Gå til innhold

Hva mener folk om Blitz?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blitzerne er patetiske. De roper om "frihet" og "mangfold", men har oppnevnt seg selv til å være dommer og jury om hvem som skal få ha frihet (til å uttrykke sine meninger) og hvem som er gangbare (så mye var "mangfoldet" verdt).

Dette både beviser og håndhever de ved å bruke vold og trusler mot personer de er tilstrekkelig uenige med, eller har tilstrekkelig lite til overs for. Samtidig krever de toleranse og forståelse av politikere, myndigheter og hvermann.

Snakk om dobbeltmoralsk gjeng. Og nei - ikke alle som går på blitz tyr til eggkasting og vold, men en påfallende stor del av "kjernen" gjør det.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Blitz ikker er noen homogen gruppe. Det finnes alle mulige slags folk på Blitz. Jeg kjenner personlig alt fra avholdsfolk til halvalkoholiserte hasjrøykere som henger på Blitz.

At enkelte personer som henger på Blitz tyr til vold mot nynazister er sant, men det er ikke pga en uenighet med nynazister, men fordi nynazister utøver vold selv. Personer tilknyttet Blitz miljøet har mang en gang stanset nynazister ute på voldstokttokt en fredagskveld.

I tillegg så har blitz ofte tatt avstand fra voldsbruk i demonstrasjoner, riktignok ikke prinsipielt, men det ser jeg ingen grunn til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lars, Blitzerne her er nok som de i Trondheim ja. Hadde en del på den gamle skolen og det var liksom ikke en gjeng du ville bli sett sammen med. En lite tilpasningsdyktig gjeng som aldri har vært særlig godt likt og ikke aner hva de snakker om når de lovpriser anarkismen og gleder seg til revulosjonen sin. Vil egentlig si at det idiologiske er det som skiller blitzerne fra nazistene. Begge vil nå fram med vold og gå i mot alle som mener noe annet enn dem. Har vært mye fokusering på at det bare er tapere som blir nazister men dette gjelder jo minst like mye blitzerne

Lenke til kommentar
Ja huff disse fæle anarkistene. Tenk om de skulle fått viljen sin, og Jens Bjørneboe ville stått som storsatan selv på toppen med ei blodrød øks i hånda

5096146[/snapback]

Ja, faktisk. Hva i all verden skulle samfunnet være tjent med at anarkister får viljen sin? Dette er en lite ønskelig situasjon, som heldigvis ikke vil skje.

Lenke til kommentar
Har vært mye fokusering på at det bare er tapere som blir nazister men dette gjelder jo minst like mye blitzerne

5096053[/snapback]

Mens jeg for min del har observert at det er et stort overtall av høyreekstreme(IKKE nasser, jeg tenker på liberalister) som åpenlyst gir uttrykk for at de ønsker å bruke vold mot meningsmotstandere (les en blogg på dagbladet eller vg). Jeg har også observert at veldig mange rasshøl er medlem av Unge Høyre...

Fatter du hvor jeg vil? Du lar din politiske overbevisning styre fornuften din når du skal bedømme et hetrogent miljø. Også leiter du febrilskt etter noen som kan underbygge den grunnløse påstanden din, og finner et par anarkistpønkere som gikk i klassa di på ungdomsskolen. Makan.

Herrejesus, jeg vet om folk som henger på blitz som kler seg i Unge Høyre uniform (les: mørk blazer og blå skjorte) og jeg vet om folk som henger på blitz som går kledd i hullete fargesprakende stilongs med nettingstrømper utafor , en slags skjørtkvast fra 80-tallet og ei t-skjorte fra 50-tallet...

Forsåvid så er det vel strengt tatt ikke hevdet fra noe hold at det bare er tapere som blir nynazister. Det som blir hevdet er at nynazistene aktivt rekruterer blant de venneløse, mobbeofrene etc...

Lenke til kommentar
Kan forsikre deg om at man får kjøpt narkotika der uten å gå mer inn på hvordan jeg vet det.

5094560[/snapback]

Da tar vi den påstanden for det den er verd. For alt hva jeg vet er det solgt narkotika på Blitz, men påstanden står ikke til troendes uten bevis.

Du antyder at "de" (Blitz) omsetter narkotika, men vil/kan ikke dokumentere det. (Hvorfor ikke?) Mener du at det er organisert salg av narkotika på Blitz, eller at noen har kjøpt av noen de traff der? Uten sammeligning forøvrig: Jeg har i hine år sett masser av narkotika omsatt i Slottsparken, uten at det falt meg inn å framstille det som "Det omsettes narkotika på Slottet"...

Og jo, jeg har noe imot at det selges alkohol til barn, hvis så skjer. Men jeg fant i farten ikke noen dokumentasjon på det heller.

Geir :)

5094751[/snapback]

Det røykes hasj i bakgården til blitz, sånn er det bare, kan ikke bevise det på noen annen måte enn å si at jeg har sett det. Men det er ikke organisert salg nei.

Lenke til kommentar
Blitz er pøblerunger, tapere, voldsmenn, usiviliserte meningsfacister og urostiftere. Dette er sosialistenes Sturmabteilung, men som i det meste er sosialistene alltid dårligere enn orginalen  ;)

5094795[/snapback]

Amen.

Kunne uttrykke sine politiske meninger uten å få politiet på dør?

5095299[/snapback]

De hadde ikke fått politiet på døra hvis alt de gjorde var å uttrykke meningene sine.

Narko og fattigdommen blomstrer i landet (spesielt Oslo), samtidig får de rikeste i landet mindre skatt.

Hjernedød sosialistpropaganda. Alle har fått lavere skatt, ikke bare de rike. At vi lar være å ta like mye fra folk og likevel får inn mer i skatt fordi det bidrar til økt økonomisk vekst, og flere i arbeid som igjen kan betale skatt.

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Voldelig aksjoner mot blandt andre lokalforeninger av Unge Høyre som har en enkel og lovlig stand gir ikke Blitz bedre rykte. Riktignok er det noen år siden, da lokalforeningen ikke har hatt stand på noen år. Sist gang man hadde stand fikk man politibeskyttelse.

Vekk med blitz.

5100643[/snapback]

For det første så stiller jeg meg tvilende til denne historien du til stadighet bringer fram. For det andre så må jeg spørre deg: Tror du Blitz er ei livmor som pumper ut mennesker som vil banke Oslo Vest sossen?

Lenke til kommentar
At enkelte personer som henger på Blitz tyr til vold mot nynazister er sant, men det er ikke pga en uenighet med nynazister, men fordi nynazister utøver vold selv. Personer tilknyttet Blitz miljøet har mang en gang stanset nynazister ute på voldstokttokt en fredagskveld.

5095856[/snapback]

Yeahyeah, og nynasistene er ute og banker utlendiger, og stanser innvandrergjengenes voldstokt. :roll:

Blitserne er akkurat like store tullinger som nynasistene. De hater bare en annen gruppe mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg var der en gang. Spiste en vaffel med en kompis. Vaffelen kosta 5 kroner, det er billig, og den var god. Snakket også med 3 stykker. 2 av de var 15 år, en jente og en gutt. Jenta så ut som hun var moren til han andre. Helt greit. De er jo ikke så voldelige lenger, tror jeg. Det er ikke så mange "idealister" igjen...Bare fjortisser.

Skal sies at jeg er langt fra blitzer..more like kapitalisme.. :love:

Lenke til kommentar
Jeg var der en gang. Spiste en vaffel med en kompis. Vaffelen kosta 5 kroner, det er billig,

5107141[/snapback]

Det er lett å være billige og idealistiske, når man ikke betaler husleie. Hadde andre som selger mat i sentrum også bare stjelt lokalene sine, og ikke måttet betale for dem, samt ikke trengt å tilby levebrød til sine arbeidere, betale staten masse kroner i avgifter for å ha folk ansatt, moms osv., så hadde nok de også kunnet solgt billigere vaffler og annen mat.

Det er lett å idealisere slikt ved å tenke "Oi, de er så billige og antikapitalistiske". Men blitserne snylter jo egentlig bare på samfunnstrukturene uten at de selv følger opp noen former for forpliktelser.

Lenke til kommentar
jeg skjønner godt frustrasjonen til Blitzerene når man leser slikt: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/02/448215.html i avisene. Narko og fattigdommen blomstrer i landet (spesielt Oslo), samtidig får de rikeste i landet mindre skatt.

jeg ser likevel ingen grunn til å bruke vold

5095561[/snapback]

"Hvis din samla skatt overstiger 80 prosent av nettoinntekten din, settes skatten ned" står det i artikkelen.

Er dette for lite? Hvordan liker du å sitte igjen med 300 kroner av en 1000 lapp? Synes det er nok, om ikke for mye skatt. Hvorfor liker vi ikke du suksessfulle, samtidig som vi prøver å bli som dem?

Men la oss holde oss til topic..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...