Gå til innhold

Zalman Res.1 + andre vannblokker - koblinger/niple

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere stilt spørsmål i denne tråden, men ble ikke så mye klokere av den grunn, så jeg forsøker meg med en ny vri her:

Jeg har akkurat gått til innkjøp av ny PC, og har da klart å kjøpe meg den herlige kombinasjonen Lian-Li PC-V2000 plus (opp-ned design), ASUS A8N-SLI Premium, noe som er en heller dårlig kombinasjon da den heatpipen som er montert på dette hovedkortet ikke fungerer når det står montert opp ned.

I tillegg så kjøpte jeg Zalman Reserator1 pluss for å kjøle systemet ned litt. Jeg har ikke fått alle komponentene ennå, så jeg har ikke fått testet hvordan temp. evt. kommer til å bli, men for å være føre var så har jeg lagt følgende slagplan.

Fjerne hele heatpipen som er på hovedkortet, og som nå kjøler ned NB og MOSFET. Jeg trengte da noe som kunne kjøle ned disse, da noe sier meg at det ville blitt rimelig varmt der ellers.

Jeg har derfor bestilt 2 følgende vannblokker:

MIPS Asus A8N SLI Mosfet Freezer

og

Danger Den ASUS A8N MAZE4 Chipset Block som er laget spesielt for A8N-kortet, og NB med SLI

Jeg har 2 ASUS 7800GTX Top-kort i SLI, noe som også er en av grunnene til at jeg valgte nettopp dette hovedkortet (få plass)

Er det noen som kan si meg hvilke koblinger/overganger jeg evt. trenger slik at de passer sammen med Zalman-kjøleren?

Jeg er fullstendig blank på vannkjøling, har aldri gjort det før, og OD/ID/5/8''/1/2''/BSP/BSPT sier meg overhodet ingenting.

Håper noen tar seg bryet verdt meg å hjelpe en stakkar å komme seg i mål... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg er fullstendig blank på vannkjøling, har aldri gjort det før, og OD/ID/5/8''/1/2''/BSP/BSPT sier meg overhodet ingenting.

Tar det fra starten av:

OD - Outer Diameter

ID - Inner Diameter

5/8" - referer til OD eller ID (se over) målt i tommer.

BSP - British Standard Parallel - OD er lik over hele gjengeområdet.

BSPT- British Standard Pipe Taper - betyr at OD er minst i enden og øker innover.

Mener Reseratoren kommer med slanger OD 3/8" og ID 5/16" hvis jeg husker rett.

mvh r.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...