V-by Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg klarer liksom ikke å se for meg livredd.. har aldri vert så redd for noe at jeg har begynt og grine (som en lenger oppe i tråden nevnte) som jeg husker da. Men hvis en tar pillene og drekker dette sammen ganske ofte, har det noen bivirkninger? kan man bli grønnsak? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Etter å blandet effedrin og alkohol noen ganger, så tviler jeg på at du vil gjøre det igjen. Den største faren er vel hva som vil skje med deg der og da. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Vi brukte effidrin OFTE når vi drakk før, og vi er ikke grønnsaker i dag. Jeg var ikke av de hardeste, men en kompis fikk hvertfall i seg 10-12 stk. hver helg i en del helger på rad før vi slutta. Jeg tror at litt av grunnen til at vi ble så redde, er at det er jo et mildt narkotisk stoff, og hvis du tar for deg f.eks hasj da (som ikke er det samme, men likevel) så øker det noe hormon greier, som får sinnsstemningen din til å bli forsterket. Dvs. at hvis du er litt rett, blir du enda reddere, eller er du glad, blir du enda gladere. Men jeg tror det skal mye til. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 effedrin er ikke bra i for store menger. Og det er vell som sagt også ulovlig i norge. Hadde ikke tatt sjansjen og bli stoppet i tollen med dette. Men Ontopic, koffeinpiller kan man få på apoteket. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Priser og sånt for koffeinpiller? tenker meg at de er veldig dyre i norge. var ganske billige i usa når jeg kjøpte de Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) effedrin er ikke bra i for store menger. Og det er vell som sagt også ulovlig i norge. Hadde ikke tatt sjansjen og bli stoppet i tollen med dette. Men Ontopic, koffeinpiller kan man få på apoteket. 5103890[/snapback] Men jeg er ikke på utkikk etter smertestillende. Jeg er bare på utkikk etter en pille som kan holde meg våken/gjøre meg våken, når kaffe enten ikke er tilgjengelig, eller jeg ikke har tid til å lage det. Noe jeg ofte ikke har rett før jeg må løpe til skolen, fordi jeg våknet for seint etc. Endret 6. november 2005 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Du får kjøpt koffeinpiller på apoteket som sagt, disse er ganske mye lavere dosert en de man får kjøpt i svergie. De koffeinpillene jeg har sett i norge er på 100mg og de svenske ligger vell ca 250mg ++. Det er helt greit og ta en gang inneimellom, men ikke noe som bør tas for ofte. Det kan bli tungt for leveren og jobbe med disse pillene over lang tid. Pluss at viss det tas ofte og regelmessig kan man bli en form for avhenning. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg tror det lønner seg og brygge morrakaffen istedenfor å slenge i seg en pille. Piller er noe satans herk 1 tygg og du er hekta.. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Jeg tror det lønner seg og brygge morrakaffen istedenfor å slenge i seg en pille. Piller er noe satans herk 1 tygg og du er hekta.. 5116700[/snapback] Pøh, det er jo bare koffein. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Du får kjøpt koffeinpiller på apoteket som sagt, disse er ganske mye lavere dosert en de man får kjøpt i svergie. De koffeinpillene jeg har sett i norge er på 100mg og de svenske ligger vell ca 250mg ++. Det er helt greit og ta en gang inneimellom, men ikke noe som bør tas for ofte. Det kan bli tungt for leveren og jobbe med disse pillene over lang tid. Pluss at viss det tas ofte og regelmessig kan man bli en form for avhenning. 5116445[/snapback] Var ikke planen å hive ned pille etter pille. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Fra nettstedet til "Fanalgin" (smertestillende koffeinpiller) Hvilke bivirkninger kan oppstå? Allergiske reaksjoner kan forekomme, oftest som utslett, men alvorlige reaksjoner er også sett. Koffein kan øke dannelsen av magesaft som kan være uheldig hvis du har mavesår. I store doser kan koffeinet også gi søvnløshet, uro, muskelskjelvinger, hjertebank, hodepine og kvalme. Nå er ikke disse pillene ment for å kvikke opp, men koffienet er i pillene slik at man ikke skal bli slapp etter man har tatt dem. Jeg antar da at disse bivirknengene gjelder uansett åssen du får i deg (for mye) koffein. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Å blande koffein og alkohol kan være farlig. Begge deler er uttørende, så faren for nyreskader ced gjentatt bruk er der... EDIT: derfor får du også mere skallebank av å drikke og ta koffein enn å bare drikke... Endret 7. november 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg pleier som regel å bøtte i meg en kjele med kaffe før jeg drar på fest. Har sjelden/aldri hodepine hverken selve kvelden eller dagen derpå. Eller andre ubekvemmeligheter... Men er det selve koffeinet som er uttørrende/vanndrivende? Te er også vanndrivende, men det er vel ikke koffein i te? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 En liten bieffekt er at man får tidenes fyllenærver dagen etter Men igjen, spørs på mengden. 3-4 er bra bare for å holde seg våken. 5094677[/snapback] 3-4 hva? 50mg ? 200mg? Effedrin kan skape ekstrem kvalme, og vannlating om natta. I sammenheng med trening ser jeg en nytte, men på fylla syns jeg det blir litt vel ille. Er snakk om en grense du bryter, er du villig og dope deg for å gå på byen ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 En liten bieffekt er at man får tidenes fyllenærver dagen etter Men igjen, spørs på mengden. 3-4 er bra bare for å holde seg våken. 5094677[/snapback] 3-4 hva? 50mg ? 200mg? Effedrin kan skape ekstrem kvalme, og vannlating om natta. I sammenheng med trening ser jeg en nytte, men på fylla syns jeg det blir litt vel ille. Er snakk om en grense du bryter, er du villig og dope deg for å gå på byen ? 5120621[/snapback] alkohol er vel en form for å dope seg det også.. selv om det er lovlig i så måte... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 En liten bieffekt er at man får tidenes fyllenærver dagen etter Men igjen, spørs på mengden. 3-4 er bra bare for å holde seg våken. 5094677[/snapback] 3-4 hva? 50mg ? 200mg? Effedrin kan skape ekstrem kvalme, og vannlating om natta. I sammenheng med trening ser jeg en nytte, men på fylla syns jeg det blir litt vel ille. Er snakk om en grense du bryter, er du villig og dope deg for å gå på byen ? 5120621[/snapback] alkohol er vel en form for å dope seg det også.. selv om det er lovlig i så måte... 5120640[/snapback] Å litt mer sosialt akseptert, men du skjønner jo poenget mitt. Nikotin er jo å dop da. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Nå... jeg så aldri på effedrin som dop, men det er godt mulig det går under den betegnelsen. Jeg hadde aldri vannlating om natta og det skjedde kun en gang det derre med fyllenærvene. (Jeg tror vi tok litt mange... husker ikke så mye, men kanskje en 6-7 stk) Hvor mange mg det var er jeg usikker på. Vanligvis tok ikke jeg mer enn 2-3. Det var akkurat nok til å holde seg våken til klokka 7, sovne, og være frisk dagen etter. Bare understreke at det var bare den gangen vi tok en liten "OD" at vi fikk fyllenærver. De andre gangene kan det hende at vi bare fikk fyllenærver som man får fra tid til annen. Uavhengig av hva man har stappa i seg ved siden av alkohol iløpet av kvelden. Lenke til kommentar
danjah Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 I Norge fåes det kun på resept, men i Sverige selges det reseptfritt over disk på et hvilket som helst apotek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå