Lynx Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Har reinstallert WindowsME på min kusines IBM aptiva og får et problem med Windows Explorer... Når jeg prøver å åpne noe i Windows Explorer via menyen som kommer når man trykker på høyre museknapp fryser maskinen. Det er kun installert WinME, Office 2000, Nero 5.038, ACDsee 3.0 og Acrobat Reader 3.0. Alle disse programmene var i bruk på maskinen før formatteringen, så det skulle ikke være de som gjør det... De enenste fysiske forrandringene er: Repartisjonering av disken (8GB -> 6+2 GB), nettverkskort (tatt ut igjen, hjalp ikke) og minneoppgradering (også fjernet igjen, uten at det hjalp). Jeg har nå reinstallert OS'et 2 ganger, uten at det hjalp noe, og så vidt jeg kan se så er det kun i Windows Explorer problemet oppstår. Noen som har tips? (Hadde jeg bare visst hvor nakken på en pc er skulle jeg gitt den ett nakkeskudd!) -Oppdatering- Etter at jeg har titta nærmere på det viser det seg at maskinen henger kun når jeg høyreklikker på en disk (eks. når jeg prøver å få fram properties på C disken)... Snålt.. [ Denne Melding var redigert av: Lynx på 2002-08-25 17:45 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Hum, hadde nesten samme problemet på min IBM aptiva. (med MASSE fler problemer) Ringte rundt til IBM, M$ og Intel, ble til&med satt over til "spesialister" i england Til slutt løste jeg det selv :wink: Det var en Defekt CD brenner som var koblet til (visste den var defekt, men gadd ikke koble den ut) Konklusjon: Dra ut alt bortsett fra hk, CPU, ram og en HD og se hva som skjer. Post hvis det blir bedre/ikke blir bedre av det :wink: Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Takker! Det var brenner'n som gjorde det (selv om den ikke er defekt) Når jeg koblet fra den så virket det... Får prøve å sette den på den andre ide-kabelen... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 ingen har noen gang beskyldt PC-feil for å være logiske.. hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå