catosim Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hei der Har en gammel Fujitsu Siemens laptop, lifebook C 1020 som jeg formaterte for ca 6 mnd siden. Siden da har USB portene vært oppsatt med en gammel 1.0 driver, og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å finne tak i 2.0 drivere. Har desverre ingen CD plate med dsse driverene (ligger ikke på driver plata), og jeg har søkt på nettet hos produsenten uten at det har gitt noe resultat. Noen tips?? Cato Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvilket OS Kjører du på den? Lenke til kommentar
catosim Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Operativsystemet er XP Proffesional Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Husk at du må ha Sp2 for at usb2 skal funke.. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Er VIA chipset i den karen C1020 saa kanskje det dukker opp noe om du soeker etter chipsettene direkte (8703 og 8233): http://drivers.softpedia.com/get/MOTHERBOA...rboard-36.shtml Men saavidt jeg kan se stoetter VT8233 southbridgen kun USB1.1... Whitepapern til det sier specifikt: "The three USB hubs offering a combined 36 Mbps of bandwidth on the VT8233 family provide additional flexibility by allowing the user to add up to six USB devices to the system" 36Mbps er 3x12Mbps og 12Mbs er USB1.1 hastighet. USB2 er 480Mbps. Saa med mindre dem har hivd inni en ekstra USB2 kontroller tror jeg du sliter, og da maa du finne ut hvem som har laga den. Bombesikker paa at du hadde USB2 foer reinstalleringa? :-) - Per Christian edit: fiksa linken Endret 2. november 2005 av Flippo Lenke til kommentar
catosim Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 SP2 er installert Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ifoelge et par FREEBSD sider sitter det muligens ogsaa to USB porter fra en VIA 83C572 kontroller i maskina. Men jeg klarte ikke aa finne noen drivere eller spesifikasjoner for den men det er kanskje noe aa gaa etter. - Per Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå