogrammet på cd'en som fulgte med? På nokias websted (har lett men fant ingen opera installasjons fil). På opera.no finnes ingen nedlastinger for N70, står bare indikert at den vil bli tilgjengelig _snart_ .

Japp, er ny på dette, så det e rabsolutt mulig at det er noe jeg har oversett, tips for å få tilbake opera på telefonen min taes i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
her kan du nedlaste til din mobil:

http://www.opera.no/products/mobile/products/

5094239[/snapback]

Hvor er Opera blitt av? Finnes installasjonsprogrammet på cd'en som fulgte med? På nokias websted (har lett men fant ingen opera installasjons fil). På opera.no finnes ingen nedlastinger for N70, står bare indikert at den vil bli tilgjengelig _snart_ .

:p

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Last ned en versjon for en annen lignende S60 telefon.

Btw: Endret litt på emnetittelen siden det ikke skulle vært fint om hver tråd skulle ha begynt med "HJELP" og endt med diverse formasjoner av utrop- og spørsmålstegn. Prøv å ha dette i bakhodet neste gang.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Last ned en versjon for en annen lignende S60 telefon.

5094585[/snapback]

Hmm, har tenkt på det ja....

- Men hvorfor lager de egne distribusjoner for egne telefoner da mon tro ..? :hmm:

Skal forsøke dock....takker for tipset.

[edit]

Ok, skal ha det i bakhodet :)

[/edit]

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Enkelt: Ikke alle trenger å passe (grunnet oppløsning, versjoner, ulike OS etc.)

Dette systemet (der du bestiller utifra din egen telefon) gjør at brukere med litt mindre kunnskap på området alikevel klarer å få tak i den riktige versjonen til akkurat sin mobil.

Men uansett: Tror fks. at 6680 versjonen burde virke fint.

Skulle gjerne ha sendt deg Opera versjonen jeg har på min N70 men det strider vel med Operas betingelser...

Prøv. I det verste fall blir du nødt til å avinstallere programmet om det ikke virker.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Men uansett: Tror fks. at 6680 versjonen burde virke fint.
Men sansynligvis bare som demoversjon. Det er bare to utgaver av Opera for S60 tilgjengelig egentlig, 6.2 for eldre modeller og 8.0 for nyere. Grunnen til at det er egne nedlastinger ar at noen har kode for å gjenkjenne gyldige IMEI på telefonene Nokia har forhåndsbetalt lisensen. Tipper N70 faller inn under dette, og at det er derfor den ikke er tilgjengelig ennå.

Forøvrig vil jeg anbefale trådstarter å bruke en minnekortleser til å kopiere over alt fra det gamle minnekortet til det nye med en kortleser. Da skal Opera følge med også. Så kan man heller slette ting man ikke ønsker å ha med direkte fra telefonen etterpå.

Lenke til kommentar
Forøvrig vil jeg anbefale trådstarter å bruke en minnekortleser til å kopiere over alt fra det gamle minnekortet til det nye med en kortleser. Da skal Opera følge med også. Så kan man heller slette ting man ikke ønsker å ha med direkte fra telefonen etterpå.

5095995[/snapback]

Japp, det fungerte, det var en katalog som var skjult på det orginale minnekortet, og der lå opera mfl. kopierte alt over på pc'en og så inn på det nye minnekortet, og nå funker alt som normalt igjen \\o

Takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...