Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russeanlegg i 20k klassen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger en del anbefalinger til hvordan jeg kan få det så høyt og jævli som mulig i en russebil med 20k-25k kr.

Har sett på no JBL power series subber, men dette koster jo litt, og jeg har forstått det sånn at dette blir bra høyt, men at vi antagelig kan klare oss uten den kvaliteten i lyden? Skal som sagt være så høyt og sykt som mulig..

 

Hva bør vi kjøpe? Og hvor kan vi få tak i det?

 

 

Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RF?

Nei, sats heller på max følsomhet, stort membranareal og ok forsterkere i bass.

Koaxer med høy følsomhet på en ok forsterker til resten og en ok spiller.

 

Mitt forslag:

2x Herz HX 380D.

1x Helix Dark Blue 200.2.

 

En helix Dark Blue 4 og 4 Morel Pulse koaxer skulle fint greie å ta seg av resten.

Spiller: Pioneer DEH-P77MP, knallspiler som noen fint kan kjøpe etterpå.

 

Kabler mm fra f.eks EVUS.

 

Dette anlegget vil spille så det griner etter og alt til den prisen dere forespeiler dere :thumbup:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Takker og bukker for alle svar! Hvor kan jeg få tak i disse greiene? Webshopper og lignende? Bor i mjøsregionen.

 

Stereo verdenen er det ett merke som alle vet gir mest "bang for the buck", nemlig cerwin vega. Det er ikke pent, men fy pokker som det brøler! Er det ikke et sånt merke for bilstereo som er viden kjent for dette?

 

Noen komentarer til JBL powerbass elementene?

Endret av pelokken
Lenke til kommentar
Cv spiller høyt ja, men i mine øyne er det stort sett alt de gjør og.

har selv hatt de både i bil og hjemme, aldri mer.

 

engenaudio.com og lydibil selger disse produktene :)

5094577[/snapback]

 

 

Jepp.. Vi skal bare spille motbydelig overdrevent høyt.. Da trenger vi bilverdens CV :)

Endret av pelokken
Lenke til kommentar
Skal du på død å liv ha cv snakker du med andreas på raaudio.no

5094633[/snapback]

 

 

Skal ikke på død og liv ha CV, men noe som tilsvarer det CV er i hjemmeanlegg verdenen. Som sagt, mest bang for the buck. Vi kommer ikke til å være spesielt edru den tiden vi bruker anlegget, så da gjør det nok ikke'no om ikke lyden er så veldig pen, så lenge det er mye av den.. :)

Lenke til kommentar

CV, tja... - Ikke enig med deg der, hehe :p

CV finnes jo for bil også det, dog mener jeg det finnes ting som gir like så mye "bang for the buck" både i bil og hjem...

 

Sjekk følgende:

Engen Audio for Hertz og evt. Morel.

Iceaudio for Helix

komplettfor spillern

Morel.no for morel og Evus.

 

Blir litt bestilling fra hytt og gevær, men dette vil garantert spille så det dundrer og trøkker over hele spekteret :)

 

Så litt kjapt om hvorfor akkurat disse komponentene:

 

- Hertzbasseren har høy følsomhet og god effekttålelighet samtidig som de skulle evne å spille pent samtidig.

- Morelkoaxene har også disse egenskapene i høyere grad enn elementer som ligger i denne prisklassen og langt over.

- Helix er stødige saker som holder hva de lover effektmessig.

- Evus er finfine saker å forholde seg til mhp kabling og sikringer.

- Spillern - en sann drøm til den prisen.

 

Annenhåndsverdien er også stor, skjønt jeg tror det kommer til å bli krangling om hvem som skal få kjøpe godsakene etterpå, hehe ;)

 

Sjekk ut hvor store høyttalere det er plass til foran og bak mhp plassering av koaxhøyttalerne. 6*9 gir mer trøkk, men 6.5 er kanskje lettere å plassere. En idè kan jo være at dere jo støper/bygger kasser til dem og trekker disse med pimped out langhåra stoff, hehe :D

 

Om du bestiller dette skal jeg gladelig stå for slag om du blir misfornøyd, det er jeg nemlig sikker på at du ikke blir :thumbup:

Lenke til kommentar

Uansett hvor fulle dere blir så er det bestandig mer morro å kjenne skikkelig punch i mellomgulvet samtidig som det ikke skjærer i ørene og du kjenner det piper når du går ut.

 

du flytter store mengder luft med 2x15, og med stor plass i bilen har dere muligheten for punch til dere blir småkvalme :) Å det er jo litt morro med en kasse duggfriske innabords. (selvutprøvd ;) )

Lenke til kommentar
Skal ikke på død og liv ha CV, men noe som tilsvarer det CV er i hjemmeanlegg verdenen. Som sagt, mest bang for the buck. Vi kommer ikke til å være spesielt edru den tiden vi bruker anlegget, så da gjør det nok ikke'no om ikke lyden er så veldig pen, så lenge det er mye  av den.. :)

 

Med en følsomhet på 98 db pr. element så tror jeg du skal bli mer enn fornøyd med trøkket på subene. Det samme gjelder de andre elementene.

Det siste du behøver å bekymre deg for med disse komponentene er mangel på trøkk!

 

At det samtidig evner å spille pent sanmtidig er vel ingen bakdel :cool:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Dere har ikke vurdert brukt utstyr da? Er det DB som gjelder, kommer du ikke unna det for den prisen du har satt opp, og så kan dere selge de delene som har overlevd til samme prisen som dere ga selv, og det dere ødelegger kan dere bare kaste med god samvittighet. Russetida koster nok uansett. Så lenge det ikke er ldkvalitet men kvantitet som er i fokus hadde i allefall ikke jeg lurt.

Lenke til kommentar

Nei, sats heller på max følsomhet, stort membranareal og ok forsterkere i bass.

Koaxer med høy følsomhet på en ok forsterker til resten og en ok spiller.

 

Mitt forslag:

2x Herz HX 380D.

1x Helix Dark Blue 200.2.

 

En helix Dark Blue 4 og 4 Morel Pulse koaxer skulle fint greie å ta seg av resten.

Spiller: Pioneer DEH-P77MP, knallspiler som noen fint kan kjøpe etterpå.

 

Kabler mm fra f.eks EVUS.

 

Dette anlegget vil spille så det griner etter og alt til den prisen dere forespeiler dere :thumbup:

5094467[/snapback]

:dribble:

 

 

 

 

disse er ganske dyre å på 2000W men http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313675&cks=PRL den der er til halv pris å 1000W mere!! har venner som bruker denne å er KJEMPE fornøyde;) :thumbup:

Lenke til kommentar
jojo!! men dom sku jo ha noe som bråker? å mere watt jo mere lyd;)hehe!! på komplett har dm noen greie 3000 wattere med dobbeltsponer oxo:D

5117120[/snapback]

 

Det er ikke først og fremst antall Watt på papiret som lager lyd, det er mer som spiller inn enn uteffekt ved lave impedanser og en bestemt frekvens.

Igjen er det strømforsyninga som avgjør.

Watt er et produkt av faktorer som det desverre er lett å jukse med. VA på strømforsyninga og solide kondiser er derimot et mye sikrere mål på hva som holder det det lover ;)

 

Men om det er reelle, "ekte" watt en snakker om så er det klart at det er en avgjørende faktor.

 

Det som spiller mest rolle er faktisk følsomheten på elementet sammen med dets effekttolleranse. Her kan en få en brukbar pekepinn på hva som vil spille høyest.

Og det er dette jeg har tatt i betraktning i det jeg har anbefalt her, i tillegg til at sakene spiller veldig høyt spiller de musikk også.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...