Capt. Chaos Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei! Fikk en ny 20" LCD skjerm i går. Den er meget bra, men jeg irriterer meg litt over gjennomlysing. Når jeg kjører sort bakgrunn er det selvsagt litt gjennomlysing i kantene, men i øvre høyre kant lyser det relativt tydelig 2-3 cm ned, og nedre kant midt på er det svakt lys i en A form nesten 5 cm opp i bildet. Rommet er veldig mørkt når jeg ser dette. I dagsopplyst stue er det nesten ikke merkbart, og da KUN med HELT sort bakgrunn. I spill som feks CSS, ser jeg kun litt lys i høyre hjørne noen mm inn i bildet på steder med meget mørke partier. Er dette en feil, eller er det noe jeg må akseptere og leve med? Hva slags erfaring har dere? Jeg har en 19" av høy kvalitet på jobben, og testet litt med den i dag. Når jeg slår av lyset på kontoret og kjører svart bakgrunn er denne faktisk også ganske ille, men er mere lys overalt og ingen "felter" som er lysere. MVH Chaos Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Gjennomskinn langs kantene forekommer dessverre ofte. I de tilfellene hvor ett hjørne oppleves som verre enn andre kan det komme av at skjermen er skrudd litt feil sammen. Da kan man løse problemet ved å "knekke" litt på panelet for å la ting skli på plass igjen. Det er ikke snakk om å ta i skikkelig, men bare vri litt forsiktig på konstruksjonen. Lenke til kommentar
benz Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Er det snakk om en Dell 2005? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Akkurat når det gjelder dette digger jeg skjermen min (en Eizo L578). Panelet sitter temmelig løst, det finnes nesten ikke press på det i det hele tatt (selv om det selvfølgelig sitter på plass). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå