Gå til innhold

Hva mener folk om Blitz?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vell kjent at blitzerne arangere turer rundt for å lage slosskamp mot mange frskjellige, spessielt nazister.

5104634[/snapback]

Rødfacistene har alltid trengt noen å kjempe mot, for å forsvare sin idioti ovenfor seg selv og "sympatisører". I G. Orwells "1984" er den totalitære staten i konstant lavintensitetskrig med andre totalitæer stater, for å forsvare vold, undertrykkelse, lav levestandard og en begredelig tilværelse.

En bedre organisert og mer kjent røverbande var SA, som var mot jøder/kapitalister. Dessverre for Blitz tok SA hånd om jødene/kapitalistene - så nå har de konstruert en ny fiende; nazistene. Det finnes nesten ingen nynazister i Norge, da de fleste poteniselle nynazister allerede er med i Blitz/SU/RU's rekker eller er passifisert i kommunale omsorgsboliger. De få forvirrede nazistene som finnes bruker Blitz for at de er verdt.

Jeg har vært mye i Oslo og omegn, men aldri har jeg sett en nazist. Derimot ser jeg stadig radisungdom som forsøpler gatebildet bare ved å være tilstede med sitt blotte nærvær. De lukter vondt, ser dopede ut, og kaster søppel på gaten.

Lenke til kommentar
Jeg har vært mye i Oslo og omegn, men aldri har jeg sett en nazist. Derimot ser jeg stadig radisungdom som forsøpler gatebildet bare ved å være tilstede med sitt blotte nærvær. De lukter vondt, ser dopede ut, og kaster søppel på gaten.

Kan like godt snu på det og si at ekle pappagutter i rosa forsøpler gatebildet :ermm:

Forøvrig er det ikke så mange som flyr rundt i byen med naziuniform og proklamerer. Det normale er at det forekommer enten i det skjulte, eller i mer grisgrendte strøk.

Lenke til kommentar
Kan like godt snu på det og si at ekle pappagutter i rosa forsøpler gatebildet
Det er sant, men pappagutter i rosa senker ikke markedsveriden på gaten. Høy konsentrasjon av raddiser fører til at omsetningen for butikkene langs gaten faller, og dermed verdien. Sidene veiene er offentlige eie, kan man trekke det så langt som å si at hver gang en rødfacist trekker på gaten ødelgger han ikke bare sine, men også mine verdier. Dette er helt klart et overtramp.

Løsningen er selvfølgelig å privatisere alle veier, inkludert Karl Johan. Men det er ikke debatten her.

Lenke til kommentar

Jeg har et inntrykk av at Blitzfolk er en gjeng med sosiale utskudd som vandrer rundt i sin politisk korrekte illusjon hvor "alle er like". Anarkisme vil aldri kunne fungere, av den enkle grunn at om alle mennesker skulle hatt sitt å si, ville vi aldri ha kommet fram til noe som helst. Uten avgjørelser, sitter vi igjen uten framgang. Om 50 år ville Norge vært på samme sted, mens alle andre europeiske land ville blomstret med demokrati. Poenget med demokrati, og grunnen til at det funker, er at folket velger sine talsmenn som skal snakke for folket. Vi selv velger hvem vi vil at skal si våre sak, og få fram våre meninger. Jeg ser grunnen til at det er mange sosialister i dette landet, ideologien er jo genial. Likhet for alle. Poenget er at mennesker ikke er like, og at vi må ha muligheter. Folk må ha potensiale. Pengene skal komme fra de rike i en sosialistisk stat, men om noen skal bli rike, må de ha potensiale, og ingen vil bruke sitt potensiale hvis de ikke tjener noe på det. Såklart vil ingen starte en bedrift og jobbe hardt om de ikke tjener noe på det. I en sosialistisk stat frarøver man folket ytringsfriheten og framgangspotensialet.

And that's all I have to say about that.

[/Forrest Gump]

Lenke til kommentar

Endelig en tråd vi trengte her på forumet. Er det en ting jeg virkelig ikke tåler er det Blitz, og alt de prøver å stå for. Blitz er sosialt utstøtte tapere, som søker et tilfluktsted hvor de kan gjøre som de vil i det stjålne huset sitt og bråke / lage helvete for politiet. Blitz gjør ingenting godt for byen her, og hadde det vært opptil meg skulle huset vært tatt fra dem for lengst.

Lenke til kommentar
Blitz er sosialt utstøtte tapere, som søker et tilfluktsted hvor de kan gjøre som de vil i det stjålne huset sitt og bråke / lage helvete for politiet.

Jeg skjønner virkelig ikke holdningene til en del folk her på forumet. Å kritisere blitzere fordi de er sosiale tapere? Hva blir det neste - sette igang mobbekampanjer på landets skoler hvor vi kan ta alle "taperne" en gang for alle? :shrug:

Lenke til kommentar
Høy konsentrasjon av raddiser fører til at omsetningen for butikkene langs gaten faller, og dermed verdien.

Har du noe som helst grunnlag for disse påstandene, eller er det bare ønsketenkning fra din side?

Kanskje vi også bør bortvise blinde siden de virrer rundt med de dustete stokkene sine, eller alle de rare menneskene med Downs?

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Noen som også har noen meninger om okupasjonen i morgodjertasvei og andre okkupasjoner generelt? Hører at de forsvarer det med at:" De blir jo ikke brukt til noe uansett, men det sier seg jo selv i og med at en gjeng med skabbete krek (ja blitzerne) sitter og røyker mariuana der inne. Og hvor latterlige kan de bli nå de slenger ord som facister mot politiet? Politi har jo like mye med det å gjøre som blitzerne med demokrati

Lenke til kommentar
Har du noe som helst grunnlag for disse påstandene, eller er det bare ønsketenkning fra din side?
Jeg har i høyeste grad belegg for mine påstander. Litteraturmessig anbefaler jeg

Hartshorn, T. A., Interpreting the City: An Urban Geography. 2nd. ed. John Wiley & Sons, Inc, New York 1992.

... som er en meget god bok om bygeografi med et økonomisk utgangspunkt. Den tar opp opp de fleste emner, og knytter seg i stor grad opp på sosioøkonomiske (-etniske da den er skrevet for amerikanske storbyer) faktorer, og peker på prosesser som gentrifisering, filtrering, urbanisering osv. Som en tilleggsopplysing kan jeg fortelle at jeg selv har møtt og snakket med Hartshorn (i Texas), som er en svært annerkjent person på fagområdet.

Kanskje vi også bør bortvise blinde siden de virrer rundt med de dustete stokkene sine, eller alle de rare menneskene med Downs?
Det får bli opp til den som eier gaten å avgjøre, men utifra et økonomisk ståsted er marginalkostanden ved å slippe blinde og personer med Downs til svært liten sammenlignet med den badwillen man opparbeider hos potensielle gategjengere.

Men jeg er tilbøyelig til å tro at den gjennomsnittlige handlende i f.eks Bogstadveien synes handleopplevelsen har en merverdi når frekvensen av raddiser og palestinaskjerf er lav ;)

RagnarDanneskjold er et symptom på kapitalismens inhumanitære ideologi hvor økonomien
Jeg påpeker at alt har en kostnad og en alternativkostnad, hvorvidt du liker det eller ikke. Poenget var å vise hvordan Blitzere ødelegger verdier for evig og alltid bare ved å vise seg i andres åsyn. Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd noe negativt med Blitzere. Syns de virket oppegående, engasjerte og hyggelige. Dette er riktig nok en god del år siden og hvordan de er nå aner jeg ikke.

Til de som aksepterer nazisme som en politisk holdning kan jeg bare riste på hodet. Ytringsfrihet er en ting men uttøvende nazisme klarer jeg bare ikke akseptere og kan absolutt forstå at disse blir stokkeprylt. En politisk retning som baserer seg på hat mot andre og som betegner andre raser, homofile og handikappede som mindreverdige som kan skades og drepes uten skam syns jeg ikke vi skal akseptere.

Lenke til kommentar
Rødfacistene har alltid trengt noen å kjempe mot, for å forsvare sin idioti ovenfor seg selv og "sympatisører". I G. Orwells "1984" er den totalitære staten i konstant lavintensitetskrig med andre totalitæer stater, for å forsvare vold, undertrykkelse, lav levestandard og en begredelig tilværelse.

En bedre organisert og mer kjent røverbande var SA, som var mot jøder/kapitalister. Dessverre for Blitz tok SA hånd om jødene/kapitalistene - så nå har de konstruert en ny fiende; nazistene. Det finnes nesten ingen nynazister i Norge, da de fleste poteniselle nynazister allerede er med i Blitz/SU/RU's rekker eller er passifisert i kommunale omsorgsboliger. De få forvirrede nazistene som finnes bruker Blitz for at de er verdt.

Rød + fascisme = usant.

Alle vet jo at fascistene holder til på høyresiden, men ettersom vi har fått se hva som egentlig kommer ut av denne politikk, forsøker borgerlige i et fåfengt forsøk å plassere de på venstresiden, mot all fornuft.

Skjønner ikke helt det pratet ditt om at SA tok hånd om "jødene/kapitalistene". For det første tok de også hånt om "jødene/kommunistene", for det andre er vel ingen av delene på nært utryddet i dag - kapitalistene har derimot TJENT på dette og nyliberalismen flommer den dag i dag utover europa som et ondt spøkelse.

Generelt prater du bare dritt. Jeg tar forbehold om eventuelle småborgerlige moderatorer med eiendomsretten gravert inn i panna, men dette mener jeg. Bare dritt. Det gir absolutt ingen mening. Annet enn at det er en borgerlig måte å atter en gang kjempe mot at alternative syn skal få komme fram, sosialistisk syn. Så lenge det er rødt, ser de rødt. Den kapitalistiske staten bygges opp for å undertrykke folk med fornuftig sosialistisk tankegang. Menneskeforakt, kalles det i andre kontekster,- men i denne konteksten våger man ikke si det, av frykt for borgerlighetens vrede.

Og han fortsetter videre med billige poeng om hva det koster å ha radikale i samfunnet. Hvordan det går utover det "frie" markedet. Selv er han Judas himself. Skremmende, rett og slett.

Lenke til kommentar
Rød + fascisme = usant.

Alle vet jo at fascistene holder til på høyresiden, ...

5113203[/snapback]

Dogmatism, gotta love it!

Herlig med slike enkle sannheter, så man vet hvem som er gode og hvem som er slemme. Ville vært så dumt om man ble i tvil, lissom.

Lenke til kommentar

JBlack, det handler ikke om hvem som er "gode" eller "slemme", - moralismen får du holde for deg selv!

Det er derimot et vanlig fenomen å plassere fascismen på høyresiden, den konservative (ofte reaksjonære) høyresiden. Men det er jo også vanlig å dele skalaen ytterligere. For liberalisme går jo selvsagt ikke sammen fascisme, akkurat som SV-småborgerlig-sosialdemokrati ikke går sammen med anarkosyndikalisme eller AKP-kommunisme.

Lenke til kommentar

Det at det er vanlig å plassere fascismen ute på høyresiden er jo nettopp det som er med på å gjøre dette til dogmatisme. Man vedtar at slik er det, også tar man det for en udiskutabel sannhet.

Man tar en gruppe som man opplever som fascister og gir dem dette stempelet. Automatisk havner de på høyresiden politisk og høyresiden blir assosiert med dem.

Lenke til kommentar
Man tar en gruppe som man opplever som fascister og gir dem dette stempelet. Automatisk havner de på høyresiden politisk og høyresiden blir assosiert med dem.

Nå ja, media eller andre surrekopper kaller dem høyreekstreme, og jeg tror det er liten fare for at mannen i gata skal forbinde dem med f.eks partiet Høyre.

Men når det er sagt kunne de selvsagt brukt andre betegnelser.

Lenke til kommentar

Nei, ikke partiet høyre. Men det skapes automatisk assosiasjoner, og det gjør det lettvindt å bruke slike stempel mot partier som befinner seg på høyresiden og ikke er like politisk korrekte som man ønsker de skal være. Også får vi slike uttalelser som "alle vet jo ..." som ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...