Gå til innhold

70-200 Sigma objektiv

Anbefalte innlegg

Tror jeg har klart å bestemme meg for Sigma 70-200 f 2.8 kontra Canon 70-200L f2.8.

Skal kjøpe det i Hong Kong men ser at det fins to utgaver av Sigmaen:

Sigma APO 70-200mm f2.8 EX AF HSM Lens.

og

Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG HSM

Noen som kan forklare dette? Det skiller endel i pris også...... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig et og samme objektiv.

DG-utgaven er den nyeste og har en multicoating spesielt beregnet for digitalkamera. Har fått inntrykket i forskjellige forum at dette er en "gimmick" og at det er ikke noen særlig forskjell mellom DG-utgaven og den "vanlige"-utgaven. Har dessverre ingen personlig erfaring med det. Jeg ville ha kjøpt den billigste. :)

Du kan lese mer: her eller her.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Dårlig emnetittel, forteller ingen ting om hva posten inneholder. - Kun en produkttype.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...