kilogram Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Slippkandidat av Firefox 1.5 Mozilla har nylig lagt ut den første slippkandidaten av Mozilla Firefox 1.5. Dette er den første av to slippkandidater før versjonen er ferdig. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ser at Fire Fox framdeles tar etter Opera Software sin nettleser, FF har kommet med noe "nytt" Clear Private Data. Dette er det samme som er i Opera sin nettleser, på norsk så heter den slett private data. Når skal Fire Fox komme opp med noe på egen hånd spør nå jeg da..? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Helt enig Frank_1. Personlig irriterer jeg meg grønn over Open Office, som tydeligvis ikke gjør annet enn å herme etter Microsoft. I Word er vi jo alle kjent med å trykke på Fil, og så Lagre som.. Og tror dere ikke Open Office har akkurat det samme i sin meny!? De kunne da ha funnet på noe nytt for en gangs skyld. Jeg er strålende fornøyd med Firefox, og håper det kommer gode oppdateringer, bare ikke altfor store endringer i brukergrensesnittet. IE bruker jeg kun når det er strengt tatt nødvendig, og Opera klarer jeg bare ikke å bli tilfreds med. Der syns jeg FireFox er mye mer behagelig å bruke. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ser at Fire Fox framdeles tar etter Opera Software sin nettleser, FF har kommet med noe "nytt" Clear Private Data. Dette er det samme som er i Opera sin nettleser, på norsk så heter den slett private data. Når skal Fire Fox komme opp med noe på egen hånd spør nå jeg da..? 5094382[/snapback] Interessant problemstilling. Jeg har egentlig aldri hevdet at Firefox har vært et av de mest innovative produktene på markedet, men det som er så fint, er friheten. Ettersom det er lisensiert under GPL så har man jo mye mer man kan gjøre med produktet enn hva man kan med Opera. Opera er jo for all del et fint produkt, men etter min mening er det litt for stort. Det er jo tross alt en "suite", men dog. Jeg ønsker bare en nettleser som følger standarder og takler tabbed browsing, så er jeg fornøyd. Jeg vil helst ikke ha en e-postklient (da jeg bruker Thunderbird) og IRC (da jeg bruker Gaim) inkludert i nettleseren. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Helt enig Frank_1. Personlig irriterer jeg meg grønn over Open Office, som tydeligvis ikke gjør annet enn å herme etter Microsoft. I Word er vi jo alle kjent med å trykke på Fil, og så Lagre som..Og tror dere ikke Open Office har akkurat det samme i sin meny!? De kunne da ha funnet på noe nytt for en gangs skyld. 5094412[/snapback] Hallo!!?? Nå er vel OpenOffice ment å være nærmest et direkte alternativ til "MS office" , bare gratis, som og skal gjøre det enklest mulig or brukeren å komme seg over. Hadde jo vært rimelig idiotisk om Openoffice skulle omstokket på hele brukegrensesnittet og funksjonene bare for at de ikke skal "herme etter Microsoft". Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Utviklerne har også forbedret hastigheten til nettleseren når man bruker frem- og tilbake-knappene, og man kan nå endre rekkefølgen på faner ved å benytte seg av dra-og-slipp. Kjempeflott, jeg har virkelig savnet muligheten for å "dra og slippe" faner i Firefox. Jeg har også irritert meg over at frem- og tilbakeknappene går treigt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Var du borte den dagen dere hadde om ironi på skolen? Hehe, leste begge innleggene litt fort så jeg tok det andre innlegget for god fisk også Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Svært spennende. Tra-og-slipp er en av funksjonene jeg savner. Andre muligheter jeg ønsker: * Mulighet for to linjer med faner. * Tobbelklikking på hjem-knappen starter en ny tab med "hjemmesiden". * Automatisk korrektur av "," til "." i adresselinja. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ser at Fire Fox framdeles tar etter Opera Software sin nettleser, FF har kommet med noe "nytt" Clear Private Data. Dette er det samme som er i Opera sin nettleser, på norsk så heter den slett private data. Når skal Fire Fox komme opp med noe på egen hånd spør nå jeg da..? 5094382[/snapback] Egentlig er alle nettlesere bare teite lzm. Netscape (eller var det IE?) var lzm først med nettleser. Hvorfor kunne ikke bare Opera og Mozilla laget noe nytt lzm? Samme med Linux.. Hvorfor kan de ikke bare lage noe annet enn operativsystem lzm. Lage noe som ikke Microsoft har laget før lzm... Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Kanskje fordi vi som brukare skal få andre alternativ.. Det hadde vore ufattlig kjedlig visst det bere fantest ein nettlesar, eit os, eit program til musikk, eit program til og sjå film. Og hehe, du har jo "Get Firefox" i sigen din.. so du kan vel ikkje vere imot det? Endret 2. november 2005 av scorpion87 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 scorpion87: Du la ikke merke til haugen med lzm? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Joda.. eg gjorde det Men meinte han og vere ironisk med og bruke lzm annetkvert ord lzm? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ser at Fire Fox framdeles tar etter Opera Software sin nettleser, FF har kommet med noe "nytt" Clear Private Data. Dette er det samme som er i Opera sin nettleser, på norsk så heter den slett private data. Det var faktisk Safari, ikke Opera som hadde den funksjonen først. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Denne tråden vil stå for meg som den med mest innsikt i gjennom tidene. (: Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Installerte denne RC'n. Funka fint den, men nå etter en restart(av PC'n), så vil den absolutt at jeg skal ha toolbars osv satt opp sånn som de er default i FF. Prøver å rette på de, men den går bare tilbake til default når jeg f.eks åpner et nytt vindu. Tror jeg går tilbake til 1.0.7 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har du meldt det som en bug, da? Det er jo tross alt derfor man har RC- og betaer. Lenke til kommentar
Sverre M. Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 ... muligheter jeg ønsker:* Tobbelklikking [sic] på hjem-knappen starter en ny tab med "hjemmesiden". 5095394[/snapback] Eller kanskje midterste museknapp? (For de som har klikkbart scroll-hjul eller tre knapper). Lenke til kommentar
qwert Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har egentlig aldri hevdet at Firefox har vært et av de mest innovative produktene på markedet, men det som er så fint, er friheten. Ettersom det er lisensiert under GPL [...]Firefox er ikke GPL, men distribuert under Mozilla Public License. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det skal forresten nevnes at Firefox 1.6 alpha 1 allerede er tilgjengelig via nightly builds. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har egentlig aldri hevdet at Firefox har vært et av de mest innovative produktene på markedet, men det som er så fint, er friheten. Ettersom det er lisensiert under GPL [...]Firefox er ikke GPL, men distribuert under Mozilla Public License. 5104972[/snapback] Var litt kjapp i svingene der... Den er fri programvare og den er nesten (merk bare nesten) kompatibel med GPL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå