Gå til innhold

Overklokke Xp 2000+ med artic siler 3

baron blod

Anbefalte innlegg

Jeg har en slik vifte http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=112622&name= på en xp2000+. Hvor langt kan jeg klokke den med artic siler 3 som jeg har bestilt?

PS: Jeg skrev dette i forumet på overklokking.no, men fikk ikke masse respons. Har et slikt hovedkort: http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=110682&name=

[ Denne Melding var redigert av: baron blod på 2002-08-25 17:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, klikker du på Hjelp på forum-menyen til venstre så kan du lære å lage fine linker. Ellers kan du bare trykke her...

Moderatorene og andre strenge forumlesere liker ikke bumping av tråder, så ikke gjør det for mye.

Hvor langt du kan klokke prosessoren din? Nja, i teorien fra xp2000 til xp2200/xp2300. Men tror ikke den kjøleren er det beste valget. Hovedkortet er i alle fall bra nok. Du får prøve deg litt fram og pass på temperaturen. Ville ikke begynt med overklokking hvis CPU-temperaturen ligger på 55-100 grader nå...

Uansett, jeg tror Goop-guiden vil være bra lesing for deg.

Altså; klokk i vei hvis du vil, men ikke skyld på andre hvis du dreper CPU-en din, eller at det oppstår ustabilitet. Du trenger jo i utgangspunktet ikke klokke en xp2000. Ytelsen er jo mer enn god nok for dagens spill og programmer. Selv klokker jeg maskinen min, men det er mest for gøy, ikke fordi jeg trenger ytelsen...

Vel, lykke til!

...

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-25 18:31 ]

Lenke til kommentar

Synes du fikk bra svar i den andre tråden. Det er ingen fasitsvar på hvor langt man kan klokke en prosessor. Det er avhengig av veldig mange faktorer, og det kan til og med være forskjell på to xp2000-er. Så jeg foreslår at du bare prøver deg fram. Øk fsb litt og litt, så ser du hvor langt du kommer. I tillegg bør du selvsagt lese deg til litt overklokkingskunnskap før du begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...