svingstang Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Heisann!! Er ingen programmerer, men prøver meg allikevel... Er en vennegjeng som spiller et fotball-manager spill med våre egne fantasi-lag, men er basert på Premier League. Det jeg ønsker å få til er et script (?) eller noe som gjør følgende: 1. Henter info (premier-league tabell) fra en eller annen kilde som er oppdatert 2. Erstatter navnene på premier-league lagene med mine egne navn 3. Presenterer tabell med nye navn på min egen web-side Hvor begynner jeg?? Hva slags verktøy trenger jeg?? Hva bruker jeg som kilde for tabellen min?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hvor begynner jeg?? PHP-forumet Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) <?php $file = file_get_contents("http://fotball.aftenposten.no/stats/r3table_is.jhtml?groupID=80"); $before = '<table class="modul1"'; $after = '</table>'; $ex = explode($before, $file); $ex2 = explode($after, $ex[1]); $tabell = $before.$ex2[0].$after; // ENDRE HER $replace['Arsenal'] = 'Mitt nye lag!'; $replace['Chelsea'] = 'Enda et nytt lag'; // STOPP ENDRE $tabell = strtr($tabell, $replace); echo $tabell; ?> Her har du det Følg denne malen: $replace['<Navnet på laget>'] = '<Nytt navn>'; EDIT: Filen må slutte på .php Endret 2. november 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 <?php $file = file_get_contents("http://fotball.aftenposten.no/stats/r3table_is.jhtml?groupID=80"); $before = '<table class="modul1"'; $after = '</table>'; $ex = explode($before, $file); $ex2 = explode($after, $ex[1]); $tabell = $before.$ex2[0].$after; // ENDRE HER $replace['Arsenal'] = 'Mitt nye lag!'; $replace['Chelsea'] = 'Enda et nytt lag'; // STOPP ENDRE $tabell = strtr($tabell, $replace); echo $tabell; ?> Her har du det Følg denne malen: $replace['<Navnet på laget>'] = '<Nytt navn>'; EDIT: Filen må slutte på .php 5095269[/snapback] Suverent! Men jeg prøvde dette litt og det kommer ikke opp noe på skjermen.. Har kalt fila RoyalLeague.php3 og lastet den opp på Start-kontoen min, men ingenting vises også prøvd noen andre litt enklere eksempler... Prøvd både firefox og IE. noen ideer?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Hvorfor php3? Start.no kjører PHP 4, så det er intet poeng i å "fake" PHP 3 EDIT: Funker for øvrig utmerket lokalt Endret 2. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Hvorfor php3? Start.no kjører PHP 4, så det er intet poeng i å "fake" PHP 3 EDIT: Funker for øvrig utmerket lokalt 5095756[/snapback] jepp... det samme jeg fant ut!! på sidene deres står det at de kjører php3, men det var datert i 2002 (og der stod det at det skulle være .php3)!! med en gang jeg renamet til php gikk alt så mye bedre! og nå fungerer det knall.... Takker alle sammen! Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Hvorfor php3? Start.no kjører PHP 4, så det er intet poeng i å "fake" PHP 3 EDIT: Funker for øvrig utmerket lokalt 5095756[/snapback] jepp... det samme jeg fant ut!! på sidene deres står det at de kjører php3, men det var datert i 2002 (og der stod det at det skulle være .php3)!! med en gang jeg renamet til php gikk alt så mye bedre! og nå fungerer det knall.... Takker alle sammen! 5095777[/snapback] hmm... prøvde dette også med kampoppsettet her: http://fotball.aftenposten.no/stats/r3leag...html?groupID=90 men det fungerte ikke noe særlig... noen ideer?? (fra en hardwaremann som ikke er noe særlig inn i programmering) prøvde å erstatte ene linja over med: $file = file_get_contents("http://fotball.aftenposten.no/stats/r3leagueFixtures_is.jhtml?groupID=90"); Endret 2. november 2005 av svingstang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå