Gå til innhold

Hva mener folk om Blitz?

Anbefalte innlegg

Blitzerne er jo kjent for å være en gruppe engasjerte unge (og noen eldre) som er villige til å kjempe for det de mener. Med det sagt så har de gjort veldig lite positivt for samfunnet. De har stjålet et hus der de omsetter narkotika og alkohol til hvem det skal være (alle aldre). Da huset ble forsøkt solg kom de med voldstrusler til kjøperen og når noe de ikke liker blir vedtatt bedriver de ofte hærværk og hvis du skal ha en fredelig demonstrasjon kan du være sikker på at denne gjengen vil ødelegge med å kaste stein på politiet.

Det finnes vel knapt en mer udemokratisk gjeng enn dem, de som mener noe annet enn dem skal bankes med en gan (f.k.s. Nazistene).

Men nå har jo komunen vedtatt å pusse opp huset og gi det til blitzerne!

Hva mener dere om å ha denne gjengen i byen vår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At blitzerne ikke er fremmed for steinkasting og hærverk er en kjent sak. Og nei, hærverk og stein- (egg-, etc-) kasting er ikke demokratisk.

At de drikker alkohol er neppe et sjokk. Jeg gjorde et raskt søk her, og kan bare si med "Liberaleren" som dukket opp i søket: Om Oslo kommune tror at et miljø som Blitz er alkoholfritt fordi det står i avtalen med kommunen, bør de tro om igjen.

Det ville være mere naturlig - synes jeg - om de ga Blitz skjenkebevilling for øl og vin enn å lage bråk over at de faktisk selger det. Om det selges til mindreårige er det straffbart og det kunne man håndheve, men å forby alkohol er meningsløst.

At det omsettes narkotika der tror jeg du skal få lov til å dokumentere. Jeg har ikke vært innom Blitz på over 20 år, så jeg aner ikke hva som foregår der. Men den gangen var narkotika fy-fy, og folk som prøvde seg på slikt ble sendt rett på dør.

Generelt er jeg motstander av å lovregulere meninger. Vi får ta folk på handlingene, det gjelder både blitzere og nazister, abortmotstandere og dyrevernsakitivister. Og jeg ser ikke helt alternativet? Hva ville du egentlig gjøre med dem?

Gi dem huset, gi dem skjenkebevilling, og gi dem ytringsfrihet. Men håndhev norske lover også overfor Blitz. Det er min mening.

Geir :)

Lenke til kommentar

blitz er fint sted det, billig mat og øl, de har div. konserter(nei ikke bare tung metal) hyglige folk. mange forskjellige folk også...

blitz er jo også veldig anderledes nå en det det var på 80tallet, nå er det liksom er et fri sted for alle som ikke vil bruke 160.- på øl eller vasse gjennom hav av folk på bar street.

men det er nok en god del høyere prosent av politisk aktive mennesker der en andre steder.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Kan forsikre deg om at man får kjøpt narkotika der uten å gå mer inn på hvordan jeg vet det.

5094560[/snapback]

Da tar vi den påstanden for det den er verd. For alt hva jeg vet er det solgt narkotika på Blitz, men påstanden står ikke til troendes uten bevis.

Du antyder at "de" (Blitz) omsetter narkotika, men vil/kan ikke dokumentere det. (Hvorfor ikke?) Mener du at det er organisert salg av narkotika på Blitz, eller at noen har kjøpt av noen de traff der? Uten sammeligning forøvrig: Jeg har i hine år sett masser av narkotika omsatt i Slottsparken, uten at det falt meg inn å framstille det som "Det omsettes narkotika på Slottet"...

Og jo, jeg har noe imot at det selges alkohol til barn, hvis så skjer. Men jeg fant i farten ikke noen dokumentasjon på det heller.

Geir :)

Lenke til kommentar

Veldig voksent av deg Ragnar.

Sier meg enig med Geir egentlig.

Blitzerne har tatt opp mange viktige spørsmål ved dagens samfunn. En del av de har nok derimot en tendens til å bli voldelige. Men dette skjer da som oftest fremprovosert av politi eller nynazister (men ikke alltid fysisk, så det kan jo diskuteres). Det er viktig å tillate alternative tilbud, som jo Blitz er. Istedetfor at ungdom henger på gaten, kommer de seg inn i et hus, kan sitte og kose seg med en pils og eventuelt diskutere politikk. Det er mer enn kommunene bruker tilby ungdommen sin!

Men klart, de som bryter loven med aggressiv oppførsel må jo tas for dette. Uansett om det er Ola Nordmann, blitzere eller nynazister.

Lenke til kommentar
Blitzere er sosiale tapere som ble valgt sist i gymtimene på barneskolen. De har nå bygd opp et hat til alt og alle og utøver dette i samlet saueflokk.

5094966[/snapback]

Og det har du fra hva? :hmm:

5095099[/snapback]

Personlig erfaring.

Kan hende den lille gjengen i Trondheim er eksepsjonelt tilbakestående (i forhold til Oslo-blitzen som trådstarter sikkert tenker på), men jeg velger å tro at det ikke er tilfellet.

De der nede har jeg ikke hatt så mye kontakt med, men de fremstår ikke akkurat som noen Nikei-kniver de heller.

Lenke til kommentar

Personlig erfaring.

Kan hende den lille gjengen i Trondheim er eksepsjonelt tilbakestående (i forhold til Oslo-blitzen som trådstarter sikkert tenker på), men jeg velger å tro at det ikke er tilfellet.

De der nede har jeg ikke hatt så mye kontakt med, men de fremstår ikke akkurat som noen Nikei-kniver de heller.

5095118[/snapback]

OK, jeg velger å tro at alle som heter Lars er asosiale tapere. Personlig erfaring.

Lenke til kommentar
Ha tak over hodet, et sted å være? Kunne uttrykke sine politiske meninger uten å få politiet på dør? Kunne være annerledes, noe som folk som LarsP ikke kan tolerere?

5095299[/snapback]

Jeg har ingenting imot folk som er annerledes eller politisk aktiv.

Det jeg har noe imot er steinkasting, okkupasjon av hus, liten eller ingen respekt for embetsmenn. Dette er noe av de tingene jeg assosierer med blitzmiljøet. Det finnes andre grupperinger som gjør mye av det samme som blitz, jeg har ikke mye til overs for de heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...