abene Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ny betaversjon av nLite Med programmet nLite kan du velge hvilke programmer du ønsker å fjerne fra Windows. Du kan også lage en ISO-fil med Windows uten at de uønskede programmene er med. Les artikkelen her Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 abene: Kan være greit å si at det støtter x64 hos XP og 2003, mange som kan misforstå. Skal prøve ut den nye versjonen idag, nLite er kjempeflott og har brukt det lenge. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg jobber på ett kurssenter, og vi resetter PC'ene hver uke. Så jeg lurte på om man kan lage en egen installering av windows, hvor man også kan legge til andre programmer man ønsker skal være forhåndsinnstalert? Og er slike ting vanskelig å få til? Dvs. kan man legge til programmer, ikke bare fjerne? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det kan man ikke med nLite, der er det bare unattended install, intergrering og fjerning av komponenter og drivere. Du må bruke RIS og SysPrep på WinXP / Win2003 evt. en Ghostdvd fra Norton. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du kan for eksempel fjerne programmer som (...) og MSN Messenger.Er vel heller Windows Messenger man kan fjerne... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg jobber på ett kurssenter, og vi resetter PC'ene hver uke. Så jeg lurte på om man kan lage en egen installering av windows, hvor man også kan legge til andre programmer man ønsker skal være forhåndsinnstalert? Og er slike ting vanskelig å få til? Dvs. kan man legge til programmer, ikke bare fjerne? 5093953[/snapback] mulig dette greier det. http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=898 Lenke til kommentar
G Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 IE er vel ikke anbefalt å fjerne selv. Du mister jo ihvertfall update mulighetene, men det kan bøtes på hvis du gidder å laste ned oppdateringer manuelt muligens. Er litt skeptisk til om en IE fjerning resulterer i andre konsekvenser, for er det ikke noe integrering mot desktop'en også, eller er det grei skuring å fjerne IE? Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ghost er det jeg bruker i dag, og det fungerer greit det. Men det kunne vært interesant å gi brukerene muligheten til å sette opp maskinen selv, men uten at det tar for lang tid. Men får titte på det, og se om jeg kan bruke det. Synes uansett det er litt festlig å dille med slike ting. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Programmet nLite gjør at du kan fjerne uønskede programmer og tjenester fra PCen din LITT feil, er det ikke. Den fjerner det fra install-CD'n, ikke fra PC'n. Lenke til kommentar
Peat Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg jobber på ett kurssenter, og vi resetter PC'ene hver uke. Så jeg lurte på om man kan lage en egen installering av windows, hvor man også kan legge til andre programmer man ønsker skal være forhåndsinnstalert? Og er slike ting vanskelig å få til? Dvs. kan man legge til programmer, ikke bare fjerne? 5093953[/snapback] Ta en kikk på denne siden Kjempe fine guider og rettningslinjer for å lage unattend-installasjoner av windows (XP/2003) og diverse programmer sammen med windows (XP/2003). -P Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Flott program! Anbefales for de som ikke har prøvd det ennå. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Programmet nLite gjør at du kan fjerne uønskede programmer og tjenester fra PCen din LITT feil, er det ikke. Den fjerner det fra install-CD'n, ikke fra PC'n. 5094183[/snapback] Litt feil, er det ikke. Den fjerner ikke noe i det hele tatt, men lager en ny installasjons-cd uten uønskede programmer og tjenester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå