Gå til innhold

Trenger råd....ang stue-pc! TV opptaker..

Anbefalte innlegg

Da er jeg klar til å sette sammen min første stue-pc.

Pc'en skal brukes til å ta opp TV programmer og vise disse på TV. Skal også brenne ut opptak på DVD ved behov.

Siden dette er min første stue-pc, og siden jeg allerede har en Pioneer DVD/HDD opptaker, tenkte jeg å gjøre denne så billig som mulig.

Har en Shuttle SS56G med Intel Celeron 2.5 Ghz, 1 GB Pc3200 DDR, 200 GB disk liggende.

Denne har EN pci plass og en AGP plass, og det passer jo bra siden TV korta stort sett er PCI, og skjermkort av den billige typen også finnes på AGP.

Siden jeg allerede har en DVD/HDD opptaker så skal jeg kun bruke stue-pc'en til opptak av TV programmer. Skal jeg se på DVD film bruker jeg Pioneer spilleren, siden jeg der både kan ta opp og se på DVD samtidig.

Av TV kort har jeg sett meg ut:

Hauppauge - WinTV-PVR150MCE L.P som nok er det som passer best inn i Shuttle pc'en. Velger ikke 500 utgaven, siden jeg ikke trenger to "tunere" i denne omgang.

Av skjermkort, er jeg mer i tvil. Siden jeg bare har ett vanlig TV, som jeg ikke tror er 28" en gang, trenger jeg ikke ett skjermkort som gir meg utrolig bildekvalitet. Siden TV'et mitt begrenser dette uansett.

Har derfor landet på:

A9250GE/TD/256MB, Radeon 9250, 256MB DDR, TV-Out/DVI

Vil dette holde til mitt bruk? Dette er som nevnt første stue-pc, og er egentlig mer ute etter å teste ut hvordan jeg kan bruke ett slikt system. Derfor vil jeg bruke minst mulig penger nå, for å så eventuelt kjøpe noe bedre neste gang.

Tenkte også å kjøpe Combo set - S-Video/komposit + sound OUT to ScartTV 10 meter (vare nr 800187 på shg.no )

Så jeg kan koble stue-pc til SCART på TV'et. Har playstation 2 koblet til kompositt inngangen fra før.

Av programvare har jeg Windows Media Center 2005 engelsk utgave.

Bruker WinDVD 6 + Nero 7

Er det noe flere programmer jeg burde kjøpe, eventuelt finnes det noen gratis programmer som er greie å ha?

Sammendrag. Ser dette oppsettet ut som en stue-pc som vil dekke mitt behov?

Shuttle SS56G

Intel Celeron 2.5 Ghz

1024 MB Pc3200 RAM

200 GB HDD

LG 4x DVD RW+/- brenner

Hauppauge - WinTV-PVR150MCE L.P

A9250GE/TD/256MB, Radeon 9250, 256MB DDR, TV-Out/DVI

Combo set - S-Video/komposit + sound OUT to ScartTV

Windows Media Center 2005

WinDVD 6

Nero 7

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...