staalej Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg trenger mer hardware i stua. Som mange andre har jeg en PC i et annet rom med musikk, filmer og bilder på. Samtidig må jo snart VHS-klenodiet pensjoneres, den har vært trofast i tjenesten, men nå er det slutt. Den må tas med bak låven. Så. Lenge innbilte jeg meg at det snart ville dukke opp et produkt som dekket alle mine behov, men det ser ut til å la vente på seg. Jeg trenger altså: 1) En dings som snakker trådløst OG trådfullt med PC-en og serverer mp3 og nettradio til stereoen. Kanskje også divx/xvid. Mulige kandidater er f. eks. Squeezebox, ulike D-LINK-greier og ROKU Soundbridge. Dessuten har KISS noen greier. Musikk er viktigst. Og design. Liker ROKU. 2) Serversoftware til denne som er noenlunde intelligent og som også bør finnes til linux. Jeg tror softwaren til Squeezebox er bra. 3) Men jeg trenger samtidig en boks som kan spille og brenne DVD-er, og som også har harddisk med plass nok. Den må også kunne spille, og gjerne encode xvid/divx av all søpla jeg tar opp, samt ha chase-play eller hva det nå heter. Sikkert fint om denne også lett kan snakke med PC-en på et eller annet vis. Og masse fine tilkoblinger, f. eks. USB (2.0!) og slikt. Har sett Thomson har noe, men er usikker. 4) Denne må også ha et fornuftig OS. Så. Hva gjør man? Jeg har innsett at jeg trenger to dingser, og det er selvsagt helt greit [1], men _hvilke_? Eller er det noe nytt på gang? Hva gjør dere andre? Er det ting dere kan anbefale eller tvertom? -- Ståle [1]: Det er den med flest dingser når man dør som har vunnet? Er det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå