Gå til innhold

Firefox problem med height

Anbefalte innlegg

Siden virker utmerket i Opera og Internet Explorer... Det er værre med firefox.

Har søkt og lest mange tråder på forumet, men finner ikke feilen!

Url: www.sandnesrussen.no

Selve siden er bygget opp med en div som inneholder tre forskjellige diver (venstre, midten, høyre)

Selve "hoved-diven" har et bakgrunnsbildet, meningen er at dette skal repetere nedover når de divene som ligger under blir lenger. Slik virker det ikke i firefox!

CSS:

#ramme2 {

width: 950px;

height: auto!important;

height: 100%;

min-height: 100%;

padding-left: 35px;

background-image: url(../images/design/ramme2.jpg);

background-repeat: repeat-y;

}

Den følger med om jeg setter høydene til 100px f.eks, men det er ikke slik jeg vil ha det :) Har og prøvd med clear: both, men får det ikke til...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke med doctype før, men når jeg tok med:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

så ble det feil i alle browsere, så tok den bare bort igjen jeg :)

Nå har jeg med alle tingene du sa, men det vil fortsatt ikke virke! En ting jeg glemte å si i spørsmålet var at jeg først har en ramme1 med et bilde som skal vise toppen på de firkanta røde, så ramme2 (som er problemet) som skal repetere nedover og justere størrelse om en av de tre divene inni blir lenger, ramme3 som er et avslutningsbilde.

Ramme 2 repeterer fint i Opera og Iexplore, men i firefox ser du den ikke en eneste gang, den følger ikke med på lengden av de tre divene inni...

PS: Eneste tabellene jeg har er noen av sidene som kommer i center-diven inni ramme2... F.eks: nyheter. Ellers er siden tabellfri

Endret av veliro
Lenke til kommentar

Du som bruker frames; korleis i alle dager har du hørt om !important-hacken?

Ikkje vondt meint, men eg finn det berre litt merkverdig at ein som bruker utdaterte metoder har den minste peiling på CSS.

Edit: Baha, gløym det. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...