Gå til innhold

Gode gamle rpg-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo hele tes: morrowind serien. den er veldig bra. ellers så har vi jo baldurs gate spillene. begge begynner å bli gamle, men de er fortsatt like bra.

du kan også ta en titt på Fallout serien. det første spillet i serien er det klart beste RPG spillet jeg veit om.

Fable har jo nå kommet til pc, men jeg ville nok heller kalt det et adventure spill, over rpg. anbefales uansett

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights er et fint alternativ for skikkelige rollespillere. Spillt på en server der det var DungeonMaster 24/7. Agne moddeler til minste detalj og egne språk til de forskjellige rasene, mulighet til kjøpe hus osv..

Anbefaler det på det sterkeste. Ute i 2006 kommer sansyneligvis Neverwinter Nights 2 ut også noe jeg vile ha statset på ettersom at det er 2 expansion pack til neverwinter nights.

Lenke til kommentar
Har drevet en stund med å lete etter rpgspill i den gode gamle final fantasy stilen til pc, men virker som det er helt dødt og at alt har gått til konsollene. Noen som vet om noen gode som er sluppet i den senere tiden?

5092865[/snapback]

 

På Abandonia.com kan du laste ned FF:Endles Nova. Det er lagt av en privatperson tror jeg. Har ikke spilt igjennom det.

Lenke til kommentar

Baldurs Gate 2 er mange hakk bedre enn Neverwinter Nights. Ikke helt FF stil, men det bryr jeg meg ikke noe om, siden jeg liker D&D systemet mye bedre en den egene FF måten å gjøre ting på. Neverwinter Nights er forøverig også D&D. (eller var det AD&D? Jeje, samme ulla :)

Lenke til kommentar
Baldurs Gate 2 er mange hakk bedre enn Neverwinter Nights. Ikke helt FF stil, men det bryr jeg meg ikke noe om, siden jeg liker D&D systemet mye bedre en den egene FF måten å gjøre ting på. Neverwinter Nights er forøverig også D&D. (eller var det AD&D? Jeje, samme ulla :)

5099392[/snapback]

 

Helt enig i at BG2 er langt bedre enn NWN. Faktisk historie og til en viss grad illusjon av valgfrihet i stedet for å bli ledet etter nesa. Nydelig 2d i stedet for horribel (selv etter datidens standard (imho))3d også.

 

BG2 bruker en modifisert versjon av AD&D-reglene, altså 2. generasjons Dungeons & Dragons regler. Neverwinter Nights bruker D&D 3.0 reglene (igjen kraftig tilpasset pc).

 

Et annet og ekstremt undervurdert (kanskje på grunn av lengde og mengde bugs) spill er Temple of Elemental Evil. Nydelig 2D, den beste implementasjonen av D&D regler i noe spill til nå, de oppdaterte (og totalt overlegne) 3.5 reglene, godt med valgfrihet og ok historie.

 

Arcanum: of Steamworks and magic obscura er forøvrig høyt anbefalt. Det er gromspill, det, også med steampunk setting, da gitt.

 

Edit: grr. leif.

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar

Vel, for de som er ekstra glad i rpg spill så kan dem nokk vente litt til Project offset :dribble: kommer til verden.(ikke helt sikker om dette er rpg, men det ihvertfall fantasy, FPS, det er sikkert)

 

http://www.projectoffset.com/

 

Med tanke på at teamet som lager dette utrolige spillet er på bare 3 stk foreløpig og trenger penger til å utvikle spillet videre så kommer det nokk til å ta sin tid med utviklingen.

Men det jeg har sett hittil så kommer dette spillet til å ta verden med storm!

 

Utrolig grafikk, sinnsyk komplisert AI og en fantastisk verden stor detalje rik verden er bare en brøkdel av det project offset tilbyr.

 

Venter i STOR spenning! :love:

Endret av Syracuse
Lenke til kommentar

The Elder Scrolls III: Morrowind er allerede nevnt to ganger i denne tråden, men jeg nevner det like greit en tredje gang.

Dette er et spill som alle burde ha gleden av å oppleve!

Det er i en helt annen stil en Final Fantasy spillene, og tilbyr stor frihet og variasjon. Spillet koster heller ikke så mye for tiden da det begynner å bli noen år gammelt.

Løp å kjøp!

 

(Det neste spillet i serien, The Elder Scrolls IV: Oblivion, kommer neste år. Ta også en titt på det! :) )

Lenke til kommentar
The Elder Scrolls III: Morrowind er allerede nevnt to ganger i denne tråden, men jeg nevner det like greit en tredje gang.

Dette er et spill som alle burde ha gleden av å oppleve!

Det er i en helt annen stil en Final Fantasy spillene, og tilbyr stor frihet og variasjon. Spillet koster heller ikke så mye for tiden da det begynner å bli noen år gammelt.

Løp å kjøp!

 

(Det neste spillet i serien, The Elder Scrolls IV: Oblivion, kommer neste år. Ta også en titt på det!  :) )

5109508[/snapback]

 

Man må kjøpe "Game of the year edition" da, den har 2 ekstra pakker. :yes:

Lenke til kommentar

rgpene til consoll er stort sett bare action converteringer så der tror jeg ikke du har noe å hente.

 

ellers er det jo utrolig mange godbiter snart da

 

Gothic 3 - diablo 3? - wow crusader- guild wars - oblivion

 

gode gammle

 

eye of the beholder til amiga ;) - gothic 2 (min personelige favoritt, men har utdadert grafikk nå, noe som kan være kjekt om du ikke har så sprek pc på en annen side) - elder scrolls - baldurs gate serien - diablo 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...