Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer

genser

Anbefalte innlegg

Første inntrykk av Nokias nye 3G telefoner: Nokias nye N-series!

Imponert over N80, ja! (Forholdsvis) grei størrelse, og masse bra og deilig snacks! Mest imponert jeg har vært over Nokia noensinne, tør jeg påstå!

De andre, vel, de var, for min del, ikke mye å hoppe i taket for..

TV er i og for seg greit, men klumpete og svær, og naturligvis DYR.

Endret av SuperEmil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ha Nokia prestért å lagen en mobil med 3mp kamera UTEN linsedeksel?!? Tenker selvsagt på min neste mobil (N80)...

5094999[/snapback]

Ja. Kameraet er litt senket ned, og bør holde seg relativt bra uten linsedeksel. Hvordan det er i praksis får vi vente å se.

Lenke til kommentar

tør ikke å tenke på hva prisen til N80 kommer til å bli. Den er jo helt perfekt og trenger heller ikke en ny mobil før mars/april tenekr jeg.

Hva tror dere prisen kommer til å bli?

edit

Fra itavsien:

Prisen for telefonene vil ligge på om lag 3150 kr for Nokia N71, 3900 kr for Nokia N80 og 4700 for Nokia N92.

Hvis N80 kommer til å koste rundt 4000,- så blir den kjøpt.

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
tør ikke å tenke på hva prisen til N80 kommer til å bli. Den er jo helt perfekt og trenger heller ikke en ny mobil før mars/april tenekr jeg.

Hva tror dere prisen kommer til å bli?

edit

Fra itavsien:

Prisen for telefonene vil ligge på om lag 3150 kr for Nokia N71, 3900 kr for Nokia N80 og 4700 for Nokia N92.

Hvis N80 kommer til å koste rundt 4000,- så blir den kjøpt.

5095168[/snapback]

de har ikke regnet med mva. Se heller på de prisene som står på amobil sine artikler, regner med at de er riktigere enn det itavisens priser. Men dog man vet aldri.

Lenke til kommentar

Det er sjelden man ser en så komplett mobil som n80, i tillegg har den faktisk et ganske heftig design, og størrelsen er da ikke så ille. Var nesten litt dumt at de lanserte denne nå, da jeg endelig har bestemt meg for 6280...Men hvis prisen på N80 blir 5000 vil nok mange overveie og heller gå for 6280. Har ikke Nokia lansert litt vel mange mobiler i det siste da? de lanserer jo oppfølgerene til mange mobiler, før den første er kommet ut. tror nok ikke salget av 6280 vil gå like bra nå nei...

Lenke til kommentar

Disse ser unektelig veldig spennende ut. Jeg legger da merke til at Nokia virkelig har fyrt opp under utviklingen. De hang jo litt etter for et år eller så siden. Det begyner også å krystalisere seg frem en ny "nokia look". På slutten av 90 tallet var det lett å se en Nokia mobil fra andre bare ved så etter noen former på mobilen. Det ser ut til at dette nye "metal" deksel ellementet som ligger litt over andre former på tlf blir et nytt nokia utseende.

Men noe må jeg jo ha å klage på. Jeg synes nesten dette går for fort. Det er ikke så lenge siden N serien kom i salg, N70 kom nå nettopp. Jeg er redd Nokia begyner å konkurere med seg selv. Pluss det er en frustrasjon å se en lansering og vite at man må vente i mange mnd før man får de. Hva blir ikke lansert fra et annet merke da? Apple gjør noe veldig riktig her. Når de har noe nytt og spennende å lansere, er det i salg dage der på. Instant satisfaction! Men sånn er det jo når man har markedet for seg selv.

Jeg har i en mnds tid nå hatt mitt mål på Siemens SXG 75. Disse tlf får meg jo til å blunke både en og to ganger. Men det ser ut til at jeg kan ha minst et halvt år med SXGen før disse kommer ut.

Og ingen av de har GPS.....

Men veldig veldig spennende dette av Nokia. Det er MORRO å se funksjoner vi så på "fremtidsvisjonsmobiler" nå bli realitet.

....om de bare nå kan jobbe med å få de mindre....

AKIRA

Lenke til kommentar

Ser ut som den eneste mobilen som har grei nok pris er N71. Eynes den egentlig ikke var så stygg. Hvis prisen blir på 3500kroner, så er det virkelig noe å vurdere!

N80 til 5000 er vell kanskje en grei pris for den telefonen, men dyr for meg.

Så jeg vurdere alt i alt N71, siden den har mange funskjoner og bra pris.

Batteritriden? er den bra? *skjekker*

edit: ikke den beste batteriet, nei. 2.4" skjerm er større en vanlig i hvert fall da. (standar 2.2") lurer på om man kan se forskjell på størrelsen.

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
edit: ikke den beste batteriet, nei. 2.4" skjerm er større en vanlig i hvert fall da. (standar 2.2") lurer på om man kan se forskjell på størrelsen.

5096028[/snapback]

Skal tro du ser forskjell på 6680 sin skjerm på 2,1" med 176 x 208 og n80 som har 352 x 416... :)

Ah, så du tenkte på n71. Vel, den har jo også qvga som er et stort skritt fra 176 x 208...

Lenke til kommentar
Ha Nokia prestért å lagen en mobil med 3mp kamera UTEN linsedeksel?!? Tenker selvsagt på min neste mobil (N80)...

5094999[/snapback]

Kan se ut som en løsning ala w800i om du legger merke til den lille greia under linsa (til venstre på bildet)

Selv skjønner jeg ikke poenget med 3 mpxl når autofokus ikke er til stedet, vil heller ha 2 mpxl med autofokus og optisk zoom.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

5094999[/snapback]

Kan se ut som en løsning ala w800i om du legger merke til den lille greia under linsa (til venstre på bildet)

Selv skjønner jeg ikke poenget med 3 mpxl når autofokus ikke er til stedet, vil heller ha 2 mpxl med autofokus og optisk zoom.

5097664[/snapback]

La merke til den lille detaljen jeg også, men ser ikke helt hvor det "lokket" vil ligge sjult. Synes ikke vi skal forhåndsdømme kameraet før det er testet...

Lenke til kommentar

5096028[/snapback]

Skal tro du ser forskjell på 6680 sin skjerm på 2,1" med 176 x 208 og n80 som har 352 x 416... :)

Ah, så du tenkte på n71. Vel, den har jo også qvga som er et stort skritt fra 176 x 208...

5097645[/snapback]

Ingen big deal, men N71 har 2,2" skjerm. Foreløpig er det kun N90 av S60-modellene som har 2,1", men så vidt jeg følger E60 etter, og muligens E70.

Lenke til kommentar

5094999[/snapback]

5097664[/snapback]

Helt enig mht det du nevner ang kamera der... virker litt halvhjertet.

Har forresten hørt en ting, ang CZ (Carl Zeiss) og nokia.

grunnen til at det ikke er vibra i N90 er pga linsene til CZ.

Og hvis det er CZ i N80...

En annen ting som kanskje kan være et skår i gleden - 820 mah batteri, høres litt spett ut.

Hvorfor ikke levere hefitgre batteri til presitsjemobiler, men rå skjermer og WiFi?

:)

Lenke til kommentar

Hmm. Dette var en av tinga som DinSide.no sa om N80 (som de fikk prøvd, lucky bastards!):

Men alt er ikke positivt med Nokia N80. For etter noen minutter med den må vi si at den sliter med det samme som de fleste andre Series 60-mobiler. Den er nemlig litt treg, med noen sekunder ventetid på flere av funksjonsvalgene.

Nå skal det sies at den modellen vi testet ikke er noen ferdig versjon og at det fremdeles kan forbedres, noe Nokia hevdet ville skje. Dette er imidlertid et kjent Series 60-problem og vi kan ikke si vi ser noen umiddelbar løsning på dette.

Det er mulig dette blir dealbreakeren for meg. Er dritlei av treige telefoner nå (har hatt CX65 i over et år...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...