howzer Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Forøvrig er det ikke så mange som flyr rundt i byen med naziuniform og proklamerer. Det normale er at det forekommer enten i det skjulte, eller i mer grisgrendte strøk. 5110471[/snapback] Det samme bør skje med Blitz-slampene. Jeg skjønner virkelig ikke holdningene til en del folk her på forumet. Å kritisere blitzere fordi de er sosiale tapere? Hva blir det neste - sette igang mobbekampanjer på landets skoler hvor vi kan ta alle "taperne" en gang for alle? 5112540[/snapback] De er sosiale tapere som lar det gå ut over andre, hvilket er uakseptabelt. De er skitne utskudd som snylter på de som faktisk gjør nytte for seg i samfunnet, og som bruker tiden sin på å bruke vold mot meningsmotstandere eller hvem som nå måtte komme i deres vei. Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Nei, ikke partiet høyre. Men det skapes automatisk assosiasjoner, og det gjør det lettvindt å bruke slike stempel mot partier som befinner seg på høyresiden og ikke er like politisk korrekte som man ønsker de skal være. Også får vi slike uttalelser som "alle vet jo ..." som ovenfor. 5116338[/snapback] Dette er faktisk sant.. Selv sitter jeg i styret i Unge Høyre, og får ofte "rasist" slengt etter meg, hvor som helst, når som helst. Er det dette vi har blitt til? Den politisk korrekte mentaliteten som skyller over Norge gjør at alle som er til høyre for SP (Senterpartiet) blir kalt for rasister, fascister m.m. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg ser på blitzungdommene som unge med en drøm de nekter å gi slipp på. Det er vakkert. 1 Lenke til kommentar
salah Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg henger på Blitz-huset noen ganger, og kan si at flere av disse som sier at blitzerne gjør ditt og datt farlig ikke har sett huet inn i det huset før. Selv ble jeg fortalt grusomme historier om huset selv, men da en kamerat insisterte på at jeg skulle ta meg turen inn der, kom jeg på besøk, og det var ikke mange "puffa" folk der. Når det gjelder alkohol, var det noe der, ikke alle var helt edru, men jeg kan også si at det ikke var så farlig som folk vil ha det til, og noen ungdommer på min alder (17-18 år) drakk der. Men hvem kan ikke få skaffet seg øl når man er 17 eller 18 år? Enten skaffer man det fra Blitz-huset, ellers er det tusenvis av andre steder å skaffe det. Hvis blitzerne skal bli kalt skjenkere, må til dels fettere og kusiner, samt venner over 18 år, en hel gjeng folk som er under 18 men som har falsk legitimasjon, samt noen foreldre som gir bort øl til sine unger også kalles skjenkere. Liste over hvem og hvor du kan få alkohol/tobakk fra er uendelig lang. Dårlig idè å henge det utover blitzerne. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 At andre også skjenker mindreårige fritar ikke Blitz for verken ansvar eller kritikk på dette området. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Blitzere er sosiale tapere som ble valgt sist i gymtimene på barneskolen. De har nå bygd opp et hat til alt og alle og utøver dette i samlet saueflokk. 5094966[/snapback] Og det har du fra hva? 5095099[/snapback] Personlig erfaring. Kan hende den lille gjengen i Trondheim er eksepsjonelt tilbakestående (i forhold til Oslo-blitzen som trådstarter sikkert tenker på), men jeg velger å tro at det ikke er tilfellet. De der nede har jeg ikke hatt så mye kontakt med, men de fremstår ikke akkurat som noen Nikei-kniver de heller. 5095118[/snapback] Jeg regner med at det er UFFA du sikter til, som vel er det nærmeste vi kommer Blitz i Trondheim. Jeg er ikke en av de som vanker på UFFA, jeg har vært innom der 3-4 ganger siden jeg kjenner noen som spiller i band som spiller på UFFA fra tid til annen. Eneste skiten er at de ikke har dass til oss gutta:P Forøvrig så har alle de jeg har kommet i prat med der vært hyggelige og oppegående mennesker. De fleste var mer politisk oppegående enn det jeg er og selv om jeg ikke er enige i deres meninger så respekterer jeg at de har dem. At folk satt ute på benken der og røykte en tynn en kan vel neppe stikkes under en stol, men at det oppfordres til det på noen som helst måte kan jeg ikke huske å ha sett. Det jeg husker et at det ene bandet hadde med seg sjokoladekake som mora til han ene hadde bakt, og at publikum gjerne måtte komme å ta en bit. Billig øl, om ikke akkurat den kaldeste øllen i byen var det også å få kjøpt. Inngangen var vel 50 kroner eller noe slikt. Tror ikke det finnes en eneste uteplass i byen som kan konkurrere med UFFA, så jeg lurer på om streite meg skal dra dit flere ganger. Selv om jeg føler meg litt glodd på når jeg kommer der i min ikke fult så rockete stil. Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Rød + fascisme = usant.Alle vet jo at fascistene holder til på høyresiden, men ettersom vi har fått se hva som egentlig kommer ut av denne politikk, forsøker borgerlige i et fåfengt forsøk å plassere de på venstresiden, mot all fornuft. UiO ordbok. fasc|is'me el. fas|is'me -n (utt fas(j)-; it. fascismo, av fascio 'risknippe', opph symbol for visse høye romerske embetsmenn, senere fascistpartiets emblem) 1 pol.: totalitær og nasjonal bevegelse i Italia 1922—1943, innført av B. Mussolini 2 ekstremt reaksjonært og rasistisk politisk syn el. styre, som særlig dyrker staten, eliten og lederen Hitlers f- / nyf- Det står ingenting om høyre/venstreside. Man kan godt være nasjonalist, reaksjonær, hatefull og rasistisk mot grupper samtidig som man dyrker staten. Ikke så altfor ukjent enkelte land som har alt annet enn en borgelig og kapitalistisk politikk. Det du gjør er en veldig lett måte, ganske vanlig sådann, å tildele dem du er sterkt uenig i alle slags politiske og personlige styggedommer. Vi kommer aldri til å bli kvitt rasisme, fascisme, hat og terrorisme nettopp av den enkle grunn at man benekter eksistensen av ismer utenfor de gruppene man har stemplet som innehaver av disse holdningene. Noe sier meg du ikke helt forstår dette. Nord-Korea plasserer handikappede i leirer, Aktive konsetrasjonsleire i Nord-Korea. Det er mange som lever i den røde, rettferdige, antifascistiske verden du snakker så varmt om, og som ikke synes den er så glitrende og fin som du vil ha den til. OT: Blitz påstår de er antirasister, for frihet og slike ting. Hvorvidt de som gruppe er alt dette, er imidlertid noe helt annet. Slike debatter er svært forutsigbare. Man kritiserer for deres aksjonsmetoder. Musikksmak, politiske meninger, klesstil og andre ting skiller seg ut, men det er ikke relevant. Det er ikke derfor man reagerer så sterkt. Det er voldsbruk, ramponering og hærverk man slår knallhardt ned på. Svaret man får er at hvis man ikke støtter visse voldelige og destruktive aksjonsmetoder, ja da er man motstander av alt annet de står for, og da støtter man et samfunn hvor alle er like, stemmer borgelig, går i slips, hører på teit musikk på radio, dreper antirasismen og ikke har rom for små sarte blomster med sære legninger. Mennesker som i fullt alvor mener slike ting er naturligvis defekte på en eller annen måte. Det er ingenting som hindrer oss i å ha et varmt, inkluderende, tolerant og fargerikt samfunn selv om vold, hærverk og ramponering ikke er tillatt. Har vært på Blitzhuset. Jeg ble sett veldig stygt på fordi jeg hadde "imperalistiske joggesko" og støtte undertrykkelse fordi jeg blant annet mener klezmer-musikk er pent. Jeg alierte meg med slipsfolk også. De var veldig tolerante og inkluderende. Jeg kjenner ingen mennesker som har slike holdninger, men jeg kjenner jo bare fornuftige mennesker. Kjenner noen Blitzere som er veldig fornuftige, hyggelige, reflekerte og presis i sin kritikk, i rettferdighetens navn. Endret 3. januar 2007 av Longinus Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Blitz var noe fint noe, men er blitt noe dritt for folk som liker å knekke panserpryden på mercedes for gratis vafler og øl. Om de hadde skjerpet seg og vært et litt bedre eksempel på hvordan punkere og andre alternative oppfører seg, så ville jeg sikkert likt det, men de er et elendig eksempel på det, og avler KUN fordommer. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Blitz er sosialt utstøtte tapere, som søker et tilfluktsted hvor de kan gjøre som de vil i det stjålne huset sitt og bråke / lage helvete for politiet. Jeg skjønner virkelig ikke holdningene til en del folk her på forumet. Å kritisere blitzere fordi de er sosiale tapere? Hva blir det neste - sette igang mobbekampanjer på landets skoler hvor vi kan ta alle "taperne" en gang for alle? 5112540[/snapback] Menneskeforakten kjenner ingen grenser. Spesielt Danneskjold viser sitt ekstreme hat mot "annerledes mennesker". Med slike holdninger i samfunnet, er det ikke rart at mange bukker under, selvmordsratene i Norge er rekordhøye og blitzhuset rekrutterer nye mercedesstjerneavbrekkende ungspirer. "Tapere" som blir uglesett overalt, fortjener også et sted å være, til tross for at de ikke er perfekte ariere. Lenke til kommentar
Ellen11 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ja huff disse fæle anarkistene. Tenk om de skulle fått viljen sin, og Jens Bjørneboe ville stått som storsatan selv på toppen med ei blodrød øks i hånda 5096146[/snapback] Ja, faktisk. Hva i all verden skulle samfunnet være tjent med at anarkister får viljen sin? Dette er en lite ønskelig situasjon, som heldigvis ikke vil skje. Anarki er en god takte, jeg støtter blitz i mye og jeg er anarkist selv. men menskene er ikke klare for anarki.. vi er generelt sett for egoistiske. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Mennesker er ikke klare for sosialisme/kommunisme, som du tror er anarki. 1 Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ja huff disse fæle anarkistene. Tenk om de skulle fått viljen sin, og Jens Bjørneboe ville stått som storsatan selv på toppen med ei blodrød øks i hånda 5096146[/snapback] Ja, faktisk. Hva i all verden skulle samfunnet være tjent med at anarkister får viljen sin? Dette er en lite ønskelig situasjon, som heldigvis ikke vil skje. Anarki er en god takte, jeg støtter blitz i mye og jeg er anarkist selv. men menskene er ikke klare for anarki.. vi er generelt sett for egoistiske. Er ikke så vanskelig å se at du støtter blitz utifra profilbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå