Gå til innhold

Gode gamle rpg-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er final fantasy 8 det siste spillet du får i den serien til pc. Har tidligere prøvd å sette meg ned med de tidligere, men synes ikke de blir så spennende. Blir litt som å sette seg ned med snes-roms og sånt, morro en liten stund, men så ebber det fullstendig av for meg i alle fall.

Spilte gothic 2 en stund og gleder meg stort til gothic 3, var deilig frihetsfølelse i det spillet.

Lenke til kommentar

Begynte helt sikkert å bli altforgammel for final fantasy på den tiden men:

 

Husker ikke om det var 7-8-9 , men etter å ha gjentatt det samme i det uendlige i et slott - kirke el lignendet møtte man et stor svevendet boss som kopierte det du gjordet selv, første forsøk ettter å ha holdt på 1 time droppa jeg hele spillet, ååå da var jeg lei, tror oppfølgeren var den som ligen på den disney filmen Cauldron om noen husker den, den gadd jeg ikke titte på 2 ganger en gang, siden da aldrig noe mer Siste fantasy for meg du kan si det slike at jeg haddet min Siste Fantasy da ;)

 

Gothic er knall ja! og så likte jeg WoW, men å fortsette å spille for å få bedre å bedre utstyr ble noe for nerdete for meg i lengden, men gøy så lenge det var oppdrag å gjøre sammen med andre osv men likte ikke battleground i det hele tatt

Lenke til kommentar
Jeg synes noe av det bedre innen RPG spill er Krynn serien som var på C64/amiga/PC for ørten år siden.

Var vel SSI som sto bak dem, og var inspirert av Dungeons & Dragons rollespillet.

Var vel 4 spill i den serien hvis jeg ikke husker feil. Min favoritt var definitivt Champions of Krynn...

5117853[/snapback]

 

Krynn-spillene var vel strengt tatt basert på Dragonlance, men brukte, som du sier, D&D-reglene. Eller husker jeg veldig feil nå? Lenge siden nå...

Lenke til kommentar
Ser at det nevnes Baldurs gate 2 men ingen som har sagt noe om 1'ern.

Denne må heller ikke undervurderes. Selv om grafikken kunne trengt seg et spark bak, holder historien fortsatt koken og vel så det. Alt har det spillet bortsett fra grafikk.

5119294[/snapback]

 

Angående den relativt utdaterte grafikken i Baldur's Gate 1, så finnes det en patch som gjør at man kan spille BG1 med BG2s kvalitet på grafikken / det visuelle.

Lenke til kommentar
Ser at det nevnes Baldurs gate 2 men ingen som har sagt noe om 1'ern.

Denne må heller ikke undervurderes. Selv om grafikken kunne trengt seg et spark bak, holder historien fortsatt koken og vel så det. Alt har det spillet bortsett fra grafikk.

5119294[/snapback]

 

Angående den relativt utdaterte grafikken i Baldur's Gate 1, så finnes det en patch som gjør at man kan spille BG1 med BG2s kvalitet på grafikken / det visuelle.

5124546[/snapback]

 

Tell me more, please! Hvor finner jeg denne patchen? Hva heter den? Stemmer det du sier? ..dette hørtes jo nesten ekstremt bra ut!!

:wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...