jevel Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har et veldig irriterende problem. Jeg har en 2003-server som er satt opp som VPN-server, og har flere klienter som skal kobles opp mot denne. Alle så nær som en klient klarer å koble seg opp. Alle klientene har samme konfigurasjon maskinvaremessig, så problemet ligger ikke der. Det ligger heller ikke i nettet, da jeg har testet denne klienten fra ett nett der jeg vet det skal virke. Feilmeldingen jeg får er: 720 No PPP control protocols configured. Jeg har googlet til jeg blir sliten i googlemuskelen, men ingen av de referansene jeg kommer over har noe svar. Jeg har prøvd å reinstallere nettkort og å resette TCP/IP. Jeg har slått av programvarebrannmur og jeg har slettet og lagt til VPN-koblinger så mange ganger at jeg har mistet all telling. Jeg har også avinstallert alle modemdrivere og restartet i et håp om at dette avinstallerte PPP også, men ikke F om den vil. Den "ringer" opp som den skal, godkjenner brukernavn og passord, men i det den skal registrere maskinen på nettverket kommer feilmeldingen. Noen her som har vært borti noen lignende tidligere? -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå