genser Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 .. 5175843[/snapback] Tja, forstår argumentet ditt, men de tingene N80 har som ikke E60 har, f.eks. kamera og UPnP brukes jo nødvendigvis ikke når man bruker WLAN, så da skal jo ikke det ha noen innvirkning på WLAN-ytelsen. Lenke til kommentar
zand Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Trykka litt på N80 her om dagen. Ble mektig impontert. Super skjerm, utrolig rask, fin størrelse, og bildene - de er i en klasse for seg selv Den jeg trykket på hadde 52 MB minne og ikke 40 MB som det står på Nokia sine sider. Nå var den jeg trykket på riktignok ikke en ferdig enhet. Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Har du mulighet til å si noe om hastigheten i forhold til f.eks. N70 eller N90? Regner med at den ferdige versjonene vil få minst like god hastighet i hvert fall Lenke til kommentar
Zirkey Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 N80 er jo rett og slett en nydelig telefon! Tenkte jeg skulle legge ut en link med noen live-bilder, dessverre er det bare 4 livebilder. Samtidig håper jeg flere av dere kan slenge ut flere bilder av N80. Vi må jo ha noe å kose oss med mens vi venter http://www.mobique.com/nokia/n80/index.php zand: du tok vel ikke tilfeldigvis noen bilder? Forresten, hvor fikk du testa den? Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg fikk ikke mindre lyst på N80 etter å ha set de bildene Zirkey. Nydelig mobil! Lenke til kommentar
zand Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Fikk dessverre ikke tatt bilder av N80. Jeg synes den var meget rask. Raskere enn N70 og N90. Zirkey: Var på en Nokia fest. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 trenger du følge neste gang? Lenke til kommentar
Zirkey Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Fikk dessverre ikke tatt bilder av N80. Jeg synes den var meget rask. Raskere enn N70 og N90. Zirkey: Var på en Nokia fest. 5186474[/snapback] Det er noen som er heldige og er på riktig sted til riktig tid ja. Det skal bli godt å få bytta ut 3650min! Lenke til kommentar
guezz Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) N80 ser ganske bra ut, men den har mangler som gjør den uakseptabel for meg. • Mangler linsebeskyttelse • Mangler autofocus • Mangler optisk zoom (digital zoom er ubrukelig) • Mangler flash (fotolys er elendig) • Mangler digital radio (eksempelvis mPetre bruker det om ett år) • Bare 40MB intern minne (256MB+ er å foretrekke) • Mangler dedikerte media taster for musikk (ikke så viktig for meg egentlig) Jeg får håpe at etterfølgeren fikser disse manglene så jeg kan bytte ut min aldrende SE T610. Da har vi sikkert kommet til Q4 2006 eller Q1 2007. Endret 23. november 2005 av guezz Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Ganske fine krav du har der, men desverre ingen mobil som oppfyller alle kravenene dine her. Kan gå gjennom noen av punktene. Angående fotolys er det helt riktig at dette ikke er like bra som vanlig flash. Jeg vil dog si at fotolyset jeg har på K750i absolutt gjør jobben sin ganske bra. Da N80 har flere lysdioder er det enkelte som tror at den vil ha enda bedre fotolys. Linsebeskyttelse kan man diskutere opp og ned. Det er dog mange som mener at å senke kameraet litt ned i dekselet, som blant annet på N80 hjelper dette veldig. Hvorfor trenger du mye internminne når man har minnekort? Dedikerte medietaster kan du selv bestemme med tredjepartsprogramvare. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Syntes ikke linsebeskyttelse er noe å diskutere egentlig. Alle kompaktkameraer har linsebeskyttelse. Hadde det vært tilstrekkelig å senke linsen litt ned i mobilen hadde nok dette også blitt gjort på kompaktkameraer for å spare penger og plass. Altså, det beste er uten tvil en skikkelig beskyttelse ala S700i og K750i. Dette er vitterlig logisk og sunn fornuft. At mobiler kommer uten dette lokket har med produksjonskostnader, plass og design å gjøre. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er jo ikke så forbanna vanskelig å lage et linsedeksel selv da! Litt teip og bomull, evt. noe gummi eller plast. Hvis du er litt MacGyver i tillegg,så fikser du det der i en håndvenning. Har hatt min 6630, UTEN linsedeksel, nå i 1 år og det er ikke en eneste ripe i linsa...Bank i bordet! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Når skal det komme en 3G telefon som ikke er "kjempestor" og klumpete?? Å her ser dere onkel Sverre teste ut sin nye 3G telefon Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Sjekk ut SE K600i. Den er liten og har 3G. IKke EDGE eller minnekort dessverre. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Ganske fine krav du har der, men desverre ingen mobil som oppfyller alle kravenene dine her.Det er derfor jeg fortsatt sitter med min aldrende SE T610. Kan gå gjennom noen av punktene. Angående fotolys er det helt riktig at dette ikke er like bra som vanlig flash. Jeg vil dog si at fotolyset jeg har på K750i absolutt gjør jobben sin ganske bra. Da N80 har flere lysdioder er det enkelte som tror at den vil ha enda bedre fotolys. Alt det du sier er greit hvis du er rett ved motivet. En flash er mye bedre i dårlig opplyste forhold og på lengre avstander. Linsebeskyttelse kan man diskutere opp og ned. Det er dog mange som mener at å senke kameraet litt ned i dekselet, som blant annet på N80 hjelper dette veldig. Jeg er ikke særlig beskymret for riper eller skader generelt på linsen. Hovedgrunnen min er å forhindre at støv og skitt komme på linsen. Hvorfor trenger du mye internminne når man har minnekort? Det er greit å ha plass til en del bilder, videoklipp og mp3er (dedikert til ringetoner) uavhengig av minnekort. Hvorfor? Jeg kommer til å ha et minnekort på 1GB eller 2GB som skal være dedikert til mp3er. Da er det greit å bruke det interne minnet som et mellomlager før jeg senere overfører bildene til det medfølgende minnekortet eller PCen. Da trenger jeg ikke å blande bilder og mp3er på det store minnekortet. Det betyr at jeg alltid har det store minnekortet i mobilen mens det medfølgende minnekortet (da liggende hjemme) brukes bare hvis det er nødvendig. Dedikerte medietaster kan du selv bestemme med tredjepartsprogramvare. 5195431[/snapback] Det høres bra ut, selv om "ekte" mediataster er å foretrekke (tenker da spesielt på SE W900). Endret 23. november 2005 av guezz Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) N80 ser ganske bra ut, men den har mangler som gjør den uakseptabel for meg.• Mangler linsebeskyttelse • Mangler autofocus • Mangler optisk zoom (digital zoom er ubrukelig) • Mangler flash (fotolys er elendig) Når du stiller slike krav lurer jeg fælt på hvorfor du ikke heller kjøper et skikkelig digitalkamera? Er kanskje du bare vil ha en enhet å dra med rundt? Endret 23. november 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
guezz Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) N80 ser ganske bra ut, men den har mangler som gjør den uakseptabel for meg.• Mangler linsebeskyttelse • Mangler autofocus • Mangler optisk zoom (digital zoom er ubrukelig) • Mangler flash (fotolys er elendig) Når du stiller slike krav lurer jeg fælt på hvorfor du ikke heller kjøper et skikkelig digitalkamera? Er kanskje du bare vil ha en enhet å dra med rundt? 5196498[/snapback] Jeg vet at slike mobiler kommer etter hvert (~12 måneder) så hvorfor ikke vente? Jeg gidder ikke å oppdatere mobilen uten at jeg føler at det er verd det. Min SE T610 funker greit enda. Den siste setningen du skrev er akkurat hva jeg ønsker! Da selger jeg digitalkameraet, mp3-spilleren og den gamle mobilen. Det skal bli herlig å slippe å tenke på å ta med kameraet eller mp3-spilleren. Dessuten blir det mindre å drasse på. Endret 23. november 2005 av guezz Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Ang. linsebeskyttelse. Det er ikke nok å bare senke linsa. Ja, det blir ikke riper på den, men du verden så mye rusk det fins i en bukselomme, og det er mye av det som samler seg i den gropa der linsa ligger. Da hjelper det lite å trøste seg med at det ikke er riper på linsa. Men men, det er ingen dealbreaker for meg, uansett... Ang. autofokus. Jeg har funnet ut av jeg ikke vil ha autofokus på min neste telefon. Hvorfor? Fordi fokuseringen tar tid, og da blir noe av spontaniteten borte. Og for meg er det hele poenget med kamera på telefonen, å kunne ta bilder der og da. I mitt tilfelle gjelder det ofte å ta bilde av ungene når de finner på noe sprell, og da har man ikke tid til å krangle med en autofokus. Hvis den hadde vært like rask som de gode digitalkameraene, ja takk. Men jeg har lekt litt med min fars K750i, ikke at den er direkte treig, men det blir et trinn for mye når man er i farta. Forøvrig tror jeg ikke man ofrer noe særlig bildekvalitet heller, så lenge man ikke tar nærbilder. Bare mine 13,3 øre... Edit: Forøvrig tror jeg ikke en telefon som fyller alle kravene dine rekker å komme ut i løpet av Q1-07. Det er flere av funksjonene som ikke fins på noen telefon i dag, og selv om det kanskje fins telefoner som har disse funksjonene i Q1-07, så finner du neppe en telefon som har alle. Endret 24. november 2005 av Tjohei Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Mobilmania skuffer aldri. Nå serverer de mange mange fine livebilder av N80: http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art...0live/index.htm Gud, den er deilig i svart Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er den mindre enn N70...hmmmm ble fristet nå. Men Xbox360 kommer først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå