sannheten_666 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) hey for et par uker siden så innstallerte jeg en WD 74GB Raptor i pcen. tidligere brukte jeg en Samsung Spinpoint 80SD, som for tiden står som sekundær disk. Pcen er relativt ny med Asus A8N-E HK med en biosversjon fra august\september (v. 1005). Med Samsung-disken fungerte pcen knirkefritt, men etter at jeg innstallerte Raptoren er den noe ustabil. Det typiske er at den henger seg opp i en viruskontroll eller når jeg klikker på min datamaskin. tilsynelatende fungerer disken allikevel fint. jeg setter opp en liste med ting som IKKE er problemet, så kanskje noen har noen gode forslag til meg -Disken er godt kjølt. den står helt foran og nederst i pcen, og er den første komponenten som blir truffet av "innsugslufta". -Alle drivere er innstallert, inkl. brikkesett -Alle drivere er noenlunde oppdatert, fra slutten av august. -Pcen har fungert 100% med en annen disk, som også var 6GB større. -jeg har brukt SATA på begge diskene, men den gamle disken var koblet til port 4, mens nå bruker jeg port 1 (Raptor) og port 2 (Spinpoint) -alle komponentene i PCen skal i utganspunktet være habile og er heller ikke presset ekstra. minnet er Kingston HyperX som står på SPD-innstillinger, PSU`en er Tagan 480W og pcen er ikke klokka på noen som helst måte. -hehe, litt teit, men jeg tar det nå med, dette er ikke første gang jeg setter i nye disker eller fikler med pcer generelt, så jeg TROR ikke jeg driti meg ut på noen banale nybegynnerfeil (hva nå det skulle være ). men selvsagt, det kan jo være noe jeg har missa her også... -Scandisk finner ingen feil, og jeg kjører også scandisk etter at den har hengt seg opp takker for svar Endret 1. november 2005 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har du prøvd diagnoseverktøyet til WD? Kan hende det avslører noen feil på disken. Du kan jo også prøve Ultimate Boot CD. Der er en del fine verktøy så du kan teste disken med. Der skal diagnose verktøy til WD ligge også. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 ja, jeg fant diagnoseverktøyet etter at jeg la inn posten her, men det viser ingen feil. derfor tenkte jeg at det muligens er noe på HK som lager trøbbel, og bare for å utelukke alle muligheter så byttet jeg til SATA kontakt 3 og 4, og satte DVD`en på den sekundære IDE-kontrolleren, ikke primære som den var tidligere. som sagt, jeg skjønner selv ikke at dette skal ha noe for seg, men da har jeg prøvd det, det tok vel ca. 1 min å gjøre det så... problemet er at jeg ikke får sjekka det med en gang, men hvis noen her veit om innstillinger eller ting jeg kan ha gjort feil som lager ustabilitet i windows, så spytt ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå