Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble ny bærbar <-> stasjonær? HJELP

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt meg ny bærbar, og vil gjerne overføre all musikken fra broren min sin stasjonære data til min. Kan dette gjøres bare ved å trekke en vanlig nettverkskabel mellom pc-ene, eller må det gå gjennom en hub eller lignende..?

fint om dere kan svare meg!

har ikke særlig lyst til å ta dra det den tungvinte veien med memorystick eller brenne cd-er :(

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nettopp kjøpt meg ny bærbar, og vil gjerne overføre all musikken fra broren min sin stasjonære data til min. Kan dette gjøres bare ved å trekke en vanlig nettverkskabel mellom pc-ene, eller må det gå gjennom en hub eller lignende..?

fint om dere kan svare meg!

har ikke særlig lyst til å ta dra det den tungvinte veien med memorystick eller brenne cd-er :(

takk for hjelpen!

5094032[/snapback]

Kryssa nettverkkskabel.

Så kan du sette opp en loka ftp server på den ene maskinen, og hente ned via ftp på på den andre pc'en...

Lenke til kommentar

Har du en eksisterende switch/hub med ledige porter, vil en enkel nettverkskabel gjøre nytten. Har du derimot ikke en node å gå gjennom, men maskin til maskin, må man som sagt bruke krysset nettverkskabel.

Hvis du ikke er kjent med ftp-klienter, holder det at maskinene har samme arbeidsgruppe (som oftest "ARBEIDSGRUPPE" eller "WORKGROUP") og at brannmuren til hver enkelt maskin ikke sperrer for den andre.

Da kan du bare dele de mappene/partisjonene du vil, og kunne få opp dette på den andre maskinen.

Dette kan du gjøre samme om du bruker en switch mellom, eller bare kobler til mellom maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...