Gå til innhold

Kan alle typer HDD'er brukes i RAID?

KeGa

Anbefalte innlegg

Heisan!

Lurer bare på om du er nøtt til å kjøpe RAID edition vis eg skal kjøre raid? bare WD som har den RAID versjonen... kan jeg ikke raide andre hdd'er`?

Takker og bokker for hjelpen :)

Endret av KeGa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan!

Lurer bare på om du er nøtt til å kjøpe RAID edition vis eg skal kjøre raid... bare WD som har den versjonen... kan jeg ikke raide andre WD hdd'er`?

Takker og bokker for hjelpen :)

5094030[/snapback]

Samme hvilke disker du bruker. Men jeg foretrekker å ha like disker (størrelse). Merke er likegyldig :)

Lenke til kommentar

RAID edition disker er disker som er designet for å stå i raid løsninger, da raid løsninger har andre måter å aksessere disker på .. disse diskene er vanligvis dyrere, mer robuste og har mer ytelse.

men du trenger ikke kjøpe det nei.. vanlige disker holder til vanlige formål..

Ett større spørsmål er vel hva du skal med raid i det store og hele til hjemmebruk... ?

Lenke til kommentar
RAID edition disker er disker som er designet for å stå i raid løsninger, da raid løsninger har andre måter å aksessere disker på .. disse diskene er vanligvis dyrere, mer robuste og har mer ytelse.

men du trenger ikke kjøpe det nei.. vanlige disker holder til vanlige formål..

Ett større spørsmål er vel hva du skal med raid i det store og hele til hjemmebruk... ?

5094102[/snapback]

Sa han noe om hjemmebruk? :)

Tingen er vel at RAID har jo feil toleranse. Som kan være fint å ha på data som er viktige :) Feks bilder osv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...